کد خبر : 42552
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳

استاندار تاکید کرد

آب حیاتی‌ترین، مسئله فعلی آذربایجان شرقی است

آب حیاتی‌ترین، مسئله فعلی آذربایجان شرقی است
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: آب حیاتی‌ترین، اساسی‌ترین و مهمترین مسئله فعلی استان است.

به گزارش نگاه، مالک رحمتی در جلسه مدیریت بحران آب استان با اشاره به مصرف ۸۵ درصد آب در بخش کشاورزی، تغییر مدل و برنامه ریزی برای مدیریت مصرف آب در این بخش و توجه به اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری را خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی مسئله آب را حیاتی‌ترین، اساسی‌ترین و مهمترین مسئله فعلی استان دانست و بر لزوم جلوگیری از هدررفت آب در سامانه‌های انتقال و به روز رسانی این سامانه‌ها و کاهش بهره مندی از آب‌های زیرزمینی و بهره برداری از آب‌های سطحی و ایجاد نهضت خیران آب رسان در استان تاکید کرد.

وی استفاده از ظرفیت قانونی مولدسازی برای اجرای طرح‌های بخش آب، اولویت دهی به موضوع بهره وری آب و مدیریت منابع آبی، توجه به کیفیت آب، تسریع و تامین منابع مالی طرح انتقال آب ارس و در اولویت قرار گرفتن تخصیص منابع به طرح‌های آبی را ضروری خواند.

رحمتی، همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای تامین آب پایدار شهر سهند با توجه به جمعیت قابل توجه آن و حل مشکل کمبود آب در روستا‌های قرمز استان را نیز خواستار شد.

غفارزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی هم با اشاره به وضعیت منابع آبی استان هم گفت: میزان بارش‌ها در استان در سال آبی جاری نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته، اما ۱۱ درصد کمتر از میانگین درازمدت است ضمن آنکه ورودی و پرشدگی مخازن سد‌های استان بیشتر شده است.

خانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز گفت: از ۷۴ شهر استان ۵ شهر تبریز، مرند، سهند، هوراند و قره آغاج از نظر تنش آبی در وضعیت قرمز است و ۵۵۷ روستا از مجموع دو هزار و ۷۳۴ روستای استان هم وضع قرمز دارند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − پنج =