کد خبر : 17977
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷

آتش از وایقان دره زبانه کشید/ حریق ارتباطی با جنگل‌های ارسباران ندارد

آتش از وایقان دره زبانه کشید/ حریق ارتباطی با جنگل‌های ارسباران ندارد

مدیرکل مدیریت بحران از شروع آتش‌سوزی در وایقان دره کلیبر خبر داد.

به گزارش سهند، بعد از گذشت چند روز از شروع آتش‌سوزی مهیب جنگل‌های ارسباران که حدود ۵۰۰ هکتار از این جنگل بکر را به تلی از خاکستر تبدیل کرد فرماندار خداآفرین دقایقی پیش از آغاز موج دوم آتش‌سوزی ذر این منطقه خبر داد.

ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه روز یکشنبه: علی امیری راد با بیان اینکه شعله‌های آتش مجددا زبانه کشیده است، گفت: بالگردها به منطقه اعزام شده اند و عملیات اطفاء حریق با تلاش نیروهای امدادی و بالگردهای آب پاش ادامه دارد.

گفتنی است؛ منطقه وایقان جایی است که شعله‌های آتش در آنجا مجددا زبانه کشیده و موجب گسترش آتش شده است.

با وجود اعلام این خبر مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی تصاویر آتش‌سوزی مجدد در این منطقه را تکذیب کرد.

ساعت ۱۳ روز یکشنبه: هنربر ضمن تکذیب شعله ور شدن مجدد آتش در منطقه ارسباران عنوان کرد: آتش در ارسباران به طور کامل اطفاء شده است و نیروهای امدادی عملیات لکه گیری و پاکسازی مناطق آتش سوزی شده را هم انجام داده اند.

ساعت ۹:۳۰ دقیقه قبل از ظهر روز یکشنبه: موسی خلیل‌اللهی نیز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص ورود مدعی العموم به آتش سوزی جنگل‌های ارسباران تشریح کرد: دادستان شهرستان خداآفرین از همان لحظات اولیه در کنار سایر عوامل در محل حضور پیدا کرده است و دستورات متعدد جهت بررسی عمدی بودن یا نبودن آتش سوزی و در صورت عمدی بودن برای شناسایی مقصران صادر شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین طی نامه‌ای از دادستان شهرستان مربوطه خواسته‌ام تا کسانی را که در نگهداری، حفاظت و یا اطفاء حریق تخلف و سهل انگاری داشته‌اند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: در همین رابطه ماموریتی نیز به معاونت پیشگیری استان آذربایجان شرقی و معاون دادستان مرکز استان در امور حقوق عامه جهت بررسی علل و عوامل وقوع آتش سوزی محول شده است که در حال حاضر شروع به بررسی موضوع کرده اند تا کسانی که در این رابطه تعلل و قصوری داشتند، معرفی شوند.

ساعت ۱۵ بعد از ظهر روز یکشنبه: محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیرت بحران آذربایجان‌شرفی در گفت‌وگو با با خبرنگار آناج، با اشاره  آتش‌سوزی دوباره در جنگل‌های ارسباران اظهار داشت:  از ساعت ۱۳ بعد از ظهر یک مورد آتش‌سوزی در وایقان دره گزارش شده است.

وی گفت: محل این حریق ارتباطی به آتش‌سوزی  روزهای گذشته ارسباران نداشته بلکه داخل یکی از دره های منطقه رخ داده است؛ بنابراین عوامل اطفای حریق به منطقه اعزام شدند البته لازم به ذکر است که برای خاموش کردن این آتش سوزی بالگردی به پروار در نیامده است.

هنربر یادآور شد: در آتش‌سوزی روزهای گذشته در جنگل ارسباران، در مجموع ۳ بالگرد به منطقه اعزام شدند که یک بالگرد از هلال احمر کرمانشاه و ۲ فروند بالگرد هوانیروز وظیفه امداد رسانی را بر عهده داشتند البته فقط بالگرد هلال احمر مجهز به بسکت آبپاشی بود و بقیه بالگرد ها وظیفه انتقال نفرات را برعهده داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ظرفیت حمل آب این بالگرد در حدود ۱۵۰۰لیتر است و هم اکنون این بالگردها در آشیانه تبریز حضور دارند و با توجه به اتمام زمان پروازی بالگرد هلال احمر مقرر شده بالگرد دیگری جایگزین شود تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + هشت =