کد خبر : 7174
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۴۰

هیچ محدودیتی در توسعه روابط با جمهوری آذربایجان وجود ندارد

هیچ محدودیتی در توسعه روابط با جمهوری آذربایجان وجود ندارد

 محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری هفته گذشته در سفری دو روزه، به جمهوری آذربایجان با «الهام علی اف» رئیس جمهوری و «نوروز ممدوف» نخست‌وزیر این کشور دیدار و درباره روند اجرای تفاهمنامه‌های همکاری دو کشور و رایزنی و مسائل منطقه‌ای با آنان گفت‌و‌گو کرد. به‌گزارش  نصر به نقل از ایرنا، واعظی در دیدار با

 محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری هفته گذشته در سفری دو روزه، به جمهوری آذربایجان با «الهام علی اف» رئیس جمهوری و «نوروز ممدوف» نخست‌وزیر این کشور دیدار و درباره روند اجرای تفاهمنامه‌های همکاری دو کشور و رایزنی و مسائل منطقه‌ای با آنان گفت‌و‌گو کرد.

به‌گزارش  نصر به نقل از ایرنا، واعظی در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی در توسعه روابط وجود ندارد، گفت: زیرساخت‌های لازم برای همکاری دراز مدت تهران – باکو با حمایت رؤسای جمهوری آماده شده و کمیسیون مشترک فعالانه پیگیر اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها است.
وی افزود: تمام مقدمات لازم برای همکاری در پروژه‌های راهبردی نظیر همکاری در حوزه انرژی در دریای خزر و همچنین پروژه رشت – آستارا فراهم است.  همکاری در بخش صنعت، تجارت و برق نیز توسعه یافته، گمرک‌ها ۲۴ ساعته فعالند و همچنین در زمینه کشت فرامرزی و همکاری‌ها در زمینه داروسازی، کارها بخوبی پیش می‌رود.
الهام علی اف هم با تأکید بر اینکه تصمیمات کمیسیون مشترک همکاری در حال اجراست و هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ایران وجود ندارد، گفت: طرح‌های مهم آستارا – آستارا و همکاری در حوزه انرژی خزر را به دقت پیگیری می‌کنیم.
باکو پایبند به اجرای توافق‌های با تهران است و اجازه دخالت به کسی را در این زمینه نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه جمهوری  آذربایجان به همکاری‌های دوجانبه و سه جانبه با ایران برای توسعه صلح و امنیت در منطقه ادامه خواهد داد، گفت: باکو از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در سوریه و سایر کشورهای منطقه دفاع می‌کند و همچنین خوشحالیم که با همکاری ایران، روسیه و ترکیه، اوضاع سوریه رو به ثبات است.
واعظی در دیدار نخست‌وزیر جمهوری  آذربایجان نیز با تبریک انتخابات اخیر و آرزوی موفقیت بیش از پیش برای ملت و دولت آذربایجان، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با همسایگان و بویژه کشورهای حوزه اوراسیا و قفقاز است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =