کد خبر : 23990
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

ضرورت احیای جایگاه تعلیم و تربیت/ مجاهدت ۱۷۰۰معلم در بحران کرونا

ضرورت احیای جایگاه تعلیم و تربیت/ مجاهدت ۱۷۰۰معلم در بحران کرونا

فرهنگیان جهادی

سردار خرّم از سربلندی نظام آموزشی در بحران کرونا خبرداد و گفت: فرهنگیان استان ما نگرانی عدم دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد را با تعلیم حضوری جبران کردند.

به گزارش نگاه، سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا درمراسم بزرگداشت هفته معلم و تجلیل از فرهنگیان جهادی استان اظهار داشت: متولیان تعلیم و تربیت در استان ما در بحران کرونا خوش درخشیدند. 

وی با اشاره به نگاه شهید مطهری در حوزه تعلیم و تربیت خاطرنشان ساخت: در نگاه شهید مطهری تعلیم و تربیت باید توجه توامان به حیات ظاهری و حیات باطنی انسان باشد. از منظر رهبر فرزانه انقلاب نیز هدف معلم تراز انقلاب اسلامی باید تربیت جامعه با فضیلت باشد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه، اصلی ترین میدان جنگ نرم دشمن، میدان تعلیم و تربیت و دستگاه آموزشی ماست یادآورشد: احیای جایگاه معلم ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و معلم مرجع است. معلم محور جامعه دینی است. معلم شان بزرگی دارد و ما باید این شان و جایگاه را با زبان هنر به جامعه معرفی کنیم.

سردار خرّم تصریح کرد: نظام آموزشی ما در بحران کرونا سربلند شد. البته نگرانی هایی وجود دارد و آن عدم دسترسی حدود چهل درصدی دانش آموزان به شبکه شاد است که البته در استان ما با روحیه جهادی این کمبود را با تعلیم حضوری جبران کردند.

در این مراسم، پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نحوه آموزش در ایام کرونایی گفت: معلمان و فرهنگیان استان بخش عظیمی از امر خطیر آموزش را در این برهه زمانی تعطیل نکردند و چراغ تعلیم و تربیت روشن بوده است. 

پاشایی استفاده از نظام نیمه متمرکز آموزش را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: دنیا به سمت روش های غیر مستقیم و نیمه متمرکز آموزشی رفته است و شبکه شاد می تواند این مهم را محقق کند. البته امتحانات ما حضوری خواهد بود و از خرداد تا تیرماه امتحانات را بشکل حضوری برگزار خواهیم کرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان حضور معلمان را در روستاها برجسته توصیف کرد و عنوان داشت: برای دانش آموزانی که امکان استفاده از فضای مجازی را نداشتند آموزش حضوری برگزار کردیم و ۱۷۰۰ نفر از معلمان ما در مناطق روستایی حضور یافتند که وزیر آموزش و پرورش از طرح استان آذربایجان شرقی به عنوان الگو یاد کرد.
 

فرهنگیان جهادی

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 6 =