کد خبر : 41831
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۵۲

نوری قزلجه:

از طرح شفافیت فقط یک «اسم خالی» باقی مانده است

از طرح شفافیت فقط یک «اسم خالی» باقی مانده است
نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با انتقاد از اصلاحات صورت گرفته در طرح شفافیت گفت: همان ته‌مانده‌ شفافیتی که از مراجع تصمیم‌گیر باقی مانده بود، با اصلاحیه کمیسیون کن فیکون و بی‌اساس شده است.

به گزارش عصرتبریز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، کاندیداهای انتخابات مجلس در همان ایام تبلیغات انتخاباتی که به مردم وعده و وعید می‌دادند، «وعده شفافیت» را در صدر وعده‌ها نشانده بودند اما بعد از آنکه پایشان به بهارستان باز شد و طرح در دستور کار قرار گرفت نتوانست حد نصاب دوسوم رأی نمایندگان را بدست آورد و رد شد. هر چند که بعد از رد طرح شفافیت آرا، بهارستانی‌ها به دنبال تصویب طرح «شفافیت قوای سه‌گانه» رفتند اما این طرح نیز با مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شد. ابتدا مجمع تشخیص زیر بار طرح جدید شفافیت که این نهاد سیاسی را نیز شامل می‌شد، نشد و بعدها مشخص شد دولت رئیسی هم حاضر به تن دادن به این طرح نیست.

سرانجام بعد از مدتها بی خبری از سرانجام این طرح، در جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه (۸ بهمن ماه)، طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرائی و سایر نهادها که اعاده‌شده از شورای نگهبان بود، در دستور کار قرار گرفت و برای تامین نظر این شورا، نمایندگان با اصلاح مواد ارجاع شده موافقت کردند.

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان آباد، با اشاره به جزئیات این اصلاحیه گفت: «در زمان بررسی ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم، طرح شفافیت هم در دستور کار قرار گرفت و مشاهده کردیم، همان ته‌مانده‌ شفافیتی که از مراجع تصمیم‌گیر باقی مانده بود، با اصلاحیه کمیسیون کن فیکون و بی‌اساس شده است.»

وی با اشاره به انتخاباتی بودن این تصویب این اصلاحیه گفت؛ «می‌خواهند بگویند ما به وعده خود عمل کردیم. اما وقتی این وعده را ورق می‌زنیم، در آن چیزی نیست و بسیار بد است.»

 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =