کد خبر : 20109
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

اد کن، پول بگیر!/ شگرد جدیدِ کسب درآمدهای میلیونی در تلگرام

اد کن، پول بگیر!/ شگرد جدیدِ کسب درآمدهای میلیونی در تلگرام

گروه‌هایی که تحت عنوان “اد کن، پول بگیر” در تلگرام فعالیت می‌کنند کلاهبردانی هستند که به دنبال درآمدزایی برای خود می‌باشند. گروه اجتماعی سهند: احتمالا این روزها وقتی تلفن همراه و برنامه تلگرامتان را چک کنید به یکباره خواهید دید که عضو گروهی شده‌اید که چندین هزار نفر عضو دارد و نام گروه نیز چیزی شبیه

گروه‌هایی که تحت عنوان “اد کن، پول بگیر” در تلگرام فعالیت می‌کنند کلاهبردانی هستند که به دنبال درآمدزایی برای خود می‌باشند.

گروه اجتماعی سهند: احتمالا این روزها وقتی تلفن همراه و برنامه تلگرامتان را چک کنید به یکباره خواهید دید که عضو گروهی شده‌اید که چندین هزار نفر عضو دارد و نام گروه نیز چیزی شبیه به “ادد کن پول بگیر است!”. در نگاه اول به این گروه‌ها رباتی را خواهید دید که به ازای اضافه شدن هر مخاطبی عنوان می‌کند که فلان شخص n تعداد به این گروه اضافه کرد و بعدا شخصی که مثلا مدیر گروه است پیام واریز پول به ازای تعداد افراد اد شده در گروه را منتشر می‌کند.

همین موضوع عجیب اما وسوسه کننده بسیاری را امیدوار می‌کند که با فشردن یک دکمه و افزودن مخاطبان تلفن همراهش به این گروه مبلغی را دریافت کند اما فلسفه چنین گروه‌هایی چیست و آیا واقعا پولی برای افراد واریز می‌شود؟

افزایش اعضا و بازدیدها کانال‌های تلگرامی

هدف از تشکیل این گروه‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین بانک‌های دارای عضو افزایش مخاطبین کانال‌هایی است که می‌خواهند یک شبه ره صدساله را طی کنند و با افزایش مخاطب هم وجهه جدی به خود ببخشند و هم راهی برای کسب درآمد داشته باشند ولو به ازای غیرواقعی بودن مخاطبان!کسانی که گروه‌های اد کن پول بگیر را تشکیل می‌دهند به ازای افزودن ۱۰۰۰ مخاطب به هر کانال معمولا مبلغی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند اما این مخاطبان از کجا فراهم می‌شوند؟

زمانی که شما تعدادی عضو را به گروهی اضافه می‌کنید بعد از آن مدیران این گروه بدون نیاز به داشتن شماره این حساب‌های کاربری را می‌توانند به کانال‌های دیگر اضافه کنند و حتی اگر حساب کاربری را پاک کرده باشید بازهم امکان استفاده از آن حساب وجود دارد!

این روش بسیاری از سازندگان چنین گروه‌هایی برای کسب درآمد است و با این کار می‌توانند کانال‌های جاه طلبی که تنها به فکر افزایش تعداد مخاطب حتی بدون بازدید هستند را سرکیسه کرده و درآمدهای نجومی از آن کسب کنند. جالب اینجاست که به دلیل همین مخاطبین غیرواقعی است که در بسیاری از اوقات کانالی با ۱۰۰ هزار مخاطب تنها ۶ هزار بازدید دارد در حالیکه در حالت واقعی به ازای هر ۱۰ هزار عضو واقعی حداقل بازدید هزار بازدید است.

مدیرانی که یک شبه حساب کاربری‌شان پاک می‌شود!

اما آیا واقعا به ازای افزودن مخاطبان به این گروه‌ها پولی به حساب شما واریز می‌شود؟ پاسخ این سوال قطعا منفی است. بررسی چنین گروه‌هایی نشان می‌دهد که نه تنها هیچ نشانی از واریز پول به حساب کسانی که مخاطبانشان را به این گروه‌ها افزوده‌اند وجود ندارد بلکه هر هفته یکبار حساب کاربری کسانی که خود را مدیر گروه معرفی می‌کنند پاک می‌شود و نفر جدیدی به جای آنها قرار می‌گیرد که شما را تشویق به افزودن مخاطبانتان به این گروه‌ها می‌کند.

نکته جالب اینجاست که اگر شما پیامی به این گروه‌ها ارسال کنید در آن واحد حذف می‌شد و در نتیجه نمی‌توانید گلایه یا انتقادی بابت عدم واریز وجه داشته باشید. تنها پیام‌های این گروه‌ها تشویق مدیر گروه به اد کردن مخاطبان و تبلیغاتی است که خود آنها به چنین گروه‌هایی ارسال می‌کنند.

اگرچه شیوه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی روز به روز شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند اما باید به خاطر داشت که هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد و چنین حیله‌هایی یا برای خالی کردن جیب شما و یا برای سواستفاده از شما برای خالی کردن جیب دیگران است!

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − هفت =