کد خبر : 41589
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در تبریز

آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در تبریز
شهردار تبریز، آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری این شهر را تشریح کرد.

به گزارش نگاه، در تشریح آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری شهر، اظهار کرد: این پروژه در دو فاز انجام می‌گیرد. از آنجایی که ما هیچگاه نمی‌خواهیم منتظر پیمانکار باشیم، پروژه فیبر نوری را خودمان در سال گذشته شروع کردیم و منتظر نماندیم که پیمانکار تعیین شود زیرا معتقد هستیم که مالکیت فیبرنوری شهر باید در اختیار شهرداری باشد.

وی با بیان این‌که اپراتورها ابتدا به این موضوع تن نمی‌دادند، افزود: خود شهرداری در ابتدا شروع به کار بر روی این پروژه کرد و نزدیک به ۴۰ کیلومتر را نیز اجرا کرد تا این‌که اپراتورها راضی شدند تا مالکیت را به شهرداری بدهند.

وی ادامه داد: پس از موافقت اپراتورها، با ایرانسل برای اجرای ۳۰۰ کیلومتر اول پروژه(فاز اول) قرارداد بستیم. بخش توسعه اینترنت خانگی و توسعه کسب و کارها نیز فاز دو این پروژه است که به ۷۵۰ کیلومتر ارتقا خواهد یافت.

هوشیار گفت: می‌خواهیم در یک سال آینده، ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری را توسط ایرانسل به همراه ۱۰۰ کیلومتر توسط شهرداری را کار کرده و ۴۰۰ کیلومتر از این پروژه را تمام کنیم. این مقدار، نیازهای اساسی ما را در بحث مدیریت هوشمند شهری تامین می‌کند اما برای بحث کسب و کارها و اینترنت خانگی در حال رایزنی نوع قرارداد با اپراتور هستیم.

وی با تاکید بر این‌که مالکیت فیبرنوری شهر باید در دست شهرداری باشد، گفت: این مالکیت حتما باید در اختیار شهرداری باشد و معتقد هستیم که نباید سرنوشت مردم شهر را به یک اپراتور گره بزنیم.

وی افزود: امیدواریم که قرارداد توسعه فیبرنوری در فاز دوم نیز تا دو ماه آینده منعقد شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =