کد خبر : 42874
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

سخنگوی قوه قضائیه تشریح کرد؛

از نقض حکم اعدام زنجانی تا ماجرای چای دبش و حوزه ازگل

از نقض حکم اعدام زنجانی تا ماجرای چای دبش و حوزه ازگل
سخنگوی جدید قوه‌قضائیه امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه در نخستین نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده‌های بابک زنجانی، حوزه علمیه ازگل و چای دبش توضیح داد.

به گزارش نگاه، اصغر جهانگیر، سخنگوی جدید قوه‌قضائیه امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه در نخستین نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: بر اساس حکمی که سال ۹۵ برای ایشان صادر شده بود، در صورت پشیمانی و همکاری او استحقاق برخورداری از عفو را داشته باشد. همکاری این فرد منجر به این شد که اموال او در خارج از کشور شناسایی شود. پس از بازگشت این اموال به کشور با گزارش مقامات ذی صلاح، درخواست عفو بابک زنجانی از سوی دادگستری استان تهران مطرح و با تائید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

وی در خصوص سوالی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حاج آقا صدیقی و چای دبش و اینکه آیا قوه قضائیه در رابطه با این دو پرونده تحت فشار است، در رابطه با حاج آقا صدیقی گفت: پس از گزارشی که داده شد پرونده قضائی تشکیل شد، افرادی در ارتباط با این پرونده احضار شدند، تحقیقات مقدماتی صورت گرفته استعلامات لازم از مقامات ذی ربط انجام شده از جمله سازمان ثبت و شهرداری. همچنین اظهارات سردفتری که این اتفاق صورت گرفته اخذ شده است. این پرونده در حال تکمیل مرحله مقدماتی است که به محض تکمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص چای دبش، گفت: پرونده قضائی در این رابطه تشکیل شده که بازپرش تحقیقات مفصلی انجام داده است، افرادی از جمله صاحب اصلی چای بازداشت شدند، برخی از این افراد با صدور وثیقه آزاد شدند. پرونده در حال صدور نهایی قضائی بود که جرم جدید کشف شد. تعدادی مهر مربوط به شرکت های داخلی و خارجی در محل کشف گردید که لازم بود تحقیقات انجام شود. تحقیقات در حال انجام است. به محض تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد. همچنین اطلاع رسانی لازم نیز صورت خواهد گرفت.

جهانگیر در پایان بیان کرد: دستگاه قضایی در مورد پرونده های مورد اشاره تحت فشار نبوده و رسیدگی به این پرونده ها همانند دیگر پرونده ها در دستور کار و جریان است.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + یازده =