کد خبر : 40965
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

انتقاد تند پیشکسوت تراکتور از سیامک نعمتی

اسدی: خمز بماند، منافع دلال در خطر است

اسدی: خمز بماند، منافع دلال در خطر است
کاپیتان پیشین تیم فوتبال تراکتور از سرمربی اسپانیایی این تیم به شکل قاطع حمایت کرد.

مرتضی اسدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی آناج در مورد شکست تراکتور مقابل استقلال اظهار داشت: خیلی دوست داشتیم که این بازی با پیروزی تراکتور همراه باشد اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد و دوباره طعم شکست را در برابر یک تیم بالانشین چشیدیم. بدتر از این شکست ناراحتی هوادارانی است که با عشق و تحمل مشکلات فراوان برای حمایت از تیم محبوب‌شان، خود را به ورزشگاه می‌رسانند و در نهایت با دل شکسته رهسپار خانه‌هایشان می‌شوند؛ این نتایج هرگز در شأن آن‌ها نیست.

تراکتور متعادل بسته نشده است

وی در پاسخ به این سوال که «مشکل اصلی تراکتور چیست؟» عنوان کرد: به نظرم ترکیب تراکتور متعادل نیست و فقط با خریدهای پرسروصدا نمی‌توان به موفقیت رسید. مگر قنبری و هاشم‌نژاد که جزو خوب‌های فصل گذشته بودند، هنگامی که به تراکتور آمدند بازیکنان نامداری بودند. بدیهی است که نقل‌وانتقالات بایستی به صورت هدفمند و بر اساس نقاط ضعف و نیاز تیم زیر نظر کادرفنی انجام پذیرد و باید بازیکنانی جذب شوند که باانگیزه و در خدمت تیم باشند و منطبق با تفکرات سرمربی که متاسفانه با استناد به صحبت‌های خمز اینطور نبوده است.

این تیم تفکر قهرمانی ندارد

کاپیتان سابق تیم فوتبال تراکتور در ادامه گفت: آقای خمز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و حاشیه امنیت لازم را در تراکتور ندارد. این مساله آرامش و تمرکز را از سرمربی سلب می‌کند و در عملکردش تاثیرگذار است. متاسفانه همچنان می‌بینیم که تفکرات حاکم بر باشگاه تراکتور مبتنی بر قهرمانی نیست. معتقدم تراکتور برای اینکه به جایگاه واقعی خود برگردد باید تفکر قهرمانی را در ساختار خود نهادینه کند که فعلاً در این باشگاه وجود ندارد و به هیچ عنوان دیده نمی‌شود.

خمز نشان داده استاد بازی‌خوانی است

تراکتور با هدایت پاکو خمز هیچ‎‌گاه نتوانسته به عقب برگردد، چنان‌که آمار منفی در کارنامه این سرمربی اسپانیایی بوده و انتقادهایی را متوجه او کرده است، اسدی در این خصوص متذکر شد: به نظرم نیاز به کندوکاش اساسی دارد تا دلیلش مشخص گردد. آقای خمز تصمیم اول و آخر را در بازی‌ها می‌گیرند و ایشان بهتر از هر کسی با مشکلات تیم آشنا هستند. اینکه تراکتور در نیمه دوم فوتبالش را به حریفان دیکته می‌کند، نشان می‌دهد که آقای خمز از قدرت بازی‌خوانی بالایی برخوردار هستند اما با این حال ناتوانی در بازگشت به بازی باید بررسی و چاره‌جویی شود.

حمایت قاطع از خمز؛ دلال معروف معضل تراکتور

وی در واکنش به شایعات تغییر در کادرفنی تراکتور مطرح کرد: قاطعانه می‌گویم که تغییر در کادرفنی به صلاح تراکتور نیست. آقای خمز مربی حرفه‌ای و صاحب‌سبکی است و با مربیگری در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی با فوتبال روز دنیا آشنایی دارند. معتقدم بستر مناسب برای اجرای تفکرات فنی آقای خمز در تراکتور ایجاد نشده و ایشان دائماً با تنش‌هایی روبه‌رو هستند که در کارشان تاثیر می‌گذارد. به نظرم با ادامه حضور این سرمربی منافع عده‌ای در باشگاه تراکتور به خطر می‌افتد و بازیکنانی که «دلال معروف» به این باشگاه قالب کرده، همچنان صدماتی را به تراکتور وارد می‌کنند.

از دست دادن این بازیکن اشتباه بزرگی بود

پیشکسوت تراکتور یکی از اشتباهات بزرگ این تیم را از دست دادن محمدرضا اخباری می‌داند: اخباری از ستون‌های تراکتور بود و می‌توانست به این تیم در راه قهرمانی کمک کند ولی به راحتی کنار گذاشته شد. هنوز که هنوز است تراکتور تاوان این اشتباه را می‌پردازد. ما می‌بینیم که در باشگاه‌های دیگر نفرات تاثیرگذار را با هر شرایطی نگه می‌دارند و محمدرضا هم جزو این دسته از نفرات بود که می‌شد روی او برای فصل جاری حساب کرد.

تراکتور هنوز بی‌ثبات است!

اسدی در همین خصوص تأکید کرد: متاسفانه کاری کردند که اخباری از تراکتور جدا شود و با تغییرات زیادی که وجود داشته ثبات کماکان در این تیم برقرار نیست. ثبات یکی از شاخص‌های لازم برای نیل به موفقیت است و با اینکه در مدیریت و کادرفنی ثیات نسبی ایجاد شده اما در شاکله تیم سال‌هاست که چنین چیزی دیده نمی‌شود.

رفتار نعمتی اصلاً طبیعی نبود!

وی در رابطه با خوشگذرانی بازیکنان تراکتور بعد از شکست مقابل استقلال که حاشیه‌‌های زیادی نیز به وجود آورد، گفت: این رفتارها اصلاً طبیعی نیست. نفراتی که به خدمت یک باشگاه درمی‌آیند، باید بدانند که به کجا می‌آیند؟ تیم بزرگ داریم تا تیم بزرگ و اینکه تراکتور جزو پرطرفدارترین تیم‌های کشور و آسیاست، عظمت این تیم را اثبات می‌کند. به نظرم به بازیکنان نمی‌توان خرده گرفت اما اگر بازیکنان با نظر سرمربی و با توجه کیفیت فنی‌‌شان و به دور از رنگ‌ها جذب می‌شدند، قطعاً چنین حواشی پیش نمی‌آمد. آقای خمز چندین بار اعلام کرده که نفرات مدنظرش جذب نشده و الان باید کسی پاسخگو باشد که این نفرات را به تراکتور آورده است.

خمز باید چه کار کند وقتی …

سرمربی تراکتور با وجود کسب نتایج ضعیف در بازی‌های بزرگ همچنان از حمایت طیف وسیعی از دوست‌داران این تیم برخوردار است، اسدی همسو با این حمایت خاطرنشان کرد: آقای خمز مربی حرفه‌ای هستند و دوست دارند که بهترین نتایج را کسب کنند اما وقتی می‌بینند تفکرات و برنامه‌هایشان با این نفرات جور نیست، دیگر چه کار باید بکنند؟ متاسفانه در زمان شکست‌ها هم بیشترین هجمه به سرمربی تیم وارد می‌شود و این درحالی است که در جذب بازیکنان نقشی نداشته است!

تراکتور پلنی برای بازی بدون آلوز ندارد

وی در خاتمه ابراز داشت: امیدوارم که تعطیلات فیفادی به بازسازی تراکتور کمک کند. البته باید به نقش موثر ریکاردو آلوز هم اشاره کنیم که غیبت او در بازی با استقلال نشان داد که چقدر در ترکیب این تیم تاثیرگذار است. متاسفانه تراکتور پلنی برای بازی بدون آلوز ندارد و فقدان جانشین مناسب برای این بازیکن در ترکیب این تیم مشکل‌ساز می‌شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 17 =