کد خبر : 14218
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

از آسفالت اروپایی خیابان بهار تا عنایت مردم به شورا نشینان/مشاور ایتالیایی در فرودگاه تبریز

از آسفالت اروپایی خیابان بهار تا عنایت مردم به شورا نشینان/مشاور ایتالیایی در فرودگاه تبریز

جلسه امروز شورای شهر با حضور اعضای شورا و در غیاب شهردار تبریز برگزار شد.      به گزارش آوای سهند، جلسه این هفته شورای شهر تبریز  با حضور اعضای شورا و در غیاب شهر دار تبریز برگزار شد، گزارش کمیسیون عمران در خصوص پروژه های بالای ۵ میلیارد ریال، گزارش عمران از پروژه انتقال آب ارس

جلسه امروز شورای شهر با حضور اعضای شورا و در غیاب شهردار تبریز برگزار شد.

از آسفالت اروپایی خیابان بهار تا عنایت مردم به شورا نشینان/مشاور ایتالیایی در فرودگاه تبریز/ با مناقصه، از گناه تا فضیلت
    

به گزارش آوای سهند، جلسه این هفته شورای شهر تبریز  با حضور اعضای شورا و در غیاب شهر دار تبریز برگزار شد، گزارش کمیسیون عمران در خصوص پروژه های بالای ۵ میلیارد ریال، گزارش عمران از پروژه انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه، گزارش عمران در خصوص توسعه پروژه فرودگاه تبریز  دستور جلسات این هفته شورای شهر تبریز بود.

ابتدای جلسه با سخنان اشرف نیا رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در خصوص پروژه های در دست احداث شهرداری تبریز آغاز شد، وی گفت: ۶۸ پروژه بالای ۵ میلیارد ریال در دست داریم که  از ۴۵ مورد آن ها بازدید میدانی به عمل آمده است، به طور کلی می توان گفت: جمعا ۲۸ پروژه فعال هستند.

اکبر نژاد:آسفالت شهر تبریز مسئله دار است

اکبرنژاد رئیس شورای شهر نیز با خطاب قرار دادن اشرف نیا خاطر نشان کرد: آسفالت شهر تبریز مسئله دار است حتی در مقایسه با شهرستان ها و استان های اطراف  وضعیت مناسبی ندارد.

بهشتی نیز  یادآور شد: در تبصره ۷۹ بودجه مصوب ۹۸ تصویب شده که شهرداری موظف هست جهت بهبود کیفیت آسفالت کلیه آسفالت معابر شهر را اولویت دار کند و از پیمانکاران صلاحیت دار استفاده کند.

قلیزاده: نارضایتی از وضعیت آسفالت مربوط به ترک تشریفات است

سخنان اعضای شورا در رابطه با وضعیت آسفالت تبریز ادامه داشت، فرج قلیزاده نیز در همین رابطه اظهار داشت: در ارتباط با مسائل عمرانی تخصصی ندارم ولی در حوزه مدیریت شهری میتوانم نظر دهم، از آغاز شورای پنجم به بعد به تعداد ۱۵ مورد پروژه گزارش شده که از این تعداد ۴ پروژه کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته اند، همچنین،  ۳ پروژه کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت کرده اند ولی به طور کلی می توان گفت: نارضایتی از وضعیت آسفالت مربوط به ترک تشریفات است و پروژه ها خوشبختانه با انجام مناقصه عمومی واگذار شده اند.

در ادامه سونیا اندیش، نائب رئیس شورای شهر نیز  با بیان اینکه  متخصص در امور عمرانی نیستم گفت:  در مباحث عمرانی  تخصصی ندارم ولی به عنوان یک فرد عادی که آسفالت خیابان ها را می بیند می توانم نظرم را اعلام کنم،  در آسفالت ریزی خیابان ها اصلا نظارتی وجود ندارد.

اندیش: در خیابان بهار زباله را با آسفالت دفن کردند

وی ادامه داد: علی رغم تاکید شورا و شهرداری آسفالت خیابان ها ، خارج از سازمان عمران خریداری می شود، خیابان بهار غربی کوچه برحقی ظاهرا از سال ۵۷ آسفالتی انجام نشده بود در ۱۵ اسفند ماه آسفالت ریزی شده ولی بدون اینکه زباله های محل را جمع آوری کنند آسفالت ریزی انجام شده است، اگر قرار باشد اینگونه نظارت کنید  لازم نیست از پول بیت المال هزینه کنید، اصلا آسفالت اروپایی  نخواستیم ، لااقل استاندارهای عادی را رعایت کنید.

اشرف نیا : آسفالت دست را نمی سوزاند

اشرف نیا هم در پاسخ به سخنان اندیش گفت:  از آسفالت محل هایی که نام بردید بازدیدی داشته ام، آسفالت های تولیدی ۹۵ درصد استاندارد لازم را دارند، دستم را در آسفالت فرو بردم اصلا نمی سوزاند، پیشنهاد می دهم آسفالت ریزی خیابان ها از دست شهرداری های مناطق گرفته شود، در بازدید از یکی از ناظران که جوان  بود پرسیدم چقدر تخصص داری.

سپس اندیش روبه شکور اکبر نژاد کرد و گفت:  با اظهار امید واری کردن کاری به پیش نمی رود که،  باید قانونی برای نظارت بر عملکرد پیمانکاران تصویب کنیم.

مسعودی ریحان هم یکی از اعضای شورای شهر اشرف نیا را مورد خطاب قرار داد و اظهارداشت: لطفا تعداد پروژه های مصوب شورای پنجم که تامین اعتبار شده اند را مشخص کنید، ۳۰ پروژه بالای ۵ میلیارد قبل از شورای پنجم آغاز شده است، من هم در حوزه عمران تخصص ندارم ولی اکثر متخصصان از کیفیت آسفالت مناطق ناراضی هستند.

تقی پور: با پیمانکاران متخلف چه کردید؟

تقی پور هم دیگر عضو شورا بود که به سخن آمد و گفت: قرار بود پروژه های مصوب شورا را گزارش دهید، بالای ۱۰۰ میلیارد برای آسفالت بودجه تعیین شده، باید بر اساس (pms) باشد شما که می گویید از نزدیک آسفالت ها را نظارت کرده ایم بفرمایید با پیمانکاران  متخلف چه کردید؟

خودروی مردم در چاله می افتد شورا مورد عنایت قرا می گیرد

محرم محمد زاده نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هم در بیان دیدگاههای خود خاطر نشان کرد: به هر شهری بروید آسفالت مانند شیشه است، یک چاله هم وجود ندارد اما در  تبریز چاله ها سال ها ماندگاری دارد،   وقتی خودرو ها در چاله ها می افتند شورا و شهرداری را مورد عنایت قرار می دهند،  در هیچ جای دنیا مانند تبریز هر سال آسفالت ریزی نمی شود، در تبریز چند تا پیمانکار ثابت وحود دارد که روغن سیاه را با ( خاک) قاطی میکنند و حتی یک ذره هم قیر نمی ریزند و با دود کردن ، مثلا نشان میدهند که آسفالت می ریزند می دانم که مهندسین باز هم از سخنان من ناراحت می شوند ولی ، تا زمانیکه خیابان ها را هر چند وقت یکبار سیاه کنید، مشکلات آسفالت حل نخواهد شد، و از مردم ناسزا خواهد شنید که حق این مسئول است که ناسزا بشنود،با تلفن و سفارش و عکس گرفتن مشکلات حل نمی شود.

بابایی اقدم: مانند اینستاگرام همه کامنت می گذارند

بابایی اقدم رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر هم گفت: ظاهرا بحث عمران در سفالت خلاصه شد، مانند اینستاگرام همه در خصوص آسفالت کامنت می گذارند، قرار نیست اینجا وقت بگیریم و مسئولی را محاکمه کنیم، مهم این است که باید بازدید میدانی داشته باشیم من بیش از همه از مناطق بازدید دارم و می بینم کیفیت و سطح فاضلاب ۲ برابر سد ها است، شهر به کارگاه ایجاد فاضلاب تبدیل شده است، از عملکرد شهرداری  حمایت می کنم، مردم چرا ناراضی هستند؟ از پروژه هایی که ما تصویب کردیم ناراحت هستند.

اندیش: حرف هایی ژورنالیستی نزنید

سخنان بابایی اقدم با واکنش تند اندیش مواجه شد، سونیا اندیش در پاسخ به سخنان بابایی اقدم  یاد آور شد: اینجا نباید حرفاهایی ژورنالیستی بزنیم  اقدام تشکر می کنید؟ از نظارت؟ یا ریختن روغن سیاه؟
مگر قرار نبود شهرداری از محل دیگر آسفالت خریداری کند؟ از این سیستم فشل شهرداری حمایت می کنیم، اندیش همچنین به موسایی  قائم مقام  گفت: اگر قرار است ما اینجا حرف بزنیم و همکار شما بخندد، چرا حرف می زنیم؟

نیکو خصلت: برای هر منطقه تبریز یک شورا بگمارند

ادامه جلسه شورای شهر با سخنان  نیکو خصلت  ادامه یافت: مربی نباید بدون تمرین از شاگردش انتظار موفقیت داشته باشد نباید خودمان را با مشهد و  اصفهان مقایسه کنیم،  در آستانه  انتخابات رفته ایم و در مناطق آسفالت ریزی انجام داده است  مشخص است که آسفالت ها با  دستور و اجبار ریخته شده است، اکسیر  تبریز این است که باید برای هر منطقه یک شورا مشخص شود.

اسحقی: بی انصاف نباشید آسفالت خوب است/ پیمانکارانی که خوب کار نکنند پولشان را نمی دهیم

اسحقی معاونت خدمات و عمران شهرداری تبریز هم گفت: تا زمانی که مصالح استاندارد نیست، نباید توقع زیاد داشته باشیم،  انصاف داشته باشید، وقتی به شهری می رویم به عنوان میهمان وارد آن شهر می شویم و فقط مراکز شهرها را می بینیم، مقایسه تبریز با شهر های دیگر کار غیرفنی است،  به عنوان متولی این امر، بیش از همه از کیفیت بد ناراحت هستم، از خبرنگاران عزیز خواهش میکنم بیایند و کارخانه تولید آسفالت را ببینند ،  کیفیت آسفالت تولیدی ما بالاست.

اندیش در پاسخ به سخنان اسحقی گفت: اینکه می گویید نگرش ما اشتباه است از این به بعد به مردم می گوییم تا موقع رفت و آمد از چاله چوله ها با نگرش مثبت نگاه کنند.

اسحقی اینگونه ادامه داد: من منکر کار بی کیفیت پیمانکاران که گاها اتفاق می افتد نیستم، طبق اعلام آزمایشگاه تبریز، کیفیت آسفالت مناسب است، می توانید بروید و بپرسید تا نگویید با آزمایشگاه هم دست بوده ایم، علت اصلی عدم تخصص و شعور کارشناسانی است که جذب کرده ایم، معیار مدرک افراد نیست.

سونیا اندیش در پاسخ به سخنان معاونت خدمات فنی و عمرانی شهرداری تاکید کرد: اولا که  شانتاژ نکنید، آزمایشی صورت نگرفته پس تاییده فنی هم ندارد.

موسایی قائم مقام شهردار تبریز هم گفت: من پیشنهاد میدهم کمیسیون عمران و کارشناسانش از هر منطقه که می خواهند، آسفالت را نمونه بردارد و به هر آزمایشگاهی که دوست دارند، ببرند.

همچنین اسحقی با اشاره به وضعیت پیمانکاران تصریح کرد: پول پیمانکارانی که خوب کار نکنند نمی دهیم،  شیشه ای دیده شدن آسفالت به معنی کیفیت خوب نیست، ما نیز می توانیم با کم کردن تراشه ها آسفالت را  شیشه ای کنیم،  آسفالت هایی که در این مدت ریخته شده اند همه سالم مانده اند، ظاهرا توضیحات مارا اعضای شورا قبول ندارند، همچنین اسحقی در پاسخ به سخنان تقی پور هم اینگونه گفت که: نه ترک تشریفات گناه است و نه انجام مناقصه  فضیلت ،  مدیریت باید شجاعانه باشد، لزم باشد ترک تشریفات شود ، همچنین لازم باشد مناقصه عمومی برگزار می شود. خواهشا مشکلات شخصی را وارد  صحن علنی نکنید.

جدال اندیش با مسئولان شهرداری به اینجا ختم نشد و در پاسخ سخنان استحقی اینگونه واکنش نشان داد: از آقای  اکبرنژاد می خواهم فرافکنی اعضای شهرداری علیه شورا را که به اغراض شخصی متهم می کنند جوابگو باشند، شما مقصر هستید که افراد غیر متخصص را بر سر کار آوردید.

اکبر نژاد: این جلسه نیست درد و دل است

رئیس شورای شهر هم گفت:  این دیگر جلسه نیست، درد و دل است حرف مرا که گوش نمی دهید.

جلسه شورای شهر   با  جدال ادامه داشت،  بهشتی نیز در به طول کشیدن بحث اظهار داشت: اگر قرار بود این همه سر قضیه آسفالت صحبت شود دستور جلسه شورا را فقط آسفالت  قرار می دادید.

اشرف نیا هم با تایید کیفیت آسفالت تولیدی گفت: من گفتم اشکالات است، اما رویکرد ما روبه بهبود است، من نیز از کارخانه تولید آسفالت دیدن کرده ام کیفت آسفالت تولیدی مناسب است.

اکبر نژاد رئیس شورا  خطاب به اشرف نیا گفت: در کمیسیون عمران کمیته ای در خصوص آسفالت تشکیل دهید.

بالاخره، بحث آسفالت  به اتمام رسید و شورا نشینان وارد دستور جلسه  دوم و سوم شورا شدند،  دستور جلسه دوم شورا مربوط به پروژه انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه بود که اشرف نیا در این خصوص شروع به ارائه توضیحاتی کرد.

وی گفت: گر ۱۰ متر مکعب آب به زرینه رود انتقال می شد، تا ۱۴۲۵ مشکلی نداشتیم، اوایل سال ۸۶ انتقال اب ارس مطالعه شد و برای اجرا در سال ۹۲ آماده شد که به دلایلی که نمی خواهم بگویم، انجام نشد، موضوع را از وزارت نیرو پیگیر هستم، از سال ۹۳ این موضوع دوباره در دستور کار قرار گرفت، اگر  فاینانس چین انجام شود، پروژه شروع خواهد شد. از نمایندگان می خواهیم کمک کنند، تمامی مجوزها آماده است .

فرستاده ایتالیایی آخوندی در فرودگاه تبریز

دستور جلسه سوم شورای شهر هم مربوط به مباحث فرودگاه تبریز بود ، در هیمن خصوص بازهم اشرف نیا گفت:  برای اولین باردر ایران باند را  بتنی کردیم، سالن بین المللی نداشتیم، در سال ۸۹ ، ۱۴ هزار متر مربع سالن بین المللی ایجاد شد، قرار بود ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد هم شرکت های فرودگاه تقبل کند، انصافا مهندس  نوین کمک کرد.آقای  آخوندی یک نفر مشاور  ایتالیایی فرستاد و نظارت کرد، در حال حاضر قرار است ۷۰ درصد را سرمایه گذار تهیه کند، ۳۰ درصد را نیز  فرودگاه تبریز بدهد که من از شورا میخواهم شهرداری نیز به این ۳۰ درصد کمک کند، چون این موضوع برای فرودگاه لازم است.

فریدون بابایی اقدم هم در این خصوص خاطر نشان کرد: در طرح جامع تبریز از سال ۷۴ ، طرح توسعه فرودگاه آمده است، حد فاصل فرودگاه تا جاده تبریز مرند بهترین مکان برای توسعه فرودگاه است،  طرح فرودگاه دوم مطرح بود که پرواز های  نظامی از آنجا انجام شود.

مسعودی ریحان: خوب یا بد بودن  پروژه  این و آن ندارد برای همه است

در پایان جلسه هم اکبر نزاد با بیان اینکه بخشش بهترین کار  است گفت: از همکاران می خواهم از بکاربردن کلماتی مثل « اغراض شخصی » و… خودداری کنند،.

مسعودی ریحان هم با اشاره به نقد هایی که می شود  یادآور شد: نقدهایی که گاها گفته میشود، اصلا شخصی نیست بلکه بخاطر پروژه ها و بهینه کردن آن ها است، خوب یا بد بودن  پروژه متعلق به همه ما است

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − هفت =