کد خبر : 9325
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

آموزش زبان مادری مانعی برای آموزش زبان فارسی نیست

آموزش زبان مادری مانعی برای آموزش زبان فارسی نیست

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای بطحایی به جای اینکه به مشکلات حاد مدارس غیر استاندارد و مطالبات فرهنگیان رسیدگی کند و مدارس کپری و کانکسی را درست کند، یک سری اظهاراتی مطرح می کند که با قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری مغایرت دارد.   به گزارش آوای سهند “نادر قاضی

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای بطحایی به جای اینکه به مشکلات حاد مدارس غیر استاندارد و مطالبات فرهنگیان رسیدگی کند و مدارس کپری و کانکسی را درست کند، یک سری اظهاراتی مطرح می کند که با قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری مغایرت دارد.

 

به گزارش آوای سهند “نادر قاضی پور” در واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش در خصوص ممنوعیت آموزش به زبان مادری، به خبرنگار «نصر» گفت: آقای بطحایی به جای اینکه به مشکلات حاد مدارس غیر استاندارد و مطالبات فرهنگیان رسیدگی کند و مدارس کپری و کانکسی را درست کند، یک سری اظهاراتی مطرح می کند که با قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری مغایرت دارد.

وی افزود: رهبری انقلاب در دیدار اخیرشان با خانواده شهدای مدافع حرم بر آموزش زبان مادری به کودکان و دانش آموزان تاکید داشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش زبان مادری مانعی برای آموزش زبان فارسی نیست و بالاخره همه این زبان را فرا می گیرند. یقیناً آموزش زبان مادری به دانش آموزان به رشد آن ها کمک بیشتری می کند.

قاضی پور افزود: چنین اظهاراتی که بر خلاف مبانی اصولی و قانون اساسی است، نوعی کم عقلی است و نشان می دهد کسانی که چنین اظهاراتی انجام می دهند، هیچ درکی از شرایط حساس کنونی کشور ندارند.

وی تاکید کرد: مردم آذربایجان، مردم با شرفی هستند. زنان ما با طلاهایشان شوروی را از این کشور بیرون راندند. شرافت ما اجازه نمی دهد به کسی اجازه دهیم بر خلاف منافع ملی عمل کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم آذربایجان در هشت سال دفاع مقدس هزاران هزار شهید تقدیم استقلال و حفظ تمامیت ارضی ایران کردند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + هفده =