کد خبر : 4650
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

از ظرفیت‌های جامعه عشایری در رویداد تبریز ۲۰۱۸ استفاده خواهیم کرد

از ظرفیت‌های جامعه عشایری در رویداد تبریز ۲۰۱۸ استفاده خواهیم کرد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بحث تبریز ۲۰۱۸ از ظرفیت‌های جامعه عشایر نیز استفاده خواهیم کرد ، گفت: سازمان امور عشایر نیز می‌تواند با تشکیل ستاد ویژه، راهکارهای معرفی ظرفیت‌های عشایری در بستر تبریز ۲۰۱۸ را بررسی کند. به گزارش نگاه، محمدصادق پورمهدی در گردهمایی مدیران‌کل امور عشایر سراسر کشور در

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بحث تبریز ۲۰۱۸ از ظرفیت‌های جامعه عشایر نیز استفاده خواهیم کرد ، گفت: سازمان امور عشایر نیز می‌تواند با تشکیل ستاد ویژه، راهکارهای معرفی ظرفیت‌های عشایری در بستر تبریز ۲۰۱۸ را بررسی کند.

6756785678 (1)

به گزارش نگاه، محمدصادق پورمهدی در گردهمایی مدیران‌کل امور عشایر سراسر کشور در تبریز، با بیان اینکه خدمت به عشایر اجر مادی و معنوی زیادی دارد، گفت: عشایر ساکن در استان اکثرا در مناطق مرزی زندگی می‌کنند و باید همانند سایر هموطنان از امکانات مناسب زندگی بهره‌مند باشند.
وی ادامه داد: عشایر، سهم عمده‌ای از تولید را برعهده دارند و باید بتوانیم زمینه عرضه محصولات تولیدی آنها از جمله صنایع دستی باکیفیت و محصولات غذایی را ایجاد کنیم.
پورمهدی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های عشایری و روستایی کشور ناشناخته مانده است، افزود: باید با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، این ظرفیت‌ها را به جامعه معرفی کنیم تا از این طریق، شاهد جذب گردشگر و ترویج فرهنک غنی عشایر باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح استفاده از انرژی خورشیدی در مناطق عشایری، گفت: متأسفانه این طرح آن‌چنان که باید در استان اجرایی نشده و امیدواریم به‌زودی این کار انجام شود؛ در بخش ارتباطات کارهای خوبی شده اما خدمات ارائه شده کافی نیست.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به موضوعاتی نظیر انتقال فناوری، مدیریت و مصرف بهینه آب، حفاظت از مراتع و بهداشت و درمان عشایر نیز اشاره کرد و گفت: باید با راهکاری جامع و یا مرحله‌ای، برای بهداشت و درمان عشایر استان که همیشه در حال کوچ هستند تدابیری اندیشیده شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =