کد خبر : 6520
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۹:۰۴

اجرای طرح «گوزل تبریزیم» در آستانه تبریز ۲۰۱۸

اجرای طرح «گوزل تبریزیم» در آستانه تبریز ۲۰۱۸

تلاش شهرداری برای زیباسازی تبریز در زیر آوار مخارج و انتقادات/ خوب و بدهای رنگ‌‌‌‌پاشی بر دیوارهای حاشیه‌‌نشینان شهر با عدم تحقق بودجه‌‌های دولتی و تنها ماندن شهرداری تبریز برای میزبانی پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، این نهاد زیباسازی تبریز را در پیش گرفته که اجرای این طرح مناسب با ایجاد مشکلاتی برای شهروندان نیز روبرو

تلاش شهرداری برای زیباسازی تبریز در زیر آوار مخارج و انتقادات/ خوب و بدهای رنگ‌‌‌‌پاشی بر دیوارهای حاشیه‌‌نشینان شهر

با عدم تحقق بودجه‌‌های دولتی و تنها ماندن شهرداری تبریز برای میزبانی پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، این نهاد زیباسازی تبریز را در پیش گرفته که اجرای این طرح مناسب با ایجاد مشکلاتی برای شهروندان نیز روبرو بوده است. تا چند روز دیگر سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد و همزمان میزبانی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی نیز شروع می‌شود، از ابتدای انتخاب تبریز به این عنوان وعده و قول مسئولین برای تزریق بودجه به شهر جهت میزبانی خوب استارت زده شده اما بعد از گذشت مدتی این حرف ها در حد شعار باقی ماند و کسی هم نتوانست پاسخگویی برای این مساله پیدا کند.

بودجه‌‌های دولتی محقق نشد و تمام کاسه کوزه‌‌های این میزبانی بر سر شهرداری تبریز شکست، سازمانی که وظیفه اعظم و یا به طور واضح تمام وظیفه این میزبانی فرهنگی، گردشگری و اجتماعی بر روی دوشش گذاشته شد و حتی مسئولین پایتخت نشینی هم که به تبریز آمدند به جای آوردن بودجه انگشت اشاره به سمت شهرداری تبریز گرفتند تا مردم تبریز ۲۰۱۸ را از این سازمان درخواست کنند.

علی‌‎رغم مشکلات بودجه‌‌ای و مالی شهرداری تبریز این نهاد تمام توان و سعی‌اش را انجام داد تا بعد از عدم تحقق بودجه دولتی با توان خودش این میزبانی را به سرانجام برساند که از جمله کارهای صورت گرفته برای این میزبانی اجرای طرح “گوزل تبریزیم” هست که شهرداری سعی دارد با صرف هزینه و نیرو به زیباسازی ظاهری شهر بپردازد.

پاکسازی معابر و جوی ها،شست‌وشوی نمادهای شهری،رنگ آمیزی دیوارها و جداول در خیابان و پاکسازی تبلیغات از سطح شهر از جمله کارهایی بوده است که در این طرح صورت گرفته اما این طرح نواقصی را هم پیش رو دارد.

بحث جنجالی رنگ آمیزی بافت حاشیه‌‌ای شهر و برداشتن برخی پل های عبور عابرین و جانبازان از جمله مشکلاتی است که مردم نسبت به آن معترض هستند.

پیگیر مشکلات اجرای طرح زیباسازی تبریز هستم

علی آجودان زاده در یک گفت‌وگو  در خصوص شکایت برخی از مردم در خصوص برداشتن پل های عابر مخصوص معلولین و جانبازان اظهار کرد: تا کنون در این باره شکایتی به ما ارسال نشده است و این مساله را بررسی خواهم کرد جانبازان و معلولین اولویت اصلی من است و در نطق میان دستور شورای شهر از میان شش اولویتم مساله بهسازی و مناسب سازی معابر برای معلولین و جانبازان را مطرح کردم.

وی ادامه داد: امکاناتی برای معلولین و جانبازان وجود ندارد که بخواهیم آنها را اصلاح کنیم و باید زیرساخت‌های مناسب برای آنها قراهم کنیم و در این خصوص هم اگر زیرساخت مناسبی وجود داشته و خدمات شهری آن را برداشته باشد بررسی و پیگیر حل این مساله خواهم بود تا با یک پل مناسب جایگزین شد

ممکن است شورای شهر با رنگ آمیزی حاشیه شهر مخالفت کنند

رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی در پاسخ به سوالی درباره حاشیه های رنگ آمیزی بافت شهری عنوان کرد: این مساله الگوبرداری از کشورهایی مانند اسپانیا و مراکش است که با رنگ آمیزی جلوه حاشیه شهرشان را عوض کرده‌‌اند و پیشنهاد آقای شهردار بوده است اما باید جزئیات آن را پیگیر باشم.

وی افزود: مد نظر این رنگ آمیزی دیوارخانه هایی است که از اتوبان پاسداران به نظر می‌رسد نه اینکه تمام این بافت مورد رنگ آمیزی قرار بگیرد.

آجودان زاده با اشاره به اینکه این مساله آیا باعث نخواهد شد که مساله بافت حاشیه‌‌ای، به حاشیه رانده شود تصریح کرد: به طور قطع مساله بافت حاشیه ای به سرعت قابل حل نیست و این رنگ آمیزی نیز در راستای این است که حساسیت گردشگران افزایش نیابد زیرا می‌دانید که گستردگی بافت حاشیه‌‌ای تبریز بیشتر از دیگر شهرها و نامتناسب است.

وی خاطر نشان ساخت: باید پیگیر جزئیات این مساله از شهردار باشم البته ممکن است شورای شهر با این مساله موافقت نکنند و این طرح عملیاتی نشود.

مسئولین شهری رضایت مردم را در آستانه تبریز ۲۰۱۸ جلب کنند

طرح “گوزل تبریزیم” طرحی است که با هزینه اندکی نسبت به پروژه های عمرانی باعث زیباسازی و آماده سازی تبریز برای میزبانی گردشگری کشورهای اسلامی است و قطعا مردم تبریز نیز از اجرای آن و زیباسازی شهر تبریز رضایت دارند اما باید مسئولین شهری با نظارت کافی در انجام این پروژه های از ایجاد مشکل برای شهروندان جلوگیری کنند.

در پروسه اجرای هر طرحی وجود نقص و یا مشکل امکان پذیر است اما با اندکی نظارت و رعایت بدون شک این مشکلات حداقل خواهد شد و رضایت شهروندان نیز به بالاترین درجه خواهد رسید.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =