کد خبر : 7395
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۱۰

افزايش پرواز، تراز فرودگاه تبريز را در اقيانوسيه بالا برد/ رتبه ۶ رنکينگ فرودگاه تبریز در کشور

افزايش پرواز، تراز فرودگاه تبريز را در اقيانوسيه بالا برد/ رتبه ۶ رنکينگ فرودگاه تبریز در کشور

مديرکل فرودگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي گفت: فرودگاه بين المللي شهيد مدني تبريز در اقيانوسيه به خاطر افزايش پرواز رتبه نخست را به دست آورد. به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، مصطفی صفایی اظهار داشت: در سال میلادی گذشته فرودگاه تبریز به دلیل بیشترین افزایش پرواز، رتبه اول را در بین فرودگاه‌های آسیا و اقیانوسیه به خود

مديرکل فرودگاه‌هاي آذربايجان‌شرقي گفت: فرودگاه بين المللي شهيد مدني تبريز در اقيانوسيه به خاطر افزايش پرواز رتبه نخست را به دست آورد.

به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، مصطفی صفایی اظهار داشت: در سال میلادی گذشته فرودگاه تبریز به دلیل بیشترین افزایش پرواز، رتبه اول را در بین فرودگاه‌های آسیا و اقیانوسیه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در بخش افزایش تعداد مسافر پروازی نیز فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در رتبه ۶ رنکینگ فرودگاه‌های کشور قرار دارد.

صفایی با اشاره به آیتم‌های حضور در این رتبه‌بندی اظهار داشت: این ارزیابی در بخش پرواز، مسافر و خدمات‌سانی صورت می‌گیرد که علاوه بر فرودگاه بین‌المللی تبریز، فرودگاه‌های مشهد و مهرآباد نیز در این رتبه‌بندی در رده‌های نخست قرار داشتند.

وی خدمات‌رسانی به متقاضیان را عمده شرح وظایف حوزه مدیریتش اعلام و تاکید کرد: در جهت رفاه حال مشتریان فرودگاه بین‌المللی تبریز سالانه اعتبارات از محل هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای( عمرانی) جذب و به مجموعه تزریق می‌شود.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی اضافه کرد: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جاری و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات سرمایه‌ای شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی ایران به فرودگاه بین‌المللی تبریز تزریق شده است.

وی، در رابطه با بحث درآمدزایی فرودگاه‌های استان تصریح کرد: درآمدهای کلیه فرودگاه‌های کشور به خزانه واریز شده و سپس درآمدهای موجود براساس نیاز، درخواست و طرح‌های عمرانی تعریف شده در اختیار فرودگاه‌ها قرار می‌گیرد.

به گفته صفایی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی سال‌هاست از اعتبارات استانی بی‌بهره بوده و ردیف بودجه‌ای از محل اعتبارات استانی ندارد.

این گزارش حاکی است، هم اکنون از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز پروازهای خارجی به مسیرهای هامبورگ، استانبول، نجف، بغداد و مدینه و پروازهای داخلی به مسیرهای تهران ، مشهد، اصفهان، اهواز ، شیراز،  بندرعباس، عسلویه، کیش، رشت و کرمان  برقرار است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − دوازده =