کد خبر : 8123
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

فضای مجازی به یکی از پایگاه‌های جنگ علیه ایران تبدیل شده است

فضای مجازی به یکی از پایگاه‌های جنگ علیه ایران تبدیل شده است

 استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروزه علاوه بر حوزه‌هایی مانند اقتصادی و نظامی، فضای مجازی هم به یکی از پایگاه‌های جنگ علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده و باید با آموزش‌های لازم مراقبت بیشتری از این حوزه صورت گیرد. به گزارش آوای سهند ، مجید خدابخش در جلسه شورای پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، دوران گذار مدیریت ادارات از سنتی به

 استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروزه علاوه بر حوزه‌هایی مانند اقتصادی و نظامی، فضای مجازی هم به یکی از پایگاه‌های جنگ علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده و باید با آموزش‌های لازم مراقبت بیشتری از این حوزه صورت گیرد.

به گزارش آوای سهند ، مجید خدابخش در جلسه شورای پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، دوران گذار مدیریت ادارات از سنتی به مدرن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای امنیت دوران سنتی به یک نگهبان در ورودی ادارات نیاز داشتیم ولی امروزه مفهوم امنیت در دوران مدرن، امنیت سایبری است.

وی با بیان اینکه ادارات پول داده و نسل جدید تجهیزات و خدمات را به خدمت گرفته‌اند، افزود: اگر به امنیت سایبری ادارات توجه نکنیم، سر بزنگاه با هک‌شدن و یا ورود بدافزارها و ویروس‌های مختلف با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه انتظار داریم آسیب‌ها و حفره‌های امنیتی ادارات رفع شده و قدم به قدم تفکیک اینترنت از اینترانت انجام شود گفت: مدیران باید در مورد امنیت سایبری و اطلاعات مجازی ادارات خود پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه به صورت سراسری برای ادارات ابلاغ شده که هیچ دستگاه دولتی حق ندارد در شبکه‌های اجتماعی خارجی ارائه خدمات کند چراکه امنیت سایبری ادارات از اهمیت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: وجود تلگرام در دسکتاپ کارمندان علاوه بر تهدید امنیت شبکه، مانع کار کارمندان و نقض غرض است.

خدابخش آموزش سایبری و امنیت فضای مجازی برای مدیران را مورد تاکید قرار داد و ابرازداشت: امروزه علاوه بر حوزه‌هایی مانند اقتصادی و نظامی، فضای مجازی هم به یکی از پایگاه‌های جنگ علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است و باید با آموزش‌های لازم مراقبت بیشتری از این حوزه صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی، آسیب‌های حوزه سایبری در ادارات استان را برشمرد و گفت: تعدادی از ادارات، از جمله ادارات امن در حوزه سایبری معرفی شده‌اند، اما سایر سازمان‌ها و نهادها باید در امورات سایبری ادارات امنیت ایجاد کرده و مانع ورود بدافزارها، ویروس و باج افزارها شوند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از انتظارات ما این است که امنیت فضای مجازی به مدیران آموزش داده شود اضافه کرد: ابتدا باید مدیران آموزش ببینند، سپس با اعمال سیاست، امنیت فضای سایبری ادارات را تامین کنند ضمن اینکه مدیران IT و حراست‌ها هم باید به اطلاعات روز مجهز شوند تا از امنیت سایبری ادارات محافظت کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − شش =