کد خبر : 41112
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۹

هوشیار خبر داد:

آمادگی شهرداری تبریز برای تبدیل مراکز فرهنگی به سینما

آمادگی شهرداری تبریز برای تبدیل مراکز فرهنگی به سینما
شهردار تبریز از آمادگی مجموعه شهرداری برای تقویت و تعمیق همکاری ها با حوزه هنری انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: شهرداری تبریز فضاها و اماکن فرهنگی مطلوبی برای توسعه همکاری ها با ارگان های فرهنگی دارد.

به گزارش نگاه، یعقوب هوشیار در دیدار با حمید قره داغی معاون اداری و مالی حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور افزود: فرهنگسراهای شهرداری تبریز ظرفیت مطلوبی برای تبدیل شدن به سینما دارند و این موضوع می‌تواند محور همکاری بین شهرداری و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان باشد به طوری که مجموعه فرهنگی فرشته یکی از اماکن فرهنگی تبریز است که می تواند، به سینما  تبدیل شود.

وی با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی بودجه حوزه فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری به نسبت سال قبل، تصریح کرد: برنامه‌های ۵۲ هفته ورزشی  فرهنگی متنوعی از ابتدای سال در مناطق دهگانه اجرا می شود که نقش بسزایی در نقش نشاط‌ افزایی برای شهروندان و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

شهردار تبریز با بیان اینکه رویکرد شهرداری تبریز در کنار عمل به وظایف خدماتی، توجه ویژه به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اجرای نمایش هنری شهید والامقام ثقه الاسلام، برگزاری سوگواره استانی نی ناله، برگزاری نمایشگاه و ویژه برنامه با عناوین “عکس جاودانه ها” و “روایت فتح”، تولید ۶۰ اثر هنری در رشته های مختلف هنری(موسیقی، سرود و خوشنویسی) با محوریت شهدای استان، برپایی ورکشاپ طراحی پوستر شهدای استان بخشی از اقدامات فرهنگی شهرداری برای گرامیداشت دومین کنگره ملی شهدای آذربایجان شرقی است.

هوشیار همچنین با اشاره به مشارکت شهرداری تبریز در تهیه و تولید مجموعه تلویزیونی «بچه زرنگ» با موضوع شهدای مدافع حرم شهر و برنامه ریزی برای برگزاری همایش شمس و مولانا، افزود: شهرداری امسال نگاه ویژه ای به مقوله فرهنگ داشته و برنامه‌های متنوعی در این حوزه در مناطق دهگانه انجام داده است.

 

حمید قره داغی، معاون اداری و مالی حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه در سال های اخیر برای احداث و نوسازی دو سینما در تبریز بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: هدف و رسالت حوزه هنری افزایش سرانه های فرهنگی در شهرها است و در این مسیر تعمیق همکاری ها با مدیریت شهری نقش موثری در پیشبرد اقدامات فرهنگی کشور دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه ما مشتاق توزیع پراکنده سینماها در شهر تبریز هستیم، خاطر نشان کرد: اکثر سینماهای تبریز در مرکز شهر و مناطق پر ترافیک است.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی لر ادامه داد: توسعه همکاری های تمامی نهادها دخیل در امر فرهنگی از جمله شهرداری،حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، اداره کل ارشاد استان و.. منجر به بهبود وضعیت سرانه فرهنگی خواهد شد.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =