کد خبر : 13475
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۸:۳۶

استخدام ها همچنان موضوع داغ جدال لفظی اعضا / دفاع طیف اقلیت از شهردار با چاشنی بگومگو با طیف اکثریت

استخدام ها همچنان موضوع داغ جدال لفظی اعضا / دفاع طیف اقلیت از شهردار با چاشنی بگومگو با طیف اکثریت

به گزارش آوای سهند نود و پنجمین  جلسه شورای شهر تبریز با حضور اعضای  شورا و شهردار تبریز و برخی معاونان شهرداری برگزار شد،  جلسه امروز شورای شهر را می توان پرحاشیه ترین جلسه در ایام  اخیر دانست زیرا  ادامه طرح  سوال  فرج قلیزاده از شهردار تبریز شورا را به یک جلسه حساس تبدیل کرد، 

به گزارش آوای سهند نود و پنجمین  جلسه شورای شهر تبریز با حضور اعضای  شورا و شهردار تبریز و برخی معاونان شهرداری برگزار شد،  جلسه امروز شورای شهر را می توان پرحاشیه ترین جلسه در ایام  اخیر دانست زیرا  ادامه طرح  سوال  فرج قلیزاده از شهردار تبریز شورا را به یک جلسه حساس تبدیل کرد،  تعیین میزان تعرفه  عوارض شهرداری در سال آینده  از دیگر موضوعات جلسه امروز بود که بدان پرداخته شد.

اکبرنژاد: نباید در مجلسی که منتخبان  مردم در آنجا قرار دارند  فردی اقدام به برهم زدن  نظم جلسه بکند

دستور جلسه اول امروز شورای شهر تبریز به ادامه پاسخ شهردار تبریز به سوالات  فرج قلیزاده مربوط می شد که این طرح سوالات چندین جلسه شورای شهر را تحت الشعاع خود قرار داده است، در ابتدای جلسه  شکور اکبر نژاد رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به حوادث هفته گذشته شورای شهر گفت: نباید در مجلسی که منتخبان  مردم در آنجا قرار دارند  فردی اقدام به برهم زدن  نظم جلسه بکند، این کار برازنده شهر تبریز نیست.

در ادامه شهین باهر پیگیری  سوالات را حق اعضای شورا دانست و گفت:  این پیگیری ها حق اعضا هست و برای بهبود  وضعیت شهرداری مفید می باشد، هدف ما از ابتدا بر این اصل استوار بوده که فساد در شهرداری را ازبین ببریم و سازمان را ساماندهی کنیم.

فرج قلیزاده هم   در واکنش به سخنان شهردار تبریز اظهار داشت: شهردار  گفت تمامی نیرو ها به صورت حجمی کار می کنند و   جذب نیرو  در دوران مدیریتی خود را انکار می کند.

در همین حال شهین باهر گفت: خرید خدمت با استخدام متفاوت است و این افراد به صورت خرید خدمتی  انجام وظیفه می کنند، استخدامی صورت نگرفته است طی قراردادی که با شرکت همشهری منعقد کردیم، این شرکت نفرات را تغییر داده و در در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می دهد، در راستای توسعه ورزش همگانی  سازمان ورزش با افرادی قراردادهایی بسته که این افراد با حضور در پارک های شهر به آموزش ورزش همگانی بپردازند و مربی گری کنند.

قلیزاده: همسر و فرزند مدیر عاملان وارد شهرداری شدند

فرج قلیزاده در واکنش به این سخنان شهردار تبریز گفت: حقوق تیرماه برخی از این افراد ۱ونیم میلیون تومان بوده، در حالی که این مربیان اگر در تیم های فوتبال بودند ماهانه ۱۰ میلیون در آمد داشتند، این افراد در روابط عمومی ها هم مشغول هستند و ماهانه ۲ میلیون حقوق می گیرند، اغلب این مربیان از همسران مدیران کل شهرداری است و حتی فرزند همکار شما نیز در این سمت مشغول بکار شده است، این ها همان کسانی هستند که با عناوین مختلف وارد سیستم شهرداری شده اند و به قول شما ساعتی کار می کنند. قلیزاده ادامه داد: طبیعی است که شما و برخی همکارانتان این قضایا را انکار و تکذیب خواهید کرد، نهاد های اطلاعاتی رسیدگی کنند تا بفهمیم چه کسی دروغ می گوید، اگر من دروغ می گویم مرامجازات کنند و اگر افراد دیگر متخلف  شناخته می شوند باید پیگیری شوند.

مسعودی ریحان: اینکه گفته شود همسر یا فرزند فلان مدیر و معاون  جذب شده اند، همه را زیر سوال خواهیم برد

مسعودی ریحان دیگر عضو شورا در واکنش به سخنان قلیزاده گفت: اگر این مطالب  را منی که با مسائل حقوقی آشنایی ندارم مطرح می کردم جای تعجب نداشت ولی کسی که آشنا به موازین حقوقی است بدون رعایت ماده۷۵  بحث می کند، عجیب است،  اگر شهردار در زمان مقرر به این سوالات پاسخ نداد، آن زمان می شود   مطالب را به این نحو مطرح ساخت، اینکه گفته شود همسر یا فرزند فلان مدیر و معاون  جذب شده اند، همه را زیر سوال خواهیم برد، این یک کار پوپولیستی است.

اشرف نیا:، ۲ هزار میلیارد به شهر خسارت زدیم

بعد از مسعودی ریحان نوبت به اشرف نیا رسید که او هم نسبت به این سخنان واکنش نشان دهد، وی خاطر نشان کرد: سال گذشته که فاینانس خط دوم قطار شهری مطرح بود، ۲ هزار میلیارد به شهر خسارت زدیم و پروژه قطار شهری هم خوابید، اگر این خسارت زده نمی شد به شهر آسیب نمی رساندیم،  به همین خاطر نباید بنا به دلایلی شهرداری را به حاشیه برانیم، در دورانی   شورای شهر ۴ هزار نفر  را به ۱۳ هزار نفر افزایش داده  است، پس جذب نیرو فقط در این دوره اتفاق نیافتاده است،  باید دید آن خسارت میلیاردی به شهر زیان وارد کرده  یا جذب ۱۵ نفر؟

اندیش: برخی اعضای شورا نماینده اشخاص هستند نه نماینده مردم

سونیا اندیش نائب رئیس شورای شهر هم   در سخنانی با انتقاد از برخی مطالب گفته شده تصریح کرد: از سخنان برخی اعضای شورا تعجب می کنم  ما نماینده مردم هستیم، موضوع فاینانس ۴۲۰میلیون دلاری قطار شهری چه ربطی به این سوال جذب نیرو دارد؟ فردی که در روز جمعه شناسنامه خود را مهردار کرده برای شورای شهر مسئولیت ایجاد می کند، برخی اعضای شورا نماینده اشخاص هستند نه نماینده مردم، در کمیسون اقتصادی مجلس مشاور هستم و می دانم که موضوع فاینانس بخاطر تحریم ها حذف شد حتی فاینانس چینی هم حذف شد.

دوئل بین شهردار و قلیزاده همچنان پابرجا بود، قلیزاده گفت:  فرض کنید سوراخ شدن لایه اوزون هم تقصیر من است، چه خوب و چه بد و چه ریز و رشت من سوال کردم و شهردار باید پاسخ دهد، شهردار باید پاسخ دهید که این حجم نیرو در دوران مدیریتی ایشان وارد سیستم شده یا نه، اگر وارد شده آیا بر اساس آگهی و به صورت عادلانه انجام گرفته است؟ حتی اگر همه ما هم به کمک شهرداری برویم باز هم مشکلی حل نخواهد شد، این جذب نیرو انجام گرفته یانه؟

سعید نیکو خصلت دیگر عضو شورا هم در باب این موضوع گفت:  فضای موجود نشان دهنده حرکت روبه جلوی شورای شهر است، این سوالات مایه خیر و برکت است در حالی که در گذشته اینگونه نبود،این بحث را به دعوا نکشیم اگر امور به دست پیمانکاران سپرده می شد امروز شاهد این وضعیت نبودیم، خود شهردار نیز مایل است تا این امرو از طریق مبادی قانونی انجام شود.

وی د رادامه خطاب به قلیزاده افزود:  پروژه هایی در دست اقدام است که که باید تا پایان سال به سرانجام برسد،  این مسائل اگر با گفتگو و در پشت پرده حل نشود، هر جلسه می توانید سوال کنید، می دانم که شما از باب صداقت سوال می پرسید و از نیت خیر شما باخبرم، اگر اعضای شورا اجازه دهند این موضوع را با گفتگو به پیش ببریم.

اندیش خطاب به بابایی اقدم: به شما ربطی ندارد

ادامه جلسه با جدال لفظی اندیش و بابایی اقدم همراه بود، اندیش که در حال تذکر دادن بود که بابایی اقدم گفت بر اساس چه ماده ای تذکر می دهید که اندیش در جواب گفت: به شما راتباطی ندارد، خلط مبحث نکنید این نشان می دهد که شما نماینده شهرداری هستید، من کاملا می دانم که چه می گویم شما با این کارتان شهردار را ضایع نکنید.

در ادامه قلیزاده بازهم به بیان مطالب خود مشغول شد و گفت:  خدا را شاکرم که در هیچ جایی پرونده ای ندارم، اگر از من پرونده دارید رو کنید،، علت این ناراحتی ها در این است که هر چقدر جلوتر برویم پای خیلی ها گیر خواهد کرد و علت دست و پا زدن ها هم بخاطر همین است.

شهین باهر در جواب قلیزاده گفت: به من وقت پاسخ گویی نمی دهید بعد می گویید فلانی از شهرداری حمایت می کند.

تقی پور:چه لزومی دارد که به این سیستم زمین گیر نیرو تزریق شود

در ادمه جلسه تقی پور هم به این سخنان رد و بدل شده واکنش نشان داد و گفت: ای کاش دوستان اجازه می دادند تا شهردار پاسخگو باشد، آقای شهردار در برنامه مطالبه دیدید که  برخی افراد هستند که برای خرید نان هم حساب دفتری دارند، چه لزومی دارد که به این سیستم زمین گیر نیرو تزریق شود، چرا در سازمانی که ۴ هزار نیرو لازم است ۱۴ هزار فر جذب می شوند، بگذارید شهردار حرف بزند و نگوید که من  تحت فشار هستم.

شهین باهر:حاضرم به تست ۴۰۰ سوالی آقای قلیزاده پاسخ دهم

شهردار تبریز در ادامه یاد آوری کرد: اعضای شورا از وظایف خود دفاع می کنند، من حوصله ام زیاد است و حاضرم به تست ۴۰۰ سوالی آقای قلیزاده پاسخ دهم، اینطور نیست که منتظر باشم و ببینم که در سازمان ورزش یک نفر ۱ میلیون می گیرد یا ۱ونیم میلیون، ۱۴ روز برای مشخص کردن میزان تعرفه عوارض وقت دارید هنوز یک صفحه هم باز نشده، دقت کنید شاید به ضرر مردم باشد هرکاری روال خاص خود را دارد،تا کنون هیچ پیامی در مورد تعرفه عوارض به دست ما نرسیده است، شهری که توسط مشاور رهبری تعریف و تمجید می شود باید به مشکلاتش رسیدگی کرد،  تا ۱۴ روز دیگر بودجه را ارائه خواهم داد آن وقت دیگری زمانی برای طرح پیشنهاد ندارید، در بحث فاینانس هم کوتاهی انجام گرفت که در این حالت شکور اکبرنژاد خطاب به شهردار گفت: برادر این موضوع کشوری است.

جدال بین این موضوع ادامه داشت که بهشتی هم  گفت:  ما انتخاب نشده ایم که درباره اولویت های شخصی مباحثه کنیم.

انصراف قلیزاده از ادامه سوال از شهردار

قلیزاده هم که همچنان پای ثابت صحبت های  این هفته بود این طور ادامه داد:  نباید  این مضوع را موضوع کوچکی شمرد، شعردار باید این مسئله را جدی بگیرد، نباید نیروها را به صلابه بکشیم و بعد حقوق بدهیم آقای شهردار به شما اطلاعات غلط داده شده است، اگر تعدادی از نیرو ها را به زور بیکار می کنید و حقوق بازنشستگی شان را نیز انجام نمی دهید این به معنی کاهش نیرو نیست، مانند سیل نیرو به بدنه شهرداری جذب می کنید و پاسخگو نیستید به احترام آقایان نیکو خصلت و اکبرنژاد از ادامه سوال خود منصرف می شوم، با این روش نمی توان شهر را نجات داد.

اشرف نیا هم گفت: همه از نیت خیر شهردار خبر دارند همچنین مطالبی که آقای قلیزاده هم مطرح کردند، صحیح است،  بعد از پایان دوره شورا باید به مردم گزارش دهیم که چه پروژه های زیر ساختی را به انجام رسانیدیم،. مسعودی ریحان هم در ادامه جلسه پرتنش شورای شهر گفت:  شهردار طبق قانون بعد از ۲ ماه اگر نتواند جوابی ارائه دهد باید پاسخگو باشد  از آقای قلیزاده خواهش می کنم اسم افراد را نیز بگوید.

اکبر نزاد هم در سخنانی گفت: ممکن است با آقای  قلیزاده از لحاظ فکری اختلاف داشته باشم ولی به آنچه وی می گوید متوجه هستم، مواردی که آقای قلیزاده پرسید باید به شکل کتبی به شهردار داده شود  تا پاسخگو باشد که در این هنگام مسعودی ریحان گفتک این کار غیر قانونی است، شهردار باید امروز پاسخ دهد زمان پاسخگویی هم گذشته است،  وقت پاسخگویی به سوالات قبلی تمام شده و باید سوالات جدید پرسیده شود.

ادیش نائب رئیس شورا هم خطاب به شهردار  اظهار داشت:  در بحث فاینانس خود شما گفتید که به جایی نمی رسیم، این فاینانس در دوره قبلی انجام شده چرا در همان زمان نگفتید که آیندگان باید جواب بدهند؟

وقتی شهردار پای فیلم جلسات را به موضوع فاینانس می کشد

شهین باهر در اسخ به اندیش گفت:  فیلم های گذشته موجود است  می بینیم که چه کسانی در فاینانس  نقش داشتند.

قلیزاده باز هم شهر دار را مورد خطاب قرار داد و گفت: اصلا همه تقصیر ها گردن من است، قطع درختان و هزینه های میلیاردی هم  تقصیر من است، طبیعی است که از جوالب شما قانع نشوم، هر چند که چندین بار سوالات را به حضور شما فرستادم و حضورا هم پرسیدم ولی باز هم برای  اینکه مشکلات را به گردن من نیاندازید سوالات را کتبی می فرستم، شهر دار هم گفت جواب می دهم که قلیزاده در جواب گفت: لازم نیست پاسخ بدهید اصلا همه چیز گل و بلبل است.

تهدید شهردار به استیضاح

ادامه جلسه با جدال کلامی تقی پور و شهردار تبریز همراه شد، تقی پور گفت: سوالات مشخص است و در راستای اصلاح امور پرسیده می شود، آقای نیکو خصلت می گوید تعامل ولی آقای قلیزاده عملا گفت قانع نشدم، پس این قضیه مسکوت  است که شهردار در جواب گفت مسکوت نیست، بازهم تقی پور گفت پس اگر مسکوت نیست جواب بدهید، مسعودی ریحان هم گفت اگر قنع نشده پس باید شهردار استیضاح شود.

نیکو خصلت هم یادآور شد: سوال کردن #حق عضو شورای شهر است هر وقت  بخواهد می تواند سوال کند شهردار باید  اعتیاد موجود در  سیستم را اصلاح کند تا آخرین روز شورا این سوال  زنده است در حال حاضر چندین برابر نیروی  مازاد داریم این مشکل با یک تذکر و سوال حل نمی شود باید بدون تنش و با  گفتگو حل شود اگر امروز فرض کنیم حل می شود فردا باز هم تزریق نیرو انجام خواهد گرفت.

شکور اکبر نژاددر حال صحبتکردن بود که مسعودی ریحان به میان کلام او پرسید و اکبر نژاد با حالت دلخوری گفت: برادر این کار درست نیست.

دستور جلسه دوم شورای شهر هم به بررسی میزان تعرفع عوارض شهری شهرداری در سال آینده مربوط می شد که جمعی از اهالی محلات تبریز هم حضور داشتند که با واکنش منفی مسعودی ریحان مواجه شد.

وی گفت: ما نماینده همه محلات تبریز هستیم قرار نیست هرکس از بیرون بیاید و بدون دستور سخن بگوید از فردا اگر از همه محلات آمدند اجازه صحبت کردن به آن هار ا می دهید، یک نفر از اهالی منطقه قبرستان ستارخان خطاب به مسعودی گفت:

شما باید پاسخگوی وضعیت اسفناک مزار شهدای قبرستان ستارخان باشید،.

شهردار خطاب به نمایندگان محلات تبریز گفت: همه  امکانات لازم است، اداره اوقاف باید همکاری کند، قرار نیست شهرداری هم  امکانات را فراهم کند و هم التماس کند، از شما خواهش می کنیم از  اوقاف پیگیر باشید.

ادامه جلسه هم با توضیحات  معاون اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری در خصوص تعرفه عوارض محلی سال ۹۸ همراه بود خراسانی گفت: در تعیین تعرفه عوارض محلی باید از مردم نظرخواهی کنیم، در مناطق دهگانه شهرداری  وحدت رویه مشاهده نمی شودعوارض همچنان به صورت  دستی محاسبه می شود و  لابی گری اتفاق می افتد بحث  جدی ما این است که به آرای هیئت عمومی  نقد داریم  برخی ها  درست محاسبه می کنند اما برخی دیگر عوارض را  ساختگی تعیین می کنند و تغییر  شکل می دهند منابع درآمدی مناطق محل بحث است، نباید مباحث فقط در هزینه ها انجام شود نمی دانم چرا سیستم  پیامکی شهرداری راه اندازی نمی شود،چرا به  شهروندان اطلاع رسانی نمی شودبنده طرفدار  #شورای_شهر طرفدار هیچ  گروهی نیستم از گذشته مردم را  تنبل به بار آورده ایم،همیشه گفته ایم عوارض را نگه دارید و در دهه  فجر با  تخفیف پرداخت کنید

در دفاتر  پیشخوان هیچ کاری نمی کنند فقط از مردم ۲۳ هزار تومان می گیرند و یک پرونده درست می کنند و به شهرداری ارجاع می دهند.

حسین زاده هم معاون شهردار تبریز گفت: تنها شهرداری که در مستند سازی عوارض قدمی برداشته شهرداری تبریز است در سال ۹۷ ،تعرفه ای که از سال ۸۳ نوشته شده بود ، ما تبصره ۱۱ قانون ماده ۱۰۰ را احیا کردیم

پیام تعرفه ، توسعه پایدار شهری با رویکرد توانمندسازی اقتصاد شهری است

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =