کد خبر : 22929
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

ورود ۲۰ هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در اولین روز بهار

ورود ۲۰ هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در اولین روز بهار

حمل و نقل جاده‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از ورود بیش از ۲۰ هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در اولین روز بهار خبر داد.

به گزارش نگاه،  اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: در اولین روز از فروردین ماه ۲۰ هزار و ۲۵۴ خودرو وارد استان شده و ۱۷ هزار و ۴۷۹ مورد خروج از آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده است.
وی افزود: کل تردد اتفاق افتاده در استان در این روز ۲۳۷ هزار و ۸۲۷ مورد می‌باشد که در مقایسه با رقم ۷۲۲ هزار و ۷۳۵ تردد ثبت شده در سال قبل، حکایت از کاهش ۶۷ درصدی دارد.
علیزاده از آمار ۲۵ تا یکم فروردین نیز یاد کرد و گفت: در این مدت ۲ میلیون ۶۳۰ هزار و ۳۶۹ مورد تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاده است.
علیزاده آمار سال گذشته را در همین مدت ۴ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۵۱۰ مورد اعلام و اضافه کرد: مقایسه ارقام یاد شده کاهش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.
این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان، یادآور شد: خودروهای ورودی به استان از ۲۵ اسفند گذشته تا یکم فروردین امسال ۲۰۱ هزار و ۳۱ مورد بوده و در مقابل آن ۱۷۹ هزار و ۱۴۸ مورد خروجی ثبت شده است.
محور میاندوآب- ملکان همچنان در صدر
وی متذکر شد: بیشترین ورودی‌های آذربایجان‌شرقی طی روز گذشته را به‌ترتیب محورهای میاندوآب- ملکان با ۵ هزار و ۶۷۹ مورد، آزادراه زنجان-تبریز با ۴ هزار و ۶۴۲  مورد، ارومیه – تبریز با ۲ هزار و ۱۷  جاده قدیم زنجان – میانه با یک‌هزار و ۳۴۴ مورد و مشکین‌شهر- اهر با یک‌هزار و ۱۸۳ مورد تجربه کرده‌اند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 14 =