کد خبر : 40348
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

با حضور فرمانده سپاه عاشورا و رئیس سازمان بسیج رسانه کشور؛

پوستر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر رونمایی شد

پوستر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر رونمایی شد
پوستر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور فرمانده سپاه عاشورا، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی و جمعی از اصحاب رسانه رونمایی شد.

به گزارش نگاه، پیش از ظهر امروز پوستر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور فرمانده سپاه عاشورا، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی و جمعی از اصحاب رسانه رونمایی شد.

مرتضی کارآموزیان در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ابوذر آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی را از هر سمتی که نگاه می‌کنیم جزء اولین‌ها است و اولین وزیر مطبوعات هم در دوران قاجار از این استان بوده است و امروز از نظر تعداد رسانه‌ هم دومین استان است.

وی ادامه داد: این استان بیش از هزار اینفلوئنسر رسانه‌ای دارد و در حوزه بین‌الملل هم به تولید محتوا می‌پردازد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه تنها وظیفه بسیج رسانه تولید محتوا نیست، گفت: ما باید در کنار تولیدمحتوا به سمت جهت‌دهی و جریان‌سازی هم برویم، زیرا متاسفانه سال گذشته برخی از اصحاب رسانه ما هم فریب بازی دشمنان را خوردند.

وی ادامه داد: در اتفاقات سال گذشته ۱۲ هزار دروغ و شبهه توسط رسانه‌های خارجی تولید شد و دو میلیون پیام منفی منتشر شد که ما در جشنواره ابوذر امسال می‌خواهیم دومیلیارد اثر مثبت ایجاد کنیم.

در ادامه سردار اصغر عباسقلیزاده هم در این جلسه با بیان اینکه مقام معظم رهبری از آذربایجان‌شرقی انتظار بیشتری دارند، گفت: غول رسانه‌ای که در جهان ایجاد شده برای مقابله با انقلاب اسلامی ما ساخته شده است و جز با تبیین نمی‌توان با این غول رسانه‌ای مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: مرز باریکی بین حقیقت و واقعیت وجود دارد که اگر ما نتوانیم واقعیت را از حقیقت تمییز دهیم و به مردم نشان دهیم، مشکلات بسیاری پیش خواهد آمد مانند اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه دشمن امسال می‌خواست کاری را که سال گذشته نتوانسته بود انجام دهد را کامل کند اما مردم ما با هوشیاری و بصیرت دشمنان را ناامید کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه در دنیای امروز افراد به دنبال تجزیه و تحلیل مسائل نمی‌روند تا با واقعیت مسائل مواجه شوند و پس از آن تصمیم‌گیری کنند، در همین راستا دشمن ما اگرچه در تمامی زمینه‌ها شکست خورده است اما امروز تنها در حوزه فکری و رسانه‌ای در تلاش برای شکست ماست.

سردار عباسقلیزاده تصریح کرد: اگر با جهاد تبیین به دنبال روشنگری برای نوجوانان و جوانان به زبان آنها باشیم دشمن در این جبهه هم شکست خواهد خورد.

گفتنی است؛ جشنواره رسانه‌ای ابوذر با هدف ایجاد فضای رقابت سازنده، ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای جدید و تقویت جایگاه رسانه‌ها هر سال توسط بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

قالب‌های جشنواره:

تیتر، یادداشت و سرمقاله، مصاحبه، گزارش(خبری-غیر خبری)، عکس(تک عکس-مجموعخ عکس)، کلیپ و گزارش ویدئویی، کاریکاتور، طرح و گرافیک، صفحه‌آرایی مطبوعاتی
اینفوگرافی
موشن‌گرافی
پادکست

محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر به شرح زیر است:

محورهای جشنواره:
۱. شعارسال(مهار تورم، رشد تولید)
۲. جهاد تبیین
۳. سبک زندگی ایرانی اسلامی(خانواده، جامعه، فرزندآوری)
۴. مقابله با آسیب های اجتماعی
۵. دستاوردهای انقلاب اسلامی
۶. بسیج و حوزه های اقدام(گروه‌های جهادی و روایت پیشرفت)
۷. امید و نشاط آفرینی
۸. مدیریت شهری(حقوق شهروندی، پسماند و محیط زیست شهری، عمران شهری، معماری ایرانی اسلامی، سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار شهری)
۹. محیط زیست
۱۰. ورزش

بخش ویژه:
حجاب و عفاف
کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی

بازه زمانی: دی ماه ۱۴۰۱ الی ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲

حداکثر اثر ارسالی: ۵ اثر

علاقمندان می‌توانند تا پایان آذر ماه سال جاری آثار خود را یا به صورت حضوری و یا از طریق آدرس سایت جشنواره:
www.rasaneh-az.ir
ارسال نمایند.

آدرس دبیرخانه جشنواره: تبریز، خیابان ارتش جنوبی، جنب اداره کل پست استان، سازمان بسیج رسانه

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 5 =