کد خبر : 5328
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۲۴

اجرای ۶۴۵ نمایش با حضور شصت‌هزار نفر در نیم سال نخست/ ثبت ۳۴ گروه از استان در سامانه‌ی انجمن‌ هنرهای نمایشی

اجرای ۶۴۵ نمایش با حضور شصت‌هزار نفر در نیم سال نخست/ ثبت ۳۴ گروه از استان در سامانه‌ی انجمن‌ هنرهای نمایشی

مدیر کل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر ششصد و ۴۵ نمایش به روی صحنه رفته است، گفت: آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد که تئاتر ما نسبت به سال گذشته رو به رشد است. به گزارش نگاه، محمد محمدپور در آیین گشایش بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌شرقی، اظهار

مدیر کل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر ششصد و ۴۵ نمایش به روی صحنه رفته است، گفت: آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد که تئاتر ما نسبت به سال گذشته رو به رشد است.

به گزارش نگاه، محمد محمدپور در آیین گشایش بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در تئاتر استان با دوراندیشی اصحاب هنر و بهره‌مندی از پیشکسوتان جهش و تحرک قابل توجهی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هنرمندان استانی با تولید آثار فاخر و ارزشمند با موضوعات مختلف در حال شناساندن خود در سطح کشور و فرامرزی هستند و شاهد هستیم که در سال‌های اخیر گروه‌های استانی حائز رتبه‌های برتر بین‌المللی و ملی گردیده‌اند.

مدیر کل ارشاد  اسلامی، گفت: ظرفیت تئاتر استان ما گسترده‌تر از این است و قابلیت بیشتری در اصحاب هنری استان وجودارد، لذا زمینه رشد و تعالی آنها را باید فراهم ساخت.

وی با بیان اینکه آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد که تئاتر ما رو به رشد است، بیان کرد: سال گذشته تنها ۱۵ گروه ثبت شده در سامانه‌ی انجمن هنرهای نمایشی داشتیم که تنها در شش ماه نخست سال جاری ۱۹ گروه ثبت گردیده است.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر بیش از هفتصد و ۲۰ نفر در عرصه‌ی تئاتر در حال فعالیت هستند و در شش ماه نخست سال جاری ۴۳ اثر در سطح استان تولید شده است که از این جمع ۲۶ اثر تولید تبریز و مابقی در شهرستان‌ها بوده است.

محمدپور خاطر نشان ساخت: در سال جاری بالغ بر ششصد و ۴۵ نمایش به روی صحنه رفته و بیش از شصت‌هزار نفر در سال جاری در سالن‌های نمایشی حضور یافته‌اند.

این مقام مسئول عنوان کرد: میانگین سنی جشنواره ۳۰ سال است که نشان دهنده‌ی جمعیت جوانی است که وارد این عرصه شده اند.

مدیر کل ارشاد اسلامی اذعان داشت: همه باید همراهی کنند تا در عرصه‌ی تئاتر اتفاقات خوبی بیفتد و کسی نمی‌تواند از این مسئولیت شانه خالی کند.

محمدپور با بیان اینکه تئاتر هنری است که سایر هنرها در آن متجلی می‌شود، متذکر شد: عرصه‌ی تئاتر یک عرصه فراگیر برای تمام هنرهاست و اگر در تئاتر رشد می‌کنیم به این معنی است که در هنرهای مبنایی پیشرفت داشته‌ایم.

این مقام مسئول تاکید کرد: با به دست آوردن موفقیت در عرصه تئاتر خواهیم توانست در سایر هنرها نیز خود را ارتقاء دهیم.

محمدپور گفت: باید نسبت توسعه‌ی فرهنگی خود را با تئاتر مشخص کنیم و موضوعاتی که انتخاب می‌کنیم با ارزش‌های بومی و ملی تناسب داشته باشند زیرا در توسعه‌ی فرهنگی قطعا موثرتر خواهد بود.

وی خاطر نشان ساخت: باید روندی آغار کنیم که سرمایه گذاران بخش خصوصی و آحاد مردم به آن ورود کنند، هم اکنون در آستانه‌ی برداشتن بیست‌ونهمین قدم هستیم که امیدواریم محکم و استوار برداشته شود.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − هفده =