کد خبر : 38989
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

تبریز میزبان نخستین جشنواره ملی مد و لباس

تبریز میزبان نخستین جشنواره ملی مد و لباس
نخستین جشنواره ملی و نمایشکاه مد و لباس ایرانی و اسلامی در تبریز برگزاری می‌شود.

به گزارش نگاه، لیلا اتکالی، دبیر نخستین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی – اسلامی در نشست خبری اظهار کرد: این جشنواره از بهمن ۱۴۰۱ با همت چندین دستگاه و موسسه غیردولتی کلید خورد؛ تفاهم برگزاری این جشنواره با دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفت است و قطعا ارج نهادن به جایگاه صنعت‌گران و هنرمندان شهر تبریز، تبیین سبک پوشش ایرانی اسلامی می‌باشد.

وی ادامه داد: محوریت جشنواره را بر اساس آثار قاجاری گذاشته‌ایم؛ زیرا اعتلای هنر صنعت و ارتقای سلیقه ایران اسلامی یکی از دغدغه‌های اصلی طراحان و فعالان است و راهکار گشایش و پیشرفت آن از طریق گفتمان فرهنگی و آشنایی با دستاوردها خواهد بود.

اتکالی متذکر شد: هدف از این جشنواره آشتی تولیدکننده و طراحان است.

وی در ادامه با بیان اینکه این جشنواره قطعا مثل برخی جشنواره‌های دیگر نیست که هیچ حاصلی نداشته باشد، گفت: مقرر و دستور بر این است که این جشنواره همه ساله برگزار شود همچنین حتما یک نتیجه برای کشور داشته باشد.

الهام دادگر نوبریان، رئیس کمیته اجرایی، هم در این جلسه تصریح کرد: این جشنواره برای اولین بار در کلان‌شهر تبریز با حمایت و همکاری دستگاه‌های دولتی کشور برگزار خواهد شد و همه تلاش می‌کنیم این جشنواره در شان و منزلت و جایگاه شهر اولین‌ها باشد، چراکه این جشنواره برای اولین بار در شهر اولین‌ها برگزار خواهد شد.

وی، هدف از این جشنواره را گردهمایی متخصصان برای بحث و تبادل نظر، آشنایی با موضوعات، فراهم آوری فرصت برای دانش‌آموختگان، برقراری انسجام و وحدت بیشتر صاحب‌نظران و معرفی بیشتر این رشته برای همه، استعدادیابی برشمرد.

دادگر خاطرنشان کرد: یکی از رموز موفقیت همیشه نو بودن است، وظیفه ما شناسایی متخصصین و دانشجویان این رشته به ایران و جهانیان است.

وی ادامه داد: سعی کردیم تا پرمخاطب، منظم، سالم، مستمر، مستقل، دارای رشد تدریجی اما پیوسته و ماندگار باشیم.

رئیس کمیته جشنواره گفت: جشنواره از چهار بخش رقابتی، آموزشی، نمایشگاهی و مسابقه مهارتی خواهد بود و بخش مسابقه به صورت زنده خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به وزین بودن جشنواره و سطح کیفی مد نطر از داور و استاد ارشد بین‌المللی مرجان دلخواه دعوت شده است تا در بخش جنبی جشنواره کارگاه مهارتی برگزار کنند.

دادگر یادآور شد: از اساتید درجه یک در بازه‌های مختلف برای برگزاری کارگاه‌ها یک روزه می‌خواهیم به دنیا ثابت کنیم که ما ایرانیان اساتیدی داریم که در جهان به آنها افتخار می‌کنند.

وی بیان داشت: نخستین جشنواره ملی مد و لباس و نمایشگاه ایرانی- اسلامی تبریز رشته‌های رقابتی در این جشنواره اعم از طراحی لباس اجتماع، طراحی پارچه، طراحی اکسسوری و تزئینات لباش، طراحی کیف و کفش، طراحی طلا و جواهرات و بخش پژوهشی برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته جشنواره با اشاره بر اینکه مزیت‌های شرکت در این جشنواره حمایت از ایده‌های برتر توسط گروه صنعت، شبکه‌سازی بین تولیدکنندگان سرمایه‌داران و طراحان، معرفی ایده‌های برتر به مرکز نوآوری، استفاده از میز مشاوره مهمانان مخصوص است، ادامه داد: این جشنواره با بخش مسابقه آزاد مهارتی با عنوان طراحی و دوخت لباس اجتماع زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

وی در اعلام محور اصلی این جشنواره متذکر شد: محور اصلی طراحی مدرن با الهام از آثار فاخر دوره قاجار است.

دادگر ادامه داد: این جشنواره تا ۲۰ تیرماه تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام از طریق وبگاه تبریز فستیوال اقدام به ثبت‌نام کنند. این جشنواره از ۲۵ تا ۲۷ تیرماه در مجتمع پتروشیمی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 1 =