کد خبر : 40975
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

جانشین معاونت خدمات شهری؛

محلول پاشی باعث کاهش آلودگی هوا در سال گذشته شد/ پایان روند طراحی سالن «بانوی شهر» تا آخر سال

محلول پاشی باعث کاهش آلودگی هوا در سال گذشته شد/ پایان روند طراحی سالن «بانوی شهر» تا آخر سال
جانشین معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تبریز با اشاره به طرح جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی خیابان های سطح شهر در فصل زمستان، گفت: اجرای این طرح موجب کاهش بیش از ۶۰ درصدی هزینه‌های نمک‌پاشی شهرداری شده است.

به گزارش نگاه، یوسف قوام، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در تور رسانه ای بازدید از آمادگی خدمات شهری شهرداری تبریز برای فصل زمستان، افزود: در سال های گذشته به طور متوسط سالانه ۵۰ هزار تن نمک برای جلوگیری از لغزندگی خیابان های سطح شهر استفاده می شد که از سال گذشته نمک پاشی در سطح شهر حذف شد.

وی اظهار کرد: طرح جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی در فصل زمستان علاوه بر کاهش هزینه های شهرداری تبریز موجب کاهش آثار مخرب نمک بر روی آسفالت و سازه های شهری مانند پل ها، محیط زیست و سلامت شهروندان شد و بر اساس اعلام کارشناسان مربوطه، میزان آلودگی هوای این کلانشهر را کاهش داد.

جانشین معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تبریز گفت: در زمان کنونی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر محلول برای استفاده در خیابان ها و معابر تبریز ذخیره شده و آماده بارگیری برای استفاده در زمان بارش برف است.

قوام، ادامه داد: تمامی مناطق شهرداری تبریز به دستگاه های محلول ساز مجهز شده اند و هم اکنون هشت دستگاه محلول ساز در مناطق دهگانه شهرداری فعال است و ۲ دستگاه دیگر نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر اینکه مجوز دستگاه های محلول ساز سال گذشته از محیط زیست استان اخذ شده است، یادآور شد: برای اجرای محلول پاشی در سطح خیابان ها و معابر شهری، ۲۵۰ تانکر به محلول پاش مجهز شده اند.

جانشین معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تبریز گفت: علاوه بر تانکر های محلول پاش، ۵۰ دستگاه برف روب نیز در مناطق شهرداری تبریز آماده برف روبی در فصل زمستان هستند.

قوام، با بیان اینکه سال گذشته محلول پاشی در سطح خیابان های این شهر با ۲ دستگاه خودرو اجرا شد، گفت: با توجه به کمبود این دستگاه ها، مشکلاتی در زمان بارش برف در سطح خیابان ها ایجاد می شد که امسال با افزایش تعداد دستگاه های محلول پاش، این مشکلات رفع شده است.

وی از شهروندان خواست در زمان شروع بارش برف حوصله به خرج داده و با نیروهای خدمات رسان شهرداری تبریز همکاری کنند تا این نیروها بهتر بتوانند خدمات رسانی کنند و از ترددهای غیرضروری در طی این زمان در سطح شهر خودداری کنند.

شهردار منطقه سه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اجرای طرح جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی در زمان بارش برف در این شهر، گفت: شهرداری تبریز در سال های اخیر به حوزه محیط زیست و تامین سلامت شهروندان اهمیت و توجه ویژه ای قایل شده است و این طرح نیز در همین راستا اجرا می شود.

«علی قاسمی عزیزآبادی»، با تاکید بر اینکه شهرداری در این زمینه با مراکز علمی و دانشگاهی سطح شهر همکاری کرده است، افزود: شهرداری تبریز با شناسایی مشکل زیست محیطی سطح شهر و استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی، به شکل تخصصی برای رفع این مشکل گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه عارضه های نمک پاشی بعد از سال ها خود را نشان می داد، اظهار کرد: نمک پاشی آثار مخربی بر محیط زیست شهر به جا می گذاشت و آب های زیرزمینی و خاک را در معرض خطر قرار می داد.

شهردار منطقه سه تبریز با بیان اینکه مجوز محلول پاشی از محیط زیست اخذ شده است، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی موجب کاهش ۶۰ درصدی هزینه های شهرداری شده است.

قاسمی، ادامه داد: ذخیره محلول شهرداری منطقه در عملیات زمستانی در سال گذشته ۱۵۰ هزار لیتر بود که امسال این میزان به ۵۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این محلول در زمان بارش برف، با استفاده از ۱۶ دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری و هشت دستگاه تانکر ۲ هزار لیتری نیسان برای ارایه خدمات و جلوگیری از لغزندگی خیابان ها، معابر و کوچه های فرعی این منطقه استفاده می شود.

قاسمی، افزود: علاوه بر دستگاه های محلول پاش، ۶ دستگاه برف روب و سه دستگاه گریدر برای بارش های سنگین برف آماده انجام عملیات زمستانی در این منطقه است.

وی از شهروندان خواست، در زمان بارش برف از پارک خودروها در حاشیه خیابان ها خوددداری کنند تا ماموران خدمات شهری بهتر بتوانند خدمت رسانی کنند.

شهردار منطقه ۳ تبریز در حاشیه تور رسانه ای در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امسال بودجه این شهرداری هفت هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال است که از این میزان پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی هزینه می شود.

قاسمی، افزود: امسال ۶۵ پروژه عمرانی در این منطقه اجرا می شود که تکمیل فاز ۲ پارک باغشمال و احیای عمارت کلاه فرنگی از مهمترین طرح های این منطقه بوده و برای اجرا این طرح یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه می شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه «خیابان جوان» در سطح این منطقه با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال، یادآور شد: این خیابان اتوبان کسایی تبریز را به پارکینگ ورزشگاه یادگار امام وصل می کند و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، این طرح تا ۱.۵ ماه آینده اجرا می شود.

قاسمی، احداث سالن ورزشی چندمنظوره بانوان با عنوان «بانوی شهر» در میدان تیر سابق ارتش، ادامه داد: تا پایان سال طراحی این طرح به اتمام می رسد و سال اینده عملیات احداث آن شروع می شود.

در این تور رسانه ای خبرنگاران از ماشین آلات شهرداری و بخش محلول ساز شهرداری منطقه ۳ تبریز بازدید کرده و در جریان آمادگی این شهرداری برای انجام عملیات زمستانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =