کد خبر : 17277
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴

افزایش تعداد شاغلین مجرد در آذربایجان شرقی/ رتبه ۱۷ استان در تعداد ازدواج

افزایش تعداد شاغلین مجرد در آذربایجان شرقی/ رتبه ۱۷ استان در تعداد ازدواج

آمار شاغلین مجرد در استان افزایش یافته است که به دلایل متعدد از ازدواج گریز دارند. به گزارش سهند ،امیر تقی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از ۱۲ مرداد الی ۱۸ مرداد به مناسب سالروز ازدواج آسمانی حضرت امام علی(ع) و بانوی دوگیتی فاطمه الزهرا(س)، هفته ازدواج نام گرفته

آمار شاغلین مجرد در استان افزایش یافته است که به دلایل متعدد از ازدواج گریز دارند.

به گزارش سهند ،امیر تقی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از ۱۲ مرداد الی ۱۸ مرداد به مناسب سالروز ازدواج آسمانی حضرت امام علی(ع) و بانوی دوگیتی فاطمه الزهرا(س)، هفته ازدواج نام گرفته است، گفت: اداره کل ورزش و جوانان با همکاری چند ارگان برنامه هایی را مناسب با این همه برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هر روز از این هفته با یک عنوان خاص نام گذاری شده است، افزود: روز شنبه که نام جوانان، ازدواج، توامندسازی مهارت های زندگی اختصاص گرفته است و مقرر شد در امام زاده سید حمزه برای صد زوج مراسمی برگزار می شود، همچنین روز یکشنبه با عنوان جوانان، ازدواج، مشاوره ازدواج و خانواده ، روز دوشنبه جوانان، ازدواج، توانمندسازی سمن های حوزه توسعه اجتماعی، روز سه شنبه جوانان، ازدواج و مهارت های فرزند پروری ، روز چهارشنبه جوانان، ازدواجخیرین، خادمین و ازدواج آسان، روز پنجشنبه جوانان، ازدواج و توانمندسازی سواد رسانه ای، روز جمعه جوانان، ازدواج مهارت های معنوی-دینی عنوان گرفته است و برنامه هایی ویژه هر روز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: جشن بزرگ ازدواج در یکی از سالن های شهر که ۲۵ زوج موفق هم تجلیل خواهد شد،کارگاه های اموزش برای ازدواج، طرح سرباز مهارت ، دومین جشنواره تجلیل از زوج های نیروهای مسلح از جمله این برنامه ها است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در هفته ازدواج برای تمام زوجین مشاوره رایگان ارایه خواهد شد، اذعان داشت: در طی این هفته مجوز شش مرکز مشاوره ازدواج و خانواده صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۱۶۸کارگاه با ۲۰ هزار شرکت کننده در سال گذشته برگزار شد و در اوایل سال ۹۸ نیز در بحث کاهش طلاق کارگاه های پیشگیری از طلاق برگزار شد.

علیزاده افزود: کودک همسری در شهرستان های مختلف استان بررسی شد و افکار سنجی در مناطقی که بیشترین ازدواج در سنین پایین هست، انجام گرفت و تحقیق ادامه دارد، متاسفانه کودک همسری یک سنت و طرز تفکر در مناطق خاص است اما برای آموزش های لازم برای والدین کودکان این مناطق برنامه ریزی کردیم.

وی بیان کرد: متاسفانه آمار شاغلین مجرد در استان افزایش یافته است که به دلایل متعدد از ازدواج گریز دارند.

در ادامه جلسه بازرس بانک ملی و مسئول آمار و فناوری اطلاعات اداره ثبت احوال استان به آما ازدواج و طلاق در استان اشاره کردند، طبق این آمار ، سال ۹۷ نسبت ازدواج به طلاق سه به یک است.

این گزارش حاکی است، استان خراسان و اردبیل بیشترین تعداد ازدواج و استان سمنان، البرز و تهران کمترین میزان ازدواج را دارند و استان آذربایجان شرقی در حال حاضر رتبه ۱۷ کشوری در تعداد ازدواج داراست.

همچنین ،بیشترین میزان طلاق در استان خراسان و کردستان  و در این خصوص استان دارای رتبه ۸ است.

این گزارش می افزاید، سن طلاق در خانم ها از ۲۵ سال تا ۲۹ و در آقایان ۳۰ تا ۳۴ سال می باشد، ۴۴ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی مشترک و ۶۵ درصد طلاق در ده سال اول ازدواج رخ می دهد.

سطح تحصیلات زوجین در اقایان ۳۲ درصد دیپلم و پیش دانشگاهی و ۲۰ لیسانس و فوق لیسانس، همچنین در خانم ها  ۲۴ درصد دیپلم و راهنمایی ۱۹.۹درصد سطح تحصیل زمان ازدواج دارند.

این گزارش حاکی است، ۹۷ درصد افرادی که برای تسهیلات وام ازدواج درخواست داده بودند موفق به دریافت وام شدند و در سال ۹۷ ، ۵۱ هزار نفر وام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =