کد خبر : 23349
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

احوال تاکسی های آنلاین در روزگار کرونایی/ رشد ۲۰ درصدی پرداخت آنلاین کرایه تاکسی

احوال تاکسی های آنلاین در روزگار کرونایی/ رشد ۲۰ درصدی پرداخت آنلاین کرایه تاکسی

تاکسی های آنلاین

 تاکسی های آنلاین فعال در ایران از جمله اسنپ، تپسی و… بعد از شیوع کرونا تدابیری برای جلب اعتماد مسافر، افزایش حس امنیت و سلامتی، جابجایی اقلام مورد نیاز شهروندان و… اتخاذ کردند که در عین حال راه حل خروج از باتلاق رکود اقتصادی برای آنها باشد.

این روزها که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا توصیه‌های زیادی می‌شود، در بسیاری از شهرهای کشور حمل و نقل عمومی تعطیل شد و تاکسی ها نیز با تدابیر خاصی فعالیت خود را ادامه می دهند، از این رو میزان تردد افراد در سطح شهر کاهش یافته و برخی درصورت امکان از وسیله نقلیه شخصی خود برای رفتن به مقصد مورد نظر استفاده می‌کنند که این وضعیت گریبان تاکسی‌های اینترنتی را نیز گرفته است چرا که انتظار می رفت با تعطیلی وسایل حمل‌ونقل عمومی، مردم در سفرهای درون شهری ضروری از تاکسی‌های آنلاین استفاده کنند اما آمارهای شرکت های فعال در این حوزه نشان می‌دهد تعداد سفرهای تاکسی‌های اینترنتی افت قابل توجهی را تجربه کرده است.

تاکسی‌های آنلاین در سراسر جهان از رکود شغلی‌شان می‌گویند رکودی که در کنار ده‌ها شغل دیگر به دنبال شیوع همه‌گیری جهانی بیماری «کووید١٩» ایجاد شده و بسیاری از آنها را نگران آینده شغلی خود کرده است، از این رو به دنبال راه حل های برای تداوم فعالیت خود و فرار از باتلاق رکود هستند.

این گزارش حاکی است، مطالعه‌ای که وب‌سایت Cars.com روی سه هزار و ۲۱ نفر از مردم داشته است نشان می دهد، ۴۰ درصد در این نظرسنجی گفته‌اند کمتر از قبل سوار تاکسی آنلاین می‌شوند و درهمین‌حال، ۹۳ درصد از شرکت‌کنندگان اظهار داشته‌اند، درحال‌حاضر اغلب از وسایل نقلیه‌ی شخصی استفاده می‌کنند و چنین نتایجی کاملا قابل پیش‌بینی است؛ زیرا واردشدن به اتومبیل افراد غریبه بدون هیچ تضمینی درباره‌ی پاکیزگی آن، یک خطر بالقوه محسوب می‌شود، از این رو شرکت های تاکسی های آنلاین در سراسر دنیا و البته ایران به دنبال راه حل هایی برای جلب اعتماد مسافر، القا حس امنیت و رفع نیازهای آنها و در عین حال زنده نگه داشتن کسب و کار خود در ایام دشوار کرونایی هستند‌.

تاکسی های آنلاین فعال در ایران از جمله اسنپ، تپسی و… بعد از شیوع کرونا تدابیری از جمله ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس در استفاده از تاکسی‌های آنلاین را به کاربران و رانندگان خود، استفاده از پرداخت آنلاین به جای دریافت پول نقد، کشیدن روکش پلاستیکی روی صندلی‌ها و فاصله ما بین راننده و مسافر، پوشیدن دستکش، زدن ماسک و اجرای طرح سفر به سلامت کرده اند.

ژوبین علاقبند مدیرعامل “اسنپ” معتقد است ویروس کرونا در سبک زندگی مردم و به تبع آن کسب و کارهای اینترنتی تغییراتی ایجاد کرده است و این روزها شهروندان با تغییر در سبک زندگی جمعی سعی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و انتشار آن دارند که بخشی از این تغییر بدون شک شامل الگوی جابه‌جای در سطح شهر و در مواردی خدمت‌رسانی رانندگان است و به منظور همراهی با این تغییرات، اسنپ سیاست‌های خود را به فرهنگ‌سازی، آموزش و همچنین اقدامات علمی برای رعایت اصول بهداشتی معطوف کرده است.

“تپسی” نیز برای آماده‌سازی خودروهای ارائه‌دهنده این سرویس، از طریق ۱۰ ایستگاه در شهرهای تحت پوشش خود، نسبت به ضدعفونی و جداسازی فضای داخلی خودروهای سفیران اقدام می‌کند و همچنین برای اطمینان از سلامتی کامل سفیران فعال در این سرویس، آزمایش تشخیص ویروس کرونا در این ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

سرویس جدید تپسی برای سفرهای ایمن نیز در ادامه اقدامات قبلی این شرکت با شعار در مسیر سلامتی ارائه می‌شود و کاربران می‌توانند در روزهای آینده از طریق اپلیکیشن تپسی، آن را درخواست دهند.

البته گفتنی است، تپسی این هفته، سرویس جدیدی را با عنوان همیار تپسی نیز راه‌اندازی کرده تا به شهروندان کمک کند برای حفظ سلامتی خود، در خانه بمانند و با کمک تپسی، خریدهای خود را انجام دهند.

این گزارش می افزاید، استفاده از نرم افزارهای پرداخت الکترونیکی از جمله تومن که در تاکسی های تبریز نیز فعال است، افزایش یافته و مدیرعامل تومن اعلام کرده است که با وجود کاهش تعداد سفرهای درون شهری از طریق تاکسی، در مقابل پرداخت کرایه تاکسی از طریق نرم افزار پرداخت افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

مدیرعامل فون‌پی که از دیگر نرم افزارهای پرداخت آنلاین در تاکسی است نیز میزان افزایش پرداخت کرایه تاکسی را تقریبا ۲۵ درصد اعلام کرد.

همچنین مدیرعامل ریالو نیز به استقبال مردم از پرداخت کرایه تاکسی به وسیله ابزارهای الکترونیکی و در شرایط فعلی کیوآر کد اشاره کرد.
انتهای پیام/

 گلناز پورنامی

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 17 =