کد خبر : 19672
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

آخرین وضعیت عراق/ ادارات و مدارس تعطیل شدند/ همه یگان های نظامی در حالت آماده باش

آخرین وضعیت عراق/ ادارات و مدارس تعطیل شدند/ همه یگان های نظامی در حالت آماده باش

پایتخت و سایر شهرهای عراق بعد از ناآرامی های دو روز گذشته، امروز (پنجشنبه ) به ویژه پس از صدور دستور منع رفت و آمد از سوی عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور ، از آرامش نسبی برخوردار شد. امروز ادارات و مدارس پایتخت و دیگر مناطقی که صحنه اعتراضات بوده است تعطیل شد و

پایتخت و سایر شهرهای عراق بعد از ناآرامی های دو روز گذشته، امروز (پنجشنبه ) به ویژه پس از صدور دستور منع رفت و آمد از سوی عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور ، از آرامش نسبی برخوردار شد.

امروز ادارات و مدارس پایتخت و دیگر مناطقی که صحنه اعتراضات بوده است تعطیل شد و با بسته شدن راههای اصلی در سطح پایتخت و استقرار گسترده نیروهای نظامی و امنیتی و خودروهای زرهی و ضد شورش عملا جابجایی در شهر با خودرو و حتی به صورت پیاده امکان پذیر نیست.
به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، در همین حال گروهی از متولیان اعتراضات در بیانیه ای بر مسالمت آمیز بودن حرکت خود و خودداری از حمله به اماکن عمومی و خصوصی و تخریب اموال عمومی تاکید و از اقدام خود برای نظافت معابر شهر خبر داده اند.
این افراد با اشاره به اقدامات تخریبی و درگیر شدن با نیروهای امنیتی از سوی برخی تظاهر کنندگان در دو روز گذشته نسبت به حضور افراد نفوذی در میان تظاهرکنندگان و تلاش برای انحراف خواسته های بر حق معترضان هشدار دادند.
با این حال هنوز مشخص نیست زبانه آتش اعتراضات و برخی آشوب ها و تخریب های همراه آن امروز پنجشنبه در بغداد و دیگر استانهای ملتهب عراق ادامه خواهد یافت و یا اینکه پس از دو روز درگیری و ناآرامی ، اوضاع رو به آرامش می رود.

استان های عراق از جمله مراکز استان های ذی قار، میسان، القادسیه، واسط، بابل، نجف اشرف، کربلای معلی، بصره، المثنی، دیاله و حتی کرکوک از روز سه شنبه گذشته شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری بودند و در جریان آنها نیز شماری از معترضان کشته و زخمی شدند.

مناطق شرقی بغداد خصوصا شهرک صدر و الشعله هم سه شنبه شب صحنه اغتشاشات گسترده ای بود که منجر به آتش زدن تایرها و بستن خیابان تا پاسی از شب شد و صدای تیراندازی های هوایی و نامنظم آرامش عمومی مردم را برهم زد.

برخی از تظاهرکنندگان نیز با اعمال خشونت های عمدی با آتش زدن تایرها و بستن خیابان ها و تیراندازی های هوایی و بی هدف، جوی از وحشت را در این شهرک ایجاد کردند.

برخی از این شهروندان گفته اند که قصد مشارکت در تظاهرات را داشتند اما وقتی خشونت مفرط و شعارهای مشکوک گروهی از تظاهرکنندگان را در شبکه های اجتماعی مشاهده کردند از شرکت در آن خودداری کردند.

در حال حاضر اینترنت در بغداد و بسیاری از شهرهای عراق قطع است و امکان استفاده از شبکه های اجتماعی در این کشور وجود ندارد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری رسمی عراق (واع)، “عادل عبدالمهدی” نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در واکنش به تشدید تظاهرات با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از ساعت پنج صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی (۵:۳۰ به وقت تهران) تا اطلاع ثانوی، مقررات منع رفت‌ و آمد در شهر بغداد اعمال می شود.

عبدالمهدی در بیانیه خود ضمن اعلام این که در زمان برقراری مقررات منع رفت و آمد، تردد وسایل نقلیه و افراد در بغداد به طور کامل ممنوع است، تاکید کرد که تردد مسافران به فرودگاه بین المللی شهر و بالعکس، آمبولانسها بیمار و کارمندان ادارات خدماتی همانند بیمارستان، اداره برق و اداره آب و فاضلاب مشمول این مقرارات نمی شوند.

تلویزیون رسمی عراق نیز گزارش داد که وزیر دفاع این کشور همه یگان های نظامی را به حالت آماده باش در آورده است.

برخی رسانه ها از شلیک دو فروند راکت به منطقه سبز بغداد خبر می دهند که یکی از آنها در نزدیکی سفارت ترکیه و دیگری به نزدیکی پل “الحارفیه” در اطراف منطقه سبز اصابت کرده است.

شبکه تلویزیونی “اسکای نیوز” عربی بامداد پنجشنبه از انفجار در منطقه سبز بغداد خبر داد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =