کد خبر : 41705
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

در هفته هوای پاک

تبریز همچنان غرق در آلودگی

تبریز همچنان غرق در آلودگی
در روزهایی که با عنوان هفته هوای پاک در کشورمان نام گذاری شده است، شاهد افزایش شاخص آلودگی هوای تبریز هستیم و در زمان حاضر هم هوای این شهر در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گزارش نگاه، شاخص کنونی هوای تبریز طبق بررسی‌های مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۱۳۱ و این شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم است.

از ابتدای زمستان تاکنون به دلیل افزایش آلودگی‌های هوای تبریز حدود ۱۹ روز هوای این شهر در شرایط ناسالم قرار گرفته است و در روز‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ دی ماه مدارس این شهر و اسکو به علت شدت آلودگی به صورت غیرحضوری برگزار شد.

دیروز نیز هوای تبریز با عبور از عدد ۱۵۰، در ساعتی از روز در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفته بود.

پیش تر، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تایید مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز، اعلام کرده بود: این موضوع در آلودگی هوای این کلانشهر، تاثیر بسزایی دارد.

با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + بیست =