کد خبر : 8973
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۷:۵۷

دیده شدن هنر، لازمه بقا و تداوم صنایع دستی کشور

دیده شدن هنر، لازمه بقا و تداوم صنایع دستی کشور

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز،نگاه علمی به هنر را لازمه بقا و تداوم صنایع دستی کشور عنوان کرد.   به گزارش آوای سهند،”محمد علی کی نژاد” در بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸، با بیان اینکه این نمایشگاه مقیاس کوچکی از هنرهای زیبا و اصیل ایرانی، اسلامی بود، ادامه داد: تعداد زیادی

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز،نگاه علمی به هنر را لازمه بقا و تداوم صنایع دستی کشور عنوان کرد.

 

به گزارش آوای سهند،”محمد علی کی نژاد” در بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸، با بیان اینکه این نمایشگاه مقیاس کوچکی از هنرهای زیبا و اصیل ایرانی، اسلامی بود، ادامه داد: تعداد زیادی از هنرهای اصیل و زیبای ایران و به خصوص آذربایجان در سال های اخیر کم تر دیده شده اند که این نمایشگاه بار دیگر در مقیاسی کوچک، ارزش و اصالت هنرهای زیبای ایرانی را به نمایش گذاشت.

کی نژاد افزود: اولین رسالت این نمایشگاه را می توان نمایش برخی از هنرهای ناشناخته ای دانست که در معرض دید عموم گذاشته شده و گامی موثر در راستای احیای این هنرهای زیبا و منحصربفرد به شمار می آید.

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز، اظهار کرد: صنایع دستی، هویت ملی یک کشور است که در مقیاس کوچکتری همانند نمایشگاه صنایع دستی، گرد هم آمده و در معرض دید عموم قرار می گیرند، در این راستا می توان با توجه ویژه به این ظرفیت عظیم و ارزشمند، کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی دور ساخته و به سمت درآمدزایی غیر نفتی به وسیله صنایع دستی و گردشگری سوق داد.

وی در این خصوص، تاکید کرد: کشورهای بزرگ جهان که در دوره های مختلف زمانی دچار رکود اقتصادی بودند به وسیله صنعت گردشگری و صنایع دستی خود، کشور را از بحران های شدید اقتصادی و اجتماعی نجات داده و به جایگاهی قابل قبول رسانده اند، باید توجه داشت این صنعت با سرمایه گذاری اندک، برآورد مالی قابل توجهی به دنبال دارد و تنها لازمه رونق آن انگیزه و بکارگیری برنامه ای هدف مند برای ورود به بازارهای جهانی است.

کی نژاد با بیان اینکه نمایشگاه های صنایع دستی زمینه تعامل هنرهای دستی و سنتی و همچنین هنرمندان را با یکدیگر فراهم می سازد، ادامه داد: نمایشگاه های صنایع دستی محل تعامل فرهنگ و هنرهای مناطق مختلف است، گرچه هنرها متفاوتند اما زبانی واحد دارند.

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز ضمن اشاره به اینکه فعالیت علمی و آکادمیک هنرمندان در حوزه صنایع دستی، بر بقا و تداوم رشته های هنری تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: برخی از فعالان حوزه صنایع دستی با ورود به عرصه علمی هنر، در صدد بکارگیری روش هایی نوین و تخصصی برای تداوم بخشی و همچنین حفظ هنرهای اصیل ایرانی هستند، بنابراین حضور دانشجویان هنرهای دستی و سنتی در این نمایشگاه ها فرصتی مناسب را برای سایر هنرمندان فراهم می سازد تا با تعامل و هم فکری به وحدت و انسجام جمعی بیشتری دست یابند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفت =