کد خبر : 1232
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۴:۰۵

نوع جدید کلاهبرداری مالی ـ تاریخ تولد شما چه سالی است

نوع جدید کلاهبرداری مالی ـ تاریخ تولد شما چه سالی است

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: برخی از کلاهبرداری‌های مالی با به دست آوردن شماره حساب و تاریخ تولد اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند. به گزارش نگاه محسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با وجود آموزش‌های ارائه شده به شهروندان از طریق سازمان‌ها و نهادهایی همچون صدا و سیما، نیروی انتظامی و … مبنی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: برخی از کلاهبرداری‌های مالی با به دست آوردن شماره حساب و تاریخ تولد اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

نوع جدید کلاهبرداری مالی ـ تاریخ تولد شما چه سالی است

به گزارش نگاه محسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با وجود آموزش‌های ارائه شده به شهروندان از طریق سازمان‌ها و نهادهایی همچون صدا و سیما، نیروی انتظامی و … مبنی بر اینکه در انتخاب رمز کارت‌های اعتباری و رمزهای اینترنتی خود دقت و تلاش نمایند و این رمزها نباید از اعداد مشخصی مانند تاریخ تولد خود یا خانواده، ۴ رقم یا ۵ رقم آخر شماره تلفن همراه یا تلفن منزل و …. باشد چرا که توسط افراد سودجو قابلیت بهره‌برداری و استفاده است.

این مقام انتظامی افزود: باید در انتخاب رمز اول کارت بانکی و رمز دوم خرید اینترنتی ترکیبی از اعداد و برای رمز اینترنت بانک ترکیبی از اعداد، علائم، نشانه‌ها و … استفاده گردد تا امکان شناسایی و حدس زدن آنها برای دیگران و افراد سودجو غیرقابل تشخیص باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در روش جدیدی از کلاهبرداری‌ها افراد کلاهبردار با تماس تلفنی یا پیامکی یا از طریق شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه شما در مسابقه و یا قرعه‌کشی فلان سازمان برنده جایزه شده‌اید اقدام به اخذ شماره حساب و تاریخ تولد افراد اعم از خود، فرزندان و همسرشان می‌نمایند چرا که احتمال دارد رمز عابربانک آنها تاریخ تولدهای اخذ شده باشد و با توجه به اینکه درصدی از افراد از رمزهای غیر امن بویژه تاریخ تولد استفاده می‌کنند و کلاهبرداران نیز با تولید کارت و سوء استفاده از رمزهای موجود اقدام به خالی کردن حساب افراد می‌کنند که با اندکی دقت نظر در انتخاب رمزها می‌توانیم از بروز چنین کلاهبرداری‌هایی ممانعت نماییم.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مجدداً به شهروندان  تاکید می‌نمائیم حتماً در انتخاب رمزهای عابر بانک، رمزهای اینترنتی و …. خود حتماً از اعداد، علائم و نشانه‌ها و یا رمزهای غیر قابل حدس زدن، استفاده نمایند تا از طریق کلاهبرداران مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی گفت: در صورت هر‌گونه سؤال در این خصوص و موارد مشابه شهروندان عزیز می‌توانند با شماره تلفن‌های ۱۹۷ و ۱۱۰ یا دایره ارتباطات پلیس فتا استان به شماره ۲۱۸۸۷۵۶ تماس حاصل و سؤالات خود را مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین عزیزان می‌توانند با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir اطلاعات جدیدی را در خصوص جرائم سایبری دریافت کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =