کد خبر : 42368
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

آزادی ۶۱۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آذربایجان شرقی در سال جاری

آزادی ۶۱۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آذربایجان شرقی در سال جاری
معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲، ۶۱۱زندانی جرائم غیرعمد در استان با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش نگاه، رسول هاشمی، معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی، صبح روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: از این تعداد زندانی جرائم غیر عمد، ۵۹۴ نفر زندانی مرد و ۱۷ نفر زن بودند.

وی ادامه داد: ۶۲۶ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان از مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده تقلیل داده شد و ستاد دیه آذربایجان شرقی، ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون از شکات جلب رضایت کرده است، ۵ میلیارد تومان نیز از بستگان زندانی، ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از بودجه مصوب دولتی و ۳۲میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان به همت خیرین به صورت بلاعوض تامین و پرداخت شده است و همچنین با رفع شکایت های این عزیزان از طریق اجرای احکام موجبات آزادی این زندانیان فراهم شد.

معاون ستاد دیه، شهرهای تبریز، مراغه و اهر را دارای بیشترین تعداد زندانی آزاد شده جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی اعلام کرد و اظهار کرد: ستاد دیه حق رسیدگی به پرونده جرائم عمد را ندارد، فقط صلاحیت بررسی پرونده، زندانیان جرایم غیر عمد را داراست و در این راستا فعالیت می‌کند.

هاشمی، ۳۵۷ نفر از زندانیان آزاد شده جرائم غیر عمد را از محکومین مالی دانست و خاطر نشان کرد:  تعداد ۲۰۲ نفر محکوم مهریه و ۵۲ نفر مطالبه نفقه زوجه و فرزند مشترک را شامل می شود. و خوشبختانه،زندانی ناشی از محکومیت تصادف در سطح استان آذربایجان شرقی نداریم.

فرزاد آقایی، مدیر روابط عمومی ستاد دیه استان در این ‌نشست میزان کمک های مالی ایرانیان مقیم خارج از کشور را  بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بیشتر این کمک‌های مالی از کشور‌های ترکیه، نروژ و آلمان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: روز دوشنبه، در آستانه سال نو، بیش از۵۰ نفر در استان آزاد خواهند شد.

معاون ستاد دیه استان گفت: جشن گلریزان تبریز ۱۸ فروردین ماه در مجتمع پتروشیمی برگزار خواهد شد که حدود ۲۵۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های آذربایجان شرقی با برآورد میزان بدهی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان حضور دارند. اگر خیرین، در جشنواره نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان گلریزان کنند، می‌توانیم مقدمات آزادی همه محکومان را فراهم کنیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =