کد خبر : 8847
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

صمدنژاد: برای رسیدن به آب در برخی روستاهای آذربایجان‌شرقی ۴۰۰ متر چاه حفر شده است

صمدنژاد: برای رسیدن به آب در برخی روستاهای آذربایجان‌شرقی ۴۰۰ متر چاه حفر شده است

همایش روز ملی دهیاری با حضور مسئولین استانی و کشوری در سالن جمهوری استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد. به گزارش آوای سهند، علی صمدنژاد پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی دهیاری با اشاره به مساله بحران آب اظهار داشت: دو هزار و ۷۳۳ روستای ساکن در استان وجود دارد که از این تعداد دو

همایش روز ملی دهیاری با حضور مسئولین استانی و کشوری در سالن جمهوری استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش آوای سهند، علی صمدنژاد پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی دهیاری با اشاره به مساله بحران آب اظهار داشت: دو هزار و ۷۳۳ روستای ساکن در استان وجود دارد که از این تعداد دو هزار و ۱۸ روستا بالای بیست خانوار و ۷۱۵ روستا نیز زیر بیست خانوار هستند.

وی ادامه داد: از میان تمام روستاهای استان دو هزار و ۲۴ روستا که شامل ۹۷ درصد روستاها می‌باشد دارای تاسیسات آبرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: موضوع بحران آب به جایی رسیده که از دست یک ارگان به تنهایی کاری ساخته نیست و همه باید پای کار بیایند، به ویژه در روستاها دهیاری ها بایستی فرهنگ استفاده صحیح از آب را آموزش دهند.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب شرب به سمت چاه‌های سنگی رفته و حتی در آذربایجان‌شرقی در دامنه‌های کوه سهند برای رسیدن به آب در یکی از روستاها ۴۰۲ متر چاه حفر شده است.

صمدنژاد با تاکید بر تصحیح الگوی مصرف آب عنوان کرد: اگر الگوی مصرف آب رعایت شود در حال حاضر در استان مشکلی از بابت آب نخواهیم داشت اگرچه ممکن است در صورت ادامه روند مصرف بی‌رویه مانند برخی استان‌ها به مشکل برخورد کنیم.

در ادامه این جلسه اسماعیل زیارتی با اشاره به سالروز تاسیس دهیاری‌ها گفت: با اصلاحات ارضی در دهه چهل نهاد اجتماعی مانند کدخدایی با تمام ایراداتش حذف شده و بدون جایگزینی نزدیک به چهل دهه روستاها دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: در سال ۷۷ قانون دهیاری‌ها تصویب شد که از نظر بنده نقطه عطفی در رویکرد نظام نسبت به مدیریت منطقه‌ای بود و بعد از سالها روستاها توسط نهادهای اجتماعی مدیریت شدند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها اذعان داشت: بزرگترین مشکل ما این است که دستگاه‌های دولتی مارا به رسمیت نمی‌شناسند در حالیکه باید به قوانین و مردم احترام بگذارند، نمی‌شود ۳۶ هزار شورا و دهیاری در کشور وجود داشته باشد اما قوانین اجرایی برای قبل از تشکیل دهیاری‌ها باشد.

وی افزود: اکنون که چهار دهه از انقلاب گذشته با افتخار اعلام می‌کنیم ۹۸ درصد روستاهای کشور از برق، ۹۰ درصد از نعمت آب و زیرساخت‌های مختلف بهره‌مندند اما آیا می‌توان گفت به توسعه کامل روستایی رسیده‌ایم؟

زیارتی اشتغال و درآمد مناسب را دلیل مهاجرت از روستا به شهر دانست و تاکید کرد: از سال ۸۲ در حوزه دهیاری‌ها تاکنون اعتبارات متمرکز ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن در پنج سال گذشته اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =