کد خبر : 5803
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۳۸

آغاز پروژه جدید در آذربایجان شرقی ممنوع شد

آغاز پروژه جدید در آذربایجان شرقی ممنوع شد

استاندار آذربایجان شرقی از ممنوع بودن آغاز پروژه جدید در استان خبر داد.     به گزارش نگاه، مجید خدابخش در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان و شورای برنامه ریزی با اشاره به ابلاغ بخشنامه بودجه سالجاری توسط ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: محدودیت هایی در این بخشنامه لحاظ شده که از جمله آن ها

استاندار آذربایجان شرقی از ممنوع بودن آغاز پروژه جدید در استان خبر داد.

 

 

به گزارش نگاه، مجید خدابخش در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان و شورای برنامه ریزی با اشاره به ابلاغ بخشنامه بودجه سالجاری توسط ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: محدودیت هایی در این بخشنامه لحاظ شده که از جمله آن ها می توان به ممنوعیت آغاز اجرای پروژه جدید اشاره کرد.
وی در ادامه با اشاره به دیگر محدودیت های بخشنامه مذکور عنوان کرد: پروژه های قابل افتتاح در سال۹۷ نیز باید در اولویت تمامی دستگاه های اجرایی در استان قرار گیرد.
وی همچنین با بیان اینکه وضعیت منابع مالی و درآمدهای دولت، مشخص است و نباید با اتکا به تخصیص منابع دولتی، اقدامات و فعالیت های استان را پیش برد، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات از محل سرمایه گذاری های داخلی، سرمایه گذاری های خارجی و … تلاش کنند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ اظهار کرد: تبریز ۲۰۱۸، افتخار استان و ایران است و تلاش می کنیم میزبان خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی در تبریز و دیگر شهرستان های استان باشیم.
خدابخش در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم استفاده بیشتر از اعتبارات در نظرگرفته شده از سوی دولت برای حوزه روستایی و عشایر گفت: پیگیری های لازم در این مورد را انجام می دهیم و با توجه به اینکه محدودیتی در استفاده از این اعتبارات برای استان ها وجود ندارد سعی می‌کنیم سهم بیشتری از رقم درنظرگرفته شده را به استان جذب کنیم.
وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مصرف برق و گاز در استان گفت: در حال حاضر مصرف برق در استان بیشتر از میزان تولید آن است و باید با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سیاست های مناسبی در راستای ایجاد توازن در این حوزه و همچنین افزایش سرمایه گذاری های حوزه نیروی برق اتخاذ کنیم.
وی با بیان اینکه امکان بهره برادری کامل از پروژه های نیمه تمام استان با تخصیص اعتبارات دولتی وجود ندارد تصریح کرد: با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و همچنین افزایش سرمایه گذاری در حوزه های مختلف می توانیم بسیاری از مشکلات استان را رفع کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیچیدگی های خاص استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی خطاب به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست که صندوق استانی توسعه در استان ایجاد شده و با رعایت عدالت و توازن، نسبت به تقسیم اعتبارات اقدام کرد.
این گزارش حاکی است، در این نشست، دکتر مسعود پزشکیان، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان مردم استان به بیان نظرات و دیدگاه های خود در موضوعات مختلف پرداختند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − چهار =