کد خبر : 18902
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

ارز مورد نیاز پروژه انتقال آب از «زاب» به دریاچه ارومیه تامین شد

ارز مورد نیاز پروژه انتقال آب از «زاب» به دریاچه ارومیه تامین شد

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با ابراز خرسندی از اینکه ارز مورد نیاز برای ادامه روند پروژه تونل انتقال آب از رودخانه زاب تامین شده است گفت: برای این مهم رقم ۱۵۰ میلیارد تومان تامین شده که ۲۰ درصد آن در حال تخصیص است. به گزارش سهند به نقل از فارس، مسعود

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با ابراز خرسندی از اینکه ارز مورد نیاز برای ادامه روند پروژه تونل انتقال آب از رودخانه زاب تامین شده است گفت: برای این مهم رقم ۱۵۰ میلیارد تومان تامین شده که ۲۰ درصد آن در حال تخصیص است.

به گزارش سهند به نقل از فارس، مسعود تجریشی دیروز در گفت‌وگویی  در ارومیه، با اشاره به تخصیص اعتبارات به ستاد احیای دریاچه ارومیه از سه محل اظهار کرد: اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه از سه محل ۱۰ و ۱۲، اعتبارات دستگاه‌های اجرایی کشور و نیز صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: پروژه‌های مربوط به ماده ۱۲ و ۱۰ در شهریور ماه نهایی شده و نامه آن برای اخذ مصوبه ماده ۱۰ و ۱۲ ارسال شده و معمولا در آبان و آذر ماه این رقم که ۲۰۰ میلیارد تومان است، ابلاغ می شود.

وی تصریح کرد: پس از ابلاغ آن نیز باید موافقت نامه‌های مربوطه رد و بدل شود که این مهم نیز یک ماه به طول می‌انجامد و زمانی که موافقیت نامه انجام شد باید خزانه تخصیص و به خزانه استان انتقال یابد و بنابراین همین که موافقت‌نامه رد و بدل شد ارزشمند است.

تجریشی افزود: سال گذشته سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد و امسال ۲۰۰ میلیارد برای ستاد احیای از محل ماده ۱۰ و ۱۲ واگذار کرده و مابعدالتفاوت پروژه‌ها را نیز سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که به جای اینکه در ماده ۱۰ و ۱۲ واگذار شود، در ردیف خود دستگاه‌های اجرایی واگذار شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه ارز مورد نیاز برای ادامه روند پروژه تونل انتقال آب از رودخانه زاب تامین شده است گفت: برای این مهم نیز رقم ۱۵۰ میلیارد تومان تامین شده که ۲۰ درصد آن در حال تخصیص است و در این راستا، یک ماه زمان لازم است که بانک عامل، این ارز را تبدیل به ریال کرده و به وزارت نیرو تخصیص دهد.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در ادامه با اشاره به علل لغو پی در پی سفر معاون اول رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی و افتتاح طرح‌های مربوط به ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: اخیرا نماینده‌های مجلس ارومیه از وی درخواست افتتاح پروژه‌های این شهر را کرده و از معاون اول روحانی برای افتتاح آنها دعوت به عمل آوردند و به همین سبب برای سفر جهانگیری، یک روز کامل در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: همچنین یک نیمروز نیز باید خود استان، برای افتتاح طرح‌های مربوطه برنامه‌ریزی می‌کرد که مشکل سفر معاون رئیس‌جمهور بر سر همین مسئله بود چون از قرار آذربایجان‌غربی آمادگی لازم را نداشته اما با این حال، پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه هیچ مشکلی نداشته است.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: علاوه بر آن، یک علت عقب افتادن سفر وی این است که سفر جهانگیری همزمان با سفر استانی یا خارجی رئیس جمهور بوده و این خود سبب شده که معاون اول روحانی نتواند از تهران خارج شود.

وی افزود: یک بار نیز قرار بود که افتتاح پروژه‌ها به دست خود روحانی انجام شود که رئیس‌جمهور به تبریز سفر کرد و مقرر بود جهانگیری برای بازدید برخی از پروژه‌های احیای دریاچه، در ارومیه حاضر شود اما عدم آماده بودن پروژه‌های استان سبب شد که این سفر باز نیز به تعویق افتد.

تجریشی گفت: در نهایت قرار شده بود که پس از عاشورا و تاسوعا این سفر انجام شود اما با توجه به اینکه رئیس‌جمهور در روزهای آینده در تهران حضور نخواهد داشت در حال حاضر این سفر انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =