کد خبر : 2783
تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۰۴

افزایش ناعادلانه مالیات در آذربایجان شرقی صحت ندارد

افزایش ناعادلانه مالیات در آذربایجان شرقی صحت ندارد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت:افزایش ناعادلانه مالیات در آذربایجان شرقی صحت ندارد. به گزارش نگاه به نقل از تابناک، محمد حسین فرهنگی؛ این سازوکار را قبول ندارد و بر این باور است که عدالت در میزان مالیات بر اساس استانی رعایت شده و ظلمی به هیچ یک از استان

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت:افزایش ناعادلانه مالیات در آذربایجان شرقی صحت ندارد.

به گزارش نگاه به نقل از تابناک، محمد حسین فرهنگی؛ این سازوکار را قبول ندارد و بر این باور است که عدالت در میزان مالیات بر اساس استانی رعایت شده و ظلمی به هیچ یک از استان های کشور نشده است.

محمد حسین فرهنگی اما در این باره می گوید: اطلاعات دقیقی در رسانه ها در این باره مطرح نشده و توضیحاتی هم که در این باره داده شده، مربوط به رشد میزان مالیات بوده و مربوط به کمیت مالیات و نسبت آن با استان ها و شهرهای دیگر نیست.

این نماینده مردم تبریز در ادامه افزود: مبنای رشد، عملکرد سازمان امور مالیاتی استان است و زمانی که تحقق مالیات در استان بالا باشد، طبیعی است که مالیات رشد پیدا کند. این رشد هم نسبت به استانی که تحقق مالیات کمتر اعلام کرده، به صورت طبیعی بیشتر خواهد بود.

وی گفت: با این حال، تلاشی در مجلس در حال انجام است که متوسط کشوری را برای آذربایجان شرقی اعمال کنند؛ اما اینکه گفته می شود، این استان چندین برابر استان های دیگر از جمله تهران یا اصفهان بوده، خلاف واقع است. مجموع مالیات پیش بینی شده برای استان آذربایجان شرقی، ۷ درصد تهران و ۳۹ درصد استان اصفهان است.

وی در پایان یادآور شد: با همین ارقام رشد یافته موجود، استان اصفهان ۳۹ درصد مجموع مالیات پیش بینی شده را پرداخت خواهد کرد. به همین دلیل، به نظر می رسد که اطلاعات باید دقیق نقل شود تا اشتباهی در بیان ایجاد نشود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 3 =