کد خبر : 2641
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۹:۳۱

آغاز کاوش های باستان شناسی در محوطه ارک علیشاه

آغاز کاوش های باستان شناسی در محوطه ارک علیشاه

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آغاز کاوش های باستان شناسی محوطه ارک علیشاه تبریز خبر داد. به گزارش نگاه، مرتضی آبدار با اعلام این خبر افزود: تیم متخصص ۲۰ نفره متشکل از باستان شناسان اداره کل، پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و دانشکده باستان شناسیدانشگاه هنر اسلامی تبریز عملیات بررسی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از آغاز کاوش های باستان شناسی محوطه ارک علیشاه تبریز خبر داد.

به گزارش نگاه، مرتضی آبدار با اعلام این خبر افزود: تیم متخصص ۲۰ نفره متشکل از باستان شناسان اداره کل، پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و دانشکده باستان شناسیدانشگاه هنر اسلامی تبریز عملیات بررسی و کاوش های باستان شناسی و باستان سنجی خود را به منظور ادامه روند نقشه برداری ژئوفیزیک و گمانه زنی در خصوص وجود آثار باستانی در محوطه ارک آغاز نموده اند.

آبدار گفت: سعی بر این است تا این عملیات در صورتحاکم بودن شرایط جوی مناسب قبل از اتمام سال جاریدرمحدودهارکعلیشاهتبریز به پایان برسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقیدر ادامه تشریح کرد: هرگونه آثار تاریخی کشف شده  از این محوطه پس از بررسی های علمی با نتایج بدست آمده از سازهای رویت شده در مرحله نقشه برداری ژئوفیزیکی مطابقت داده شده و نظر نهایی از سوی سازمان میراث فرهنگی اعلام خواهد شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − پنج =