کد خبر : 42863
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

مدیر آموزش پرورش استان آذربایجان شرقی:

هیچ معلمی حق اختصاص درس تربیت بدنی به سایر دروس را ندارد

هیچ معلمی حق اختصاص درس تربیت بدنی به سایر دروس را ندارد
مسعود سعادتی با اشاره به وجه تمایز آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها، گفت: آینده و توسعه همه جانبه کشور متاثر از دستگاه آموزش و پرورش است؛ برای افزایش سرانه ورزشی و سلامت دانش آموزان اجرای مطلوب برنامه درس تربیت بدنی ضروری است، باید به معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه درس تربیت بدنی مدارس ابتدایی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

به گزارش نگاه، مسعود سعادتی، دوشنبه، دهم اردیبهشت ماه در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: نگاه مراقبتی و حمایتی موجب بالندگی مجموعه آموزش و پرورش می شود و همچنین، ترویج چنین نگاهی قطعا با همراهی و همکاری، اصحاب رسانه صورت می گیرد.

سعادتی در خصوص فرایند انتخاب معلمان نمونه، اظهار کرد: فرآیند انتخاب معلم از مدارس آغاز می‌شود، بیش از ۳ هزار نفر در انتخاب معلمان نمونه شرکت کردند که ۱۲۰ نفر از آنان در سطوح مختلف، انتخاب شده و در نهایت ۱۲ نفر شامل هفت معلم و پنج نفر از همکاران مان به عنوان معلم نمونه و عوامل کیفیت بخشی نمونه از بین مدیران، معاونان و مشاوران مدرسه، انتخاب شدند.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی سال گذشته از نظر مدیریت کلاس و فضا بهترین عملکرد را داشته است؛ به طوری که سال گذشته معادل نیروهای بازنشسته، نیروی جدید وارد دستگاه آموزش و پرورش کردیم.برای سال آینده نیز پیش بینی می‌کنیم از لحاظ نیروی انسانی وضعیت بهتری نسبت به سال تحصیلی گذشته خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد توجه به هنرستان‌ها را باید جزو سیاست‌های اصلی دولت قرار داد.

وی استان آذربایجان شرقی را یکی از استان‌های برگزیده در جذب خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد.

سعادتی، میزان ثبت‌نام دانش‌آموزان نیازمند به تعلیم در پایه اول را در سال گذشته ۹۹/۱۶ درصد عنوان کرد و از رشد این شاخص نسبت به سال‌های گدشته رشد و میزان جذب بالا خبر داد.

وی با اشاره به جمع‌آوری نزدیک به ۱۰۰ درصدی مدارس کانکسی با جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۱۰ نفر، اظهار کرد: در سفر اول رییس جمهور محترم به استانمان مصوب شد تا مدارس کانکسی جمع آوری شود؛ بر همین اساس نزدیک به ۶۲ باب از مدارس کانکسی استان، جمعیتی بیش از ۱۰ دانش‌آموز داشت که مصوب شد، جمع‌آوری این مدارس در اولویت قرار بگیرد و الان تقریبا ۱۰۰ درصد محقق شده است و مرحله بعدی، جمع‌آوری مدارس با ۱۰ دانش‌آموز و کم‌تر بوده که نیازمند ارزیابی جمعیت روستا و شاخص‌هایی مانند رو به رشد بودن جمعیت روستا و … است.

وی تاکید کرد: حوزه یادگیری تربیت بدنی و سلامت به عنوان یکی از ۱۱ حوزه یادگیری در برنامه درس ملی به دنبال برقراری سلامت کامل جسمانی، روانی و ایجاد زمینه‌هایی در جهت شناساندن روش‌های صحیح فعالیت‌های جسمانی، ارتقای توانمندی‌های بدنی و تبیین روش‌های تفریحی سالم در حوزه تربیت بدنی است. در حقیقت، هیچ معلمی حق اختصاص درس تربیت بدنی به سایر دروس را ندارد.

وی از افزایش حدود یک و نیم برابری فضاهای ورزشی دانش‌آموزی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: این درصد از سی صدم متر مربع به ازای هر دانش‌آموز به ۴۶ صدم درصد در قالب طرح شهید سلیمانی رسیده و بیش از ۱۰۰ مکان ورزشی بر همین اساس احداث شده و تجهیز سالن‌های ورزشی به کف پوش با هدف ترویج ورزش دانش‌آموزان دختر نیز در قالب طرح شهید سلیمانی ۳ جزو برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل طی سال جاری است‌.

لازم به ذکر است؛ این جلسه مطبوعاتی در مدرسه‌‌ای برگزار شد که مسعود سعادتی، پیش از این به عنوان معلم به مدت چهار سال در آن تدریس کرده بود، تجلیل خبرنگاران از معلمان و عوامل اجرایی هنرستان امام جواد (ع) مایان با اهدای شاخه گل نیز از دیگر بخش‌های این نشست مطبوعاتی بود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 14 =