کد خبر : 20682
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

اعلمی: حضورم، خواب چه کسانی را پریشان کرده؟/ صومی: علوم‌پزشکی تبریز در اختیار شماست

اعلمی: حضورم، خواب چه کسانی را پریشان کرده؟/ صومی: علوم‌پزشکی تبریز در اختیار شماست

اعلمی با انتشار مطالبی در کانال تلگرامی خود از برخی دست‌ها برای جلوگیری از حضور او در دانشگاه علوم‌پزشکی خبر داده درحالی که صومی رئیس این دانشگاه از باز بودن درب‌های دانشگاه به روی اعلمی سخن گفته است. پایگاه خبری سهند بنقل از آناجاین اولین بار نیست که اکبر اعلمی با انتشار مطالبی در کانال

اعلمی با انتشار مطالبی در کانال تلگرامی خود از برخی دست‌ها برای جلوگیری از حضور او در دانشگاه علوم‌پزشکی خبر داده درحالی که صومی رئیس این دانشگاه از باز بودن درب‌های دانشگاه به روی اعلمی سخن گفته است.

پایگاه خبری سهند بنقل از آناجاین اولین بار نیست که اکبر اعلمی با انتشار مطالبی در کانال شخصی خودش، با انتقاد از برخی موضوعات واکنش مخاطب پیام خود را برمی‌انگیزد. در تازه تزین مطلب منتشر شده از سوی اعلمی، وی برخی از دانشگاه‌ها، خصوصا دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز را به کارشکنی و جلوگیری از برگزاری برنامه مناظره‌اش با افراد سرشناس خصوصا نمایندگان مجلس متهم میکنید.

وی با این مطلب که «حضور پررنگ اعلمی در تبریز، خواب چه کسانی را پریشان کرده و چرا!؟» به بازگویی برخی ناگفته ها از عدم اعطای مجوز برگزاری مراسمات در دانشگاه‌های تبریز انتقاد کرده است.

اعلمی در بخشی از مطالب خود نوشته است: «دکتر صومی اهل روستای الله‌لو از توابع شهرستان ورزقان، چرا با حضور اعلمی در دانشگاه‌ علوم پزشکی موافق نیست؟ مگر اعلمی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مراغه از چه تخلفات و مفاسدی می‌خواهد پرده برداری کند که خوشایند برخی مسئولان این دانشگاه نیست؟

چرا نمایندگان تبریز به فراخوان انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر مناظره با اعلمی پاسخ مثبت ندادند!؟ آیا صومی را وادار کرده‌اند که مانع از برگزاری مناظره‌ اعلمی با نمایندگان تبریز شود تا توجیه لازم برای عدم اجابت نمایندگان مورد فراخوان فراهم شود؟

چرا “آقازاده” معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مدت کوتاهی پس از امضای موافقت‌نامه مورخ ۹۸/۰۵/۲۰ مبنی بر موافقت با مناظره اعلمی و نمایندگان داوطلب تبریز از سمت خود برکنار شد؟ در شرایطی که نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، در طول سالیان گذشته هرگز با حضور اعلمی در مناظره‌های دانشگاهی مخالفتی نداشته است.

نقش ویژه‌خواران تبریز در این کارشکنی‌ها چیست؟ چرا فرماندار مراغه و رییس دانشکده پزشکی اصرار داشتند که این مناظره حتما با حضور سه نفر برگزار شود؟ نفر سوم چه نوع کاتالیزوری است که هم اسباب رضایت نماینده دولت، رییس دانشکده و رییس دانشگاه و هم نمایندهِ نمایندهِ نهاد نمایندگی رهبری را برای حضور اعلمی در دانشگاه مهیا می‌سازد!؟»

وی همچنین با انتقاد از دولت روحانی نوشته است: «دولتی که بر طبل آزادی می‌کوبید، چرا در چنین مواردی سکوت اختیار کرده و مانع از استمرار این‌قبیل خودکامگی‌ها نمی‌شود»

صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز پس از انتشار این مطلب توسط اعلمی، در جوابیه‌ای که ظاهرا به خود اعلمی ارسال شده، نوشته است: «برای مطالب نوشته شده عرایضی در تایید و نقد دارم  که فعلا به فرصتی دیگر موکول میکنم ولی جهت اطلاع از میزان مطابقت ظن به واقعیت به استحضار میرساند هیات نظارت سه عضو دارد رییس دانشگاه مسول نهاد رهبری و نماینده وزیر و این سه نفر با حضور شما موافقت کرده اند و دکتر آقازاده در این مورد حق رای نداشت صرفا به عنوان دبیر انتخابی رییس دانشگاه مکاتبات را انجام میدهد و هیچ نقشی در تصمیم و ابلاغ آنرا ندارد لذا هیچ ارتباطی بین تعویض ایشان با آن نامه متصور نیست، توخودحدیث مفصل خوان از این مجمل!

جناب اقای اعلمی

دانشکده علوم پرشکی مراغه چون هیات نظارت مستقل دارد خودشان تصمیم گیری میکنند و تا این لحظه هیچ استعلامی از بنده نکرده‌اند، من خودم هم به معاون فرهنگی دانشجویی وزیر اعلام کردم که نمیدانم مراغه چه تصمیمی گرفته ولی ما قبلا با عین این درخواست موافقت کرده‌ایم. در مورد تبریز مصوبه ابلاغی به قوت خود باقی است فقط از هر دو جناح مطرح نمایندگانی باشند تا حقی ضایع نگردد.»

پس از جوابیه صومی، اعلمی در پاسخ به این جوابیه نوشت که همواره آماده برگزاری مناظره با یکی از نمایندگان فعلی مجلس است.

احمد علیرضا بیگی نماینده اصولگرای مردم تبریز و فردی که قرار بود در روزهای قبل مقابل اکبر اعلمی در دانشگاه مراغه به مناظره بپردازد، در مصاحبه با یکی از رسانه‌های محلی گفته بود: «فکر می‌کنم کارشکنی‌هایی که در قبال برگزاری مناظره آقای اعلمی با بنده در دانشگاه علوم پزشکی مراغه در رابطه با موضوع مبارزه با فساد انجام می گیرد، ناشی از ترس در بین برخی دوستان دولت از این موضوع است که کسی منتصب به جبهه سیاسی خودشان بر خلاف بقیه که پایبند به قبیله گرایی‌های سیاسی هستند، موضوع تخلفات و فسادهایی که در دولت به وجود آمده است را بر ملا کند و برای همین حاضر نیستند این مناظره اتفاق بیافتد، وگرنه این یک نوع روشنگری خوب است و من از برگزاری این مناظره استقبال می کنم.

الان هم که یک شخصیت با سابقه پیدا شده فارغ از قبیله‌گرایی سیاسی در موضوع مبارزه با فساد همت کرده و تلاش می کند، تلاش عده ای برای لغو چنین مناظره‌ای، می تواند نوعی تسویه حساب سیاسی به شمار رود. قبلا هم قرار بود که این مناظره در تابستان گذشته انجام شود که با کارشکنی همین دوستان انجام نشد.»

باید دید وعده صومی به عنوان نماینده دولت در دانشگاه علوم پزشکی برای دادن تریبون به اعلمی و مناظره وی در خصوص مشکلات و مسائل مختلف تا چه اندازه جامه عمل به خود خواهد پوشید چرا که اعلمی در ماه های اخیر با روند افشاگرانه و فارغ از جناح بندی های مرسوم که زمانی خود نیز در داخل آن می‌گنجید درحال حاضر به بازگویی ایرادات و اشتباهات و شاید فسادها صورت گرفته در دولت‌های فعلی و قبلی پرداخته است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =