کد خبر : 11848
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۱۰

افزایش ایمنی و کاهش آمار وقوع حوادث شهری در تبریز/ ایجاد زیرساخت‌های شهری در اولویت شهرداری است

افزایش ایمنی و کاهش آمار وقوع حوادث شهری در تبریز/ ایجاد زیرساخت‌های شهری در اولویت شهرداری است

 شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به نقش آموزش های شهروندی در کاهش حوادث شهری اظهار داشت: درحالیکه طی شش ماه نخست سال گذشته ۵۰ مورد حادثه در کلانشهر تبریز رخ داده بود، امسال در این مدت به ۲۰ مورد رسیده است. به گزارش آوای سهند، ایرج شهین باهر، ظهر امروز در آیین بهره برداری از

 شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به نقش آموزش های شهروندی در کاهش حوادث شهری اظهار داشت: درحالیکه طی شش ماه نخست سال گذشته ۵۰ مورد حادثه در کلانشهر تبریز رخ داده بود، امسال در این مدت به ۲۰ مورد رسیده است.

به گزارش آوای سهند، ایرج شهین باهر، ظهر امروز در آیین بهره برداری از سالن های چندمنظوره “حوزه مدیریت و آموزش شهروندی در حوادث غیرمترقبه” سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز تصریح کرد: کاهش میزان حوادث شهری در سایه سرمایه گذاری کلان و نیز توجه به بحث آموزش های شهروندی رخ داده است.

وی ادامه داد: برخی مدیران به دنبال پروژه هایی می روند که نتیجه اش دیده شود برای همین مباحثی مانند ایجاد زیرساخت و نیز آموزش های شهروندی به عنوان یکی از پایه های اصلی مدیریت شهری کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

شهین باهر با اشاره به اینکه تاکنون هشت کانال مهار سیلاب در تبریز احداث شده و پروژه های مشابه دیگر نیز درحال احداث است گفت: میزان وقوع آبگرفتگی و سیلاب با وجود بارش های زیاد بسیار کمتر شده است.

وی یادآور شد: از آنجا که این موارد با تبلیغات و مراسم افتتاح و … قابل مشاهده نیست، قبلا کمتر بدان پرداخت می شد اما برای ما ایجاد زیرساخت و رفاه شهروندان در اولویت قرار دارد.

شهردار کلانشهر تبریز با تقدیر از حمایت های شورای شهر و زحمات پرسنل این مجموعه اظهار داشت: درحالیکه بر اساس اعلام مراجع رسمی، تعداد ۱۰۰۰ شهرداری کشور ورشکسته بوده و فعالیت عمرانی و خدماتی با مشکلاتی مواجه شده اما خدمات و پروژه های شهرداری تبریز بدون وقفه در حال انجام است.

شهین باهر در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: آتش نشانان در راه آسایش، رفاه و ایمنی مردم بدون منت قدم برمی دارند که باید از زحمات آنان قدردانی شود.

وی با بیان اینکه نخستین آتش نشانی تاریخ کشور در کلانشهر تبریز افتتاح شده و باید در همه حوزه ها اول باشد افزود: تلاش می شود سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در حوزه منابع انسانی و همچنین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در رتبه نخست کشور قرار گیرد.

شهردار تبریز به ضرورت سرمایه گذاری در بحث آموزش و تجهیزات تأکید کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی جامعه، در بودجه ۹۷ بیشترین اعتبار برای سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز پیش بینی شده که بر این اساس تاکنون دو ایستگاه آتش نشانی افتتاح و یک ایستگاه دیگر پس از تجهیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته وی، با افتتاح ایستگاه های جدید، تعداد ایستگاه های آتش نشانی کلانشهر تبریز به ۲۳ ایستگاه افزایش می یابد.

وی در ادامه به لزوم مشارکت مردم در بحث آتش نشانی و خدمات ایمنی اشاره کرد و گفت: یکی از روش های موفق در ارتقای ایمنی، مشارکت مردمی است که شعار “هر شهروند یک آتش نشان” در اولویت آتش نشانی تبریز قرار گرفته است.

شهین باهر با اشاره به کاهش حوادث شهری در تبریز خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این امر، تاثیر آموزش های شهروندی در پیشگیری و نیز مداخلات اولیه توسط خود مردم آموزش دیده برای مهار بحران هایی مانند آتش سوزی بوده است.

وی در پایان با تاکید بر اجرای پروژه های زیرساختی در تبریز کرد: من فزرند همین شهر هستیم و اینجا را سکوی پرتاب برای رفتن به تهران نمی دانم و در آینده نیز در همین کلانشهر زندگی خواهم کرد؛ به همین دلیل به دنبال اصلاح زیرساخت های این کلانشهر هستم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =