کد خبر : 42356
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

اجرای عملیات سمپاشی درختان سطح حوزه شهرداری منطقه ۷

اجرای عملیات سمپاشی درختان سطح حوزه شهرداری منطقه ۷
اصغر آدی بیگ شهردار منطقه ۷، از ادامه عملیات سمپاشی درختان سطح حوزه به منظور دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و نیز جلوگیری از تکثیر شته ها خبر داد.

به گزارش شهریار، اصغرآدی بیگ اظهار کرد: عملیات سمپاشی و محلول پاشی درختان فضای سبز  پارک ها و معابر اصلی  با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ های مختلف فضای سبز شهرداری منطقه۷ در تمامی مناطق سطح حوزه  در حال انجام است.

شهردار منطقه گفت: این اقدام با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی، جلوگیری از تکثیر شته ها و حفاظت از درختان، هر ساله به صورت گسترده در دو نوبت انجام می پذیرد.

وی، با اشاره به اینکه امسال عملیات سمپاشی درختان درسطح حوزه  با توجه به شیوع و پیشروی آفات مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: از جمله آفات مهم این فصل، شته ها، پسیل زیتون و برگ خوارها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، اختلال در امر فتوسنتز، خسارت به فضای سبز شهری و خشکیدگی درختان، ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند.

آدی بیگ، در خاتمه با بیان اینکه این اقدامات تا سمپاشی تمامی درختان  ادامه می یابد، اظهار داشت: در عملیات سمپاشی درختان سطح حوزه تا کنون ۱۱۴هزار اصله درخت  سمپاشی شده است ودر این عملیات به نکات ایمنی توجه شده و از سمومی در این طرح استفاده می شود که با کمترین خسارات و آسیب های زیست محیطی، بیشترین تأثیرگذاری را در از میان بردن آفات داشته باشند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 14 =