کد خبر : 7478
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

اهتمام جدی دولت به اجرای طرح بازآفرینی شهری/حاشیه نشینی، مهم ترین معضل تبریز

اهتمام جدی دولت به اجرای طرح بازآفرینی شهری/حاشیه نشینی، مهم ترین معضل تبریز

فرماندار شهرستان تبریز گفت: حاشیه نشینی، مهم ترین معضل تبریز است. به گزارش آوای سهند ، علیار راستگو در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان تبریز (ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی)با اشاره به اینکه این مهم یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید در راستای فقر زدایی و ایجاد عدالت اجتماعی است گفت:

به گزارش آوای سهند ، علیار راستگو در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان تبریز (ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی)با اشاره به اینکه این مهم یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید در راستای فقر زدایی و ایجاد عدالت اجتماعی است گفت: اهمیت این موضوع به حدی است که ریاست محترم جمهور از سال گذشته بر ضرورت تحقق آن تاکید کرده و علاوه بر ایجاد یک کارگروه ملی، در پیام نوروزی خود نیز بر لزوم اهتمام جدی تمامی دستگاه های اجرایی برای اجرای کامل طرح بازآفرینی پایدار شهری تاکید داشتند.

وی از مدیران ادارات حاضر در این جلسه خواست که به تمامی قوانین و آیین نامه های این حوزه تسلط داشته و با همکاری بین بخشی، کمیته ای تخصصی برای بررسی اجرای مصوبات این جلسات تشکیل شود.

فرماندار شهرستان تبریز در ادامه با اشاره به محدودیت منابع و امکانات دولتی تصریح کرد: اجرای این طرح ملی با اتکا به سیستم دولتی مقدور نیست و باید همچون سند تدبیر و توسعه، از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین در این مورد نیز بیشترین استفاده را داشته باشیم. به عنوان مثال مجموع اعتبارات عمرانی شهرستان تبریز، ۶۹ میلیارد تومان است و با این محدودیت منابع نمی توان انتظاری فراتر از آن داشت.

بر اساس گفته راستگو، اداره فنی و حرفه ای شهرستان تبریز باید با مراجعه به محلات هدف، اقدام به تدوین بانک اطلاعاتی از افراد جویای کار و آموزش، مهارت افزایی و صدور مدرک برای آنان نموده و فرمانداری نیز پس از معرفی افراد واجد شرایط به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیلات بانکی کم بهره توسط صندوق کارآفرینی امید در اختیار آنان قرار می دهد.

راستگو در ادامه اظهار کرد: دستگاه های اجرایی طرح های خود را در راستای ستاد بازآفرینی شهری به فرمانداری اطلاع دهند و  عدم انجام این کار توسط آنان؛ به منزله انصراف از شرکت در طرح، دریافت بودجه و اعتبار قلمداد خواهند شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، وجود بافت های فرسوده و حاشیه نشین را معضلی برای تبریز دانست و گفت: در شرایطی قرار گرفته ایم که با توجه به تصمیم دولت برای اعطای تسهیلات دولتی و حمایت از توسعه گران،باید از این فرصت استفاده کرده و برای کاهش و رفع معضل حاشیه نشینی در تبریز تلاش کنیم.

بر اساس این گزارش،بررسی و تدوین برنامه جامع اقدام مشترک محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار(ملازینال،یوسف آباد، خلیل آباد، ایده لو) در سال ۹۷ و بررسی طرح پیشنهادی اسد گولی از مهم ترین دستورات این جلسه بود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + شانزده =