کد خبر : 5044
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۳۰

آذربایجانی‌ها ۵۰ لیتر آب بیشتر مصرف می‌کنند/ وضعیت قرمز آبی ۱۵۰۰ انشعاب آب

آذربایجانی‌ها ۵۰ لیتر آب بیشتر مصرف می‌کنند/ وضعیت قرمز آبی ۱۵۰۰ انشعاب آب

ایمانلو گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب در استان میزان مصرف آب‌ آنها در وضعیت بحرانی و بیش از حد آب است در صورت عدم تجدید نظر در مصرف آب توسط مشترکان پرمصرف، اقدام به قطع آب مصرفی آنان خواهد شد. به گزارش نگاه علیرضا ایمانلو  در نشست بررسی وضعیت آب در شهرستان بناب و استان آذربایجان‌شرقی

ایمانلو گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب در استان میزان مصرف آب‌ آنها در وضعیت بحرانی و بیش از حد آب است در صورت عدم تجدید نظر در مصرف آب توسط مشترکان پرمصرف، اقدام به قطع آب مصرفی آنان خواهد شد.

آذربایجانی‌ها 50 لیتر آب بیشتر مصرف می‌کنند/ وضعیت قرمز آبی 1500 انشعاب آب

به گزارش نگاه علیرضا ایمانلو  در نشست بررسی وضعیت آب در شهرستان بناب و استان آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ولیعصر(عج) بناب خبرداد و اظهار داشت: استاندارد سرانه مصرف آب در دنیا ۱۱۰ لیتر است که این رقم در کشور ۱۵۰ لیتر و در استان ما ۱۹۰ لیتر است.

وی با بیان اینکه از یک‌میلیون و ۲۰۳ هزار فقره انشعاب آب در ۶۰ شهر استان، ۱۸ درصد این انشعابات بالای استاندارد مصرف می‌کنند،گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب در استان میزان مصرفی آب‌ در وضعیت بحرانی و بیش از حد مصرف است که در صورت عدم تجدید نظر در مصرف آب توسط مشترکان پرمصرف، اقدام به قطع آب مصرفی آنان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آهنگ مصرف آب در کشور مناسب نیست؛ تأکید کرد: جا دارد فرهنگ‌سازی لازم در این بخش صورت گیرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، مصرف سرانه آب در استان برای هر نفر در شبانه روز را ۱۹۰ لیتر دانست و گفت: میانگین استاندارد مصرف سرانه ۱۵۰ لیتر بوده و آذربایجانی‌ها ۵۰ لیتر در شبانه‌روز بیشتر مصرف می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای اینکه مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم تبریز به وجود نیاید، باید متوسط سرانه مصرف آب به ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز و مطابق الگوی طرح شده، برسد.

ایمانلو در ادامه به صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

وی به همشهریان در خصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه‌جویی در خصوص این مایه حیات گفت: آب ارزشمندترین عطیه الهی، مهم‌ترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و رکن اصلی توسعه پایدار است.

ایمانلو اضافه کرد: فقدان یا کمبود این مایع حیات‌بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی‌های فراوان می‌شود.

ایمانلو با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب بناب مطلوب است؛ گفت: به یقین می‌گویم که کیفیت آب بناب از آب مرکز استان آذربایجان‌شرقی نیز بالاتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: از ظرفیت بسیج و سایر مجموعه‌ها برای آموزش استفاده صحیح از منابع آبی بهره می‌بریم در عین حال از مسؤولان رسانه ملی می‌خواهیم با در نظر گرفتن جدیت بحران آب در شرایط فعلی، از طرق مختلف با پخش اطلاعیه‌های متعدد مردم را به استفاده بهینه آب و صرفه‌جویی در استفاده از آن دعوت کنند.

ایمانلو بر ضرورت مساعدت مسؤولان رسانه ملی در این زمینه تأکید کرد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + نوزده =