کد خبر : 17643
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

اتوبان تبریز – سهند تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت

اتوبان تبریز – سهند تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی این شهر و مباحث توسعه عمرانی، ورزشی و اجتماعی آن با اصحاب رسانه به گفتگو پرداخت. به گزارش آژانس خبری «تبریزمن»، عباس مصطفوی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی شهر جدید سهند از ۱۲ الی ۱۷ مردادماه سالجاری در حال برگزاری است گفت: در

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی این شهر و مباحث توسعه عمرانی، ورزشی و اجتماعی آن با اصحاب رسانه به گفتگو پرداخت.

به گزارش آژانس خبری «تبریزمن»، عباس مصطفوی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی شهر جدید سهند از ۱۲ الی ۱۷ مردادماه سالجاری در حال برگزاری است گفت: در خصوص برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی استقبال خوبی از سوی شهروندان صورت گرفته است.

مباحث فرهنگی، ورزشی مورد غفلت قرار گرفته است

وی رسالت شهرهای جدید را نه تنها ساختمان سازی بلکه تقویت روح و نشاط اجتماعی دانست و ادامه داد: باید شرایط قابل زیست برای شهروندان مهیا شود تا شهروندان از زندگی در این شهر احساس آسایش و رفاه نمایند، لذا باید رشد تدریجی صورت گیرد.

مصطفوی توجه به مباحث فرهنگی ورزشی و اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: به این مقوله ها در شهرهای جدید کم توجهی شده بود که باید پررنگ تر شود.

جشنواره بالکن های زیبا در راستای معرفی شهر سهند صورت می گیرد

وی، پرداختن به هویت شهری را امری مهم دانست و اضافه کرد: پرداختن به مباحث فرهنگی و ورزشی از جمله آنهاست به طوری که برگزاری انواع اجتماعات فرهنگی، مذهبی و جشنواره «شهرمن» از جمله آنها بود، لذا در آینده نزدیک جشنواره «بالکن های زیبا» نیز برگزار خواهد شد زیرا مسئولان شهر جدید سهند در بعد دوم به مسائل ورزشی اهمیت می دهند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در بخش دیگری از اظهارات خود به مسیر ویژه دوچرخه سواری اشاره کرد و گفت: این مسیر به طول ۷ کیلومتر انجام گرفته و احداث پیست دوچرخه سواری، باشگاه سوارکاری، مدرسه تنیس، والیبال، فوتبال و ورزش های همگانی نیز در گام بعدی در دستور کار قرار می گیرد.

۹۰ درصد زنان سهند اشتیاق زیادی به اسب سواری دارند

مصطفوی ادامه داد: در گام بعدی نیز توجه به المان های شهری از جمله احداث مجسمه «سارای و خان چوبان» به ارتفاع ۴۵ متر که بعد از اتمام، از تبریز قابل رویت خواهد بود، همچنین المان «شهید مهدی باکری» نیز در آینده نزدیک در میدان باکری سهند اجرا خواهد شد.

وی سپس از استقبال زنان سهند از باشگاه اسب سواری سخن به میان آورد و افزود: خوشبختانه حدود ۹۰ درصد از زنان شهر تمایل زیادی به اسب سواری دارند زیرا سهند ترکیب سنی جوانی داشته و ۷۰ درصد آنها زیر ۳۰ سال هستند و نوید خوبی برای رشد نرخ باسوادی است که بالغ بر ۹۶ درصد را شامل می گردد.

گسلی برای تهدید سهند از بابت زلزله وجود ندارد

مصطفوی، ارتفاع بالای ۱۶۰۰ متر سهند از سطح دریا را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: از لحاظ زمین شناسی نیز شهر جدید سهند از گسل زلزله به دور بوده و منطقه‌ای را شامل می شود که کارکرد گردشگری آن هم بسیار قابل توجه است و به همین دلیل منطقه گردشگری هشت بهشت تشکیل شده است.

اتوبان تبریز – سهند تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت

وی، مسیر اتوبان تبریز – سهند را پروژه بسیار مهمی دانست و افزود: تلاش مجری پروژه بر این است مسیر مذکور تا پایان سالجاری زیر بار ترافیک برود لذا تملک های اراضی دو طرف اتوبان انجام گرفته و پل ها نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در مجموع مانعی برای اتمام آن وجود ندارد، کما اینکه احداث شهرک های صنعتی و مدرن از جمله شهرک فناوری، خودرو و غیره در نظر گرفته شده است.

مصطفوی، مسیر بکر اتوبان تبریز – سهند را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: با توجه به مسیر حفاظت شده آن، در حین حرکت در آن، منظره زیبایی تا ارتفاعات عینالی قابل رویت خواهد بود، به علاوه اینکه راه دسترسی به مجموعه گردشگری هشت بهشت نیز تسهیل خواهد شد.

مردم برای زندگی آرام، شهر سهند را انتخاب می کنند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، توسعه را به معنای هماهنگی و تکامل دانست و ادامه داد: امیدواریم به تمام ظرفیت‌های شهر جدید سهند توجه شود به طوری که سه و نیم هکتار زمین در اختیار ملی پوشان قرار گرفته و بزرگترین سالن های ورزشی کشور در این شهر احداث خواهد شد زیرا اینگونه تحولات، موجب تغییرات جمعیتی شده و سهند در آینده به قطب فرهنگی، ورزشی تبدیل می شود.

مصطفوی، از عدم معرفی کامل شهر جدید سهند در سنوات گذشته انتقاد کرد و گفت: نه تنها فقر فرهنگی در این شهر مشاهده نشده است بلکه افرادی که دائم پیگیر محیطی آرام برای زندگی هستند، این شهر را انتخاب کرده‌اند زیرا سهند در ۱۶ ماه گذشته، توسعه قابل توجهی را تجربه کرده‌ است.

مساکن مهر تا پایان شهریور تعیین تکلیف می شوند

وی با ذکر این نکته که بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و تا پایان شهریور نیز بحث محوطه‌های مساکن مهر را مرتفع خواهیم کرد گفت: ۷۰ هکتار جنگل کاری در باغ بهشت انجام شده و در فاز ۴ شهر جدید سهند نیز با جمعیت ۱۶ هزار واحد، درمانگاه تخصصی و پاسگاه منطقه را آماده بهره برداری کرده ایم تا شرایط زندگی در این بخش از شهر نیز تسریع گردد.

۱۷۱ واحد از مساکن خبرنگاران در شرف تحویل است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند استقرار مسکن خبرنگاران را افتخاری برای این شهر قلمداد کرد و افزود: برای بهبود شرایط مسکن اصحاب رسانه قول داده ایم با تغییر دیدگاه فعلی بتوان خدمات شایانی را به این قشر اعطا نمود زیرا این مجتمع شامل ۳۴۲ واحد می باشد که با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی روبرو بوده و ۱۷۱ واحد آنها تقریباً در حال اتمام هستند، لذا با همکاری بانک مسکن می‌توان امر تحویل آنها را تسریع بخشید.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 14 =