کد خبر : 35497
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

شهدای مدافع سلامت ادامه دهندگان راه شهدای دفاع مقدس بودند

شهدای مدافع سلامت ادامه دهندگان راه شهدای دفاع مقدس بودند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر جایگاه والای شهدای مدافع سلامت در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: شهدای مدافع سلامت ادامه دهندگان راه شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس بودند.

به گزارش نگاه، بهمن نقی پور در مراسم «روایت پروانگی»، افزود: مدافعان سلامت در حقیقت ایثار، از خود گذشتگی و فداکاری خود را طی دوران همه گیری کرونا به رخ جهانیان کشیدند و در طول تاریخ ماندگار شدند و هم اکنون همه ما وظیفه داریم همچون آنها خدمات صادقانه به مردم جامعه در حوزه سلامت ارائه کنیم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و نیز تجلیل از مدافعان سلامت، اظهار کرد: این بزرگواران در روزهای سخت در کنار مردم بودند و آرامش و آسایش خویش و خانواده شان را فدای سلامت آحاد مختلف جامعه کردند.
نقی پور با اشاره به اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی شاهد از جان گذشتگی رزمندگان برای حفظ خاک، ناموس، کرامت و بزرگواری ایرانیان بودیم، ادامه داد: این رزمندگان، جان خود را در راه حق تقدیم کردند و با خدای خویش معامله نمودند.
وی، شهدای مدافع سلامت را ادامه دهنده راه شهدای جنگ تحمیلی دانست و افزود: مدافعان سلامت، ایثار و فداکاری خود را به رخ جهانیان کشیدند و در طول تاریخ ماندگار شدند و در حال حاضر باید راه و منش آنها توسط اعضای کادر درمان برای ارایه خدمات مناسب بهداشتی به مردم تداوم یابد.
به گزارش ایرنا در این مراسم خاطره گویی، دکتر شبانلویی که در دوران همه گیری بیماری کرونا به عنوان مدیر خدمات پرستاری مرکز آموزشی درمانی سینای تبریز فعالیت می کرد، به بیان خاطرات خود از آن روزها پرداخت و به ایثار و فداکاری های همسر خود، شهیده مدافع سلامت «مریم شبیه زاده» اشاره کرد.
این شهیده مدافع سلامت در حالی که باردار بود با از خودگذشتگی صحنه خدمت به بیماران را رها نکرد تا اینکه به کرونا مبتلا شد و با پیشرفت بیماری، جنین هفت ماهه از بدنش خارج شد و خود نیز جان به جان آفرین تسلیم کرد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =