کد خبر : 20130
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۴۲

استقرار ۶۰ هزار فلامینگو در سواحل دریاچه ارومیه

استقرار ۶۰ هزار فلامینگو در سواحل دریاچه ارومیه

 به گفته رییس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیش از ۶۰ هزار قطعه فلامینگو در سواحل و پارک ملی دریاچه ارومیه مستفر شدند. به گزارش سهند ، امید یوسفی گفته است : این فلامینگوها تا زمانی که شرایط اقلیمی فراهم باشد، در تالاب‌ها و سواحل دریاچه ارومیه می مانند و با فرارسیدن سرما

 به گفته رییس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیش از ۶۰ هزار قطعه فلامینگو در سواحل و پارک ملی دریاچه ارومیه مستفر شدند.

به گزارش سهند ، امید یوسفی گفته است : این فلامینگوها تا زمانی که شرایط اقلیمی فراهم باشد، در تالاب‌ها و سواحل دریاچه ارومیه می مانند و با فرارسیدن سرما سرما و یخبندان به مناطق جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند.
 در دهه‌۷۰ و ۸۰ جمعیت این گونه ها در سواحل دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۰ هزار قطعه می‌رسید اما از سال ۱۳۹۴ به دلیل نامساعد بودن شرایط و کاهش  آب دریاچه ارومیه تعداد آن رو به کاهش رفته است .

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد :همزمان با افزایش سطح آب دریاچه ارومیه به ویژه در سال جاری شاهد هجوم بیشتر دوباره فلامینگوها درسواحل این دریاچه هستیم .

یوسفی گفت: امسال زمانی که فلامینگوها در دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن، مشغول آشیانه‌سازی و جوجه‌آوری بودند

وقت نیوز

یوسفی ادامه داد : شماری از لانه های فلامینتگوها امسال با بالا آمدن آب دریاچه از بین رفته است و همین امر باعث کاهش آمارآن ها به رغم مطلوب بودن شرایط دریاچه شده است .
وی افزود : غذای این پرنده از آرتمیا و حشرات ریز موجود در آب دریاچه ارومیه است و فلامینگوها به علت آبکش‌بودن شکل منقارشان می‌توانند به راحتی از حشرات ریز موجود در آب تغذیه کنند.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: تالاب‌های «سولدوز» و «حسنلو» در شهرستان نقده، کانی‌برازان در مهاباد و پارک ملی دریاچه ارومیه مهمترین زیستگاه فلامینگوها در استان به شمار می‌رود.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 8 =