کد خبر : 35440
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

ترافیکی روان با تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح شهر

ترافیکی روان با تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح شهر

هر چند ترافیک‌های طولانی و حجم بالای تردد خودرو در کلانشهرها حالا به یکی از مصائب شهری تبدیل شده است ولی مدیریت شهری تبریز با اجرای پروژه‌های متعدد تقاطع غیرهمسطح و اهتمام برای تکمیل آنها، در صدد ایجاد ترافیکی روان و تسهیل در تردد شهروندان برآمده است. نگانده: وحید یوسفی: ترافیک معضلی پیچیده در کلانشهرها است

هر چند ترافیک‌های طولانی و حجم بالای تردد خودرو در کلانشهرها حالا به یکی از مصائب شهری تبدیل شده است ولی مدیریت شهری تبریز با اجرای پروژه‌های متعدد تقاطع غیرهمسطح و اهتمام برای تکمیل آنها، در صدد ایجاد ترافیکی روان و تسهیل در تردد شهروندان برآمده است.

نگانده: وحید یوسفی: ترافیک معضلی پیچیده در کلانشهرها است که با تراکم جمعیت شهری و به تبع آن افزایش خودروهای شخصی روز به بروز بر شدت آن افزوده می‌شود. بر اساس آمار ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در خیابان‌های تبریز تردد می‌کنند.

مدیران کلانشهرها نسخه‌های مختلفی برای حل این معضل شهری به کار می‌گیرند که طرح زوج و فرد، مسیرگشایی و تقاطع‌های غیرهمسطح از جمله این راهکارها است.

مدیریت شهری تبریز نیز در راستای کاهش ترافیک شهری و تبعات ناگوار آن در حوزه انرژی و محیط‌زیست پروژه‌های متعددی در این زمینه تعریف کرده است که شاید مهمترین آن‌ها تقاطع‌های غیرهمسطح در نقاط شلوغ شهر است.

در حال حاضر چندین پروژه ترافیکی شهرداری تبریز در مناطق مختلف شهر در دست احداث است که به جز ابرپروژه اتوبان ولایت، تمامی این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.  مدیریت شهری تبریز تمام توان خود را متمرکز بر اجرای پروژه‌های مرتبط با ترافیک کرده است تا قبل از زمستان سرد آذربایجان، گرهی از معضلات ترافیکی شهر را باز کند. در این راستا آخرین وضعیت عمرانی پروژه های ترافیکی تبریز را در این نوشته مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پیشرفت ۹۳ درصدی تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی (ارتش)

پروژه تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی یا همان ارتش به طول ۵۵۰ متر به طول عرشه ۱۹۰ متر و عرض ۱۶ متر در هفت دهانه و با ۸۰ شمع در حال اجرا بوده که  هم اکنون با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

شهردار منطقه ۳ تبریز در این خصوص می‌گوید: جدول‌گذاری  رمپ‌های ضلع شرقی و غربی در حال انجام است و قرنیز ضلع غربی این پروژه نیز پایان یافته است.

اکبر پورخردمند ادامه می‌دهد: جدول گذاری زیر حد غربی تکمیل و کف سازی این قسمت آغاز شده است و پس از جابجایی تاسیسات گاز در حد شرقی نیز کف سازی انجام می‌شود.

 

وی در تشریح وضعیت پروژه تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی ارتش می‌گوید: این پروژه با هزینه‌ای در حدود ۵۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۹۳ در شمارش معکوس برای افتتاح قرار دارد.

به گفته پورخردمند طی چند ماه گذشته رشد عمرانی پروژه روگذر ارتش چشم‌گیر بوده است که این سرعت در عملیات اجرایی باعث شد تا این پروژه در موعد مقرر و طبق روزشمار نصب شده قابل بهره برداری باشد.

پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی در روزهای پایانی شهریور امسال افتتاح می‌شود.

 ۲۲ بهمن روزشمار تقاطع غیرهمسطح رسالت – دیزل آباد

روگذر رسالت از پروژه‌های فرامنطقه‌ای شهرداری منطقه ۵ که در امتداد جاده سنتو – تقاطع رسالت احداث می‌شود، ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار منطقه ۵ تبریز  درباره این پروژه می‌گوید :این پروژه به طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۲ متر به صورت یک‌طرفه در حال ساخت است. طول عرشه پل ۲۲۶ متر و در هفت دهانه به صورت شمالی – جنوبی طراحی شده است. سیاوش فتح‌اللهی مساحت اجرای پروژه روگذر رسالت را پنج هزار متر مربع معرفی می‌کند که با افتتاح آن، گره ترافیکی غرب تبریز رفع خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۳۲ درصد است که در حال حاضر مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بر اساس دستور یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، زمان بهره‌برداری از روگذر رسالت، ۲۲ بهمن تعیین شده است.

تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده

فتح اللهی در رابطه با پل‌های روگذر میدان شهید فهمیده نیز می‌گوید: پروژه پل روگذر میدان شهید فهمیده(شمالی و جنوبی) با هدف تسهیل تردد از شهرک باغمیشه به پاسداران و اتوبان پاسداران به کوی ولی عصر (عج) احداث می شود.

وی اضافه می‌کند: پل‌های روگذر میدان شهید فهمیده شامل پل روگذر پاسداران به ولی‌عصر(عج) و پل روگذر باغمیشه به پاسداران، هر کدام با حدود  ۴۰۰ متر طول در مجموع با  ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

بنا بر اعلام شهردار منطقه ۵ تبریز این پروژه نیز در زمانبندی تعیین شده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

پروژه اتوبان ولایت 

پروژه اتوبان ولایت، یکی از ابرپروژه‌های شهرداری تبریز است که علاوه بر تسهیل تردد شهروندان در شمال‌شرق تبریز و کاهش ترافیک، می‌تواند به عنوان پدافند غیرعامل نیز عمل کند.

شهردار منطقه ۵ تبریز در خصوص این پروژه می گوید: عملیات کارگاهی و پایه گذاری پل ولایت پایان یافته است منتظر ساخت و نصب عرشه این روگذر هستیم.

سیاوش فتح اللهی درخصوص پروژه اتوبان ولایت ادامه می‌دهد: این پروژه در حال حاضر  ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال نیز تا به امروز هزینه شده است.

وی ادامه می دهد: هفته اول مهر ماه سال‌جاری عملیات عرشه‌گذاری روگذر ولایت شروع می‌شود.

تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده

تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده به‌طول ۵۲۶ متر و عرض باندهای رفت و برگشت آن جمعا در ۱۶ متر در حال اجرا است و اعتبار اولیه پروژه ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام شده است. این پروژه به عنوان پروژه رفع ترافیک شهری در اصلی ترین مسیر شهر تبریز واقع در کمربندی میانی اجرا می شود تا بتواند از بار ترافیکی آن منطقه بکاهد.

ناصر اسماعیل‌زاده، مدیرعامل شرکت پیش ساخته آذربایجان مجری پروژه تقاطع غیر همسطح فروزند ارتش گفت: این پروژه در حال حاضر ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته جاری عرشه گذاری از ضلع شرقی پروژه آغاز می‌شود.

موسی علیپور، شهردار منطقه ۲ تبریز در این باره می‌گوید: در حال حاضر بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان  برای تقاطع غیر همسطح فروزنده ارتش هرینه شده است و پروژه طبق برنامه روز شماری اعلامی پایان می یابد.

تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده نیز طبق روزشمار در سی‌ام آبان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 19 =