کد خبر : 9508
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱

از تصویب کمک به پاکبان و شهروند غرق شده در استخر شهرداری تا اصرار شورای شهر بر مصوبات قبلی/ انتقاد شهردار از برخی از اعضای شورا/ لایحه خرید تندیس استاد شهریار عودت یافت

از تصویب کمک به پاکبان و شهروند غرق شده در استخر شهرداری تا اصرار شورای شهر بر مصوبات قبلی/ انتقاد شهردار از برخی از اعضای شورا/ لایحه خرید تندیس استاد شهریار عودت یافت

جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور اعضا شورا و شهین باهر شهردار تبریز صبح امروز برگزار شد      به گزارش آوای سهند ، جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور اعضا شورا و شهین باهر شهردار تبریز صبح امروز برگزار شد انتخاب اعضای هیئت مدیره سازمان پارک ها و فضای سبز، تخصیص کمک ۵۰

جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور اعضا شورا و شهین باهر شهردار تبریز صبح امروز برگزار شد

از تصویب کمک به پاکبان و شهروند غرق شده در استخر شهرداری تا اصرار شورای شهر بر مصوبات قبلی/ انتقاد شهردار از برخی از اعضای شورا/ لایحه خرید تندیس استاد شهریار عودت یافت
    

به گزارش آوای سهند ، جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور اعضا شورا و شهین باهر شهردار تبریز صبح امروز برگزار شد انتخاب اعضای هیئت مدیره سازمان پارک ها و فضای سبز، تخصیص کمک ۵۰ میلیونی برای یک  پارکبان، قرائت نامه فرمانداری، عودت لایحه خرید تندیس استاد شهریار بخاطر وجود برخی ابهامات ، از جمله موارد مطرح شده در جلسه امروز صبح شورای اسلامی شهر تبریزبود.

تصویب کمک ۵۰میلیونی برای یک پاکبان

در جلسه صبح امروز شورای شهر لایحه کمک ۵۰ میلیونی به یک پاکبان محکوم به پرداخت دیه مطرح و تصویب شد. این لایحه که به پیشنهاد اعضای شورای شهر تدوین شده بود، مربوط به اهدای کمک به یک پاکبان بود که در سانحه رانندگی محکوم به پرداخت دیه شده بود مطرح شد. مخالفین لایحه پرداخت کمک به یک کارگر را مخالف مصوبات قبلی شورای شهر دانستند. در مقابل موافقین لایحه کمک به یک پاکبان با توجه به گلریزان انجام داده شده توسط همکاران وی و جمع آوری مبلغ ۶۰ میلیون تومان توسط کارگران و با توجه به مشکلات وی خواستار تصویب لایحه بودند.

این لایحه پس از بررسی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

اصرار بر مصوبات قبلی/  مقرر شد استانداری ظرف مدت ۲ سال از واگذاری زمین، زمین معوض را در منطقه خاوران، فتح آباد، و یا شهرک طلائیه را به شهرداری واگذار کند

همچنین در جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز، نامه فرمانداری در خصوص مصوبات قبلی شورای شهر قرائت شد که بر این اساس اعضای شورا بر مصوبات قبلی خود اصرار کردند.

بر اساس این گزارش، در جلسه صبح امروز شورای شهر نامه فرمانداری در خصوص مصوبات قبلی شورای شهر قرائت شد.
بر این اساس، فرمانداری در خصوص مصوبات مربوط به ماده ۱۶ و ۱۷ اورده است: شورای شهر بعد از این باید ضمن تصویب آیین نامه اجرایی ماده ۱۶ و ۱۷ بر اساس آن اقدام کند.
همچنین فرمانداری در خصوص نرخ کرایه مصوب تاکسی درون شهری آورده است: به دلیل برخی افزایش های ۱۰۰ درصدی این لایحه ها را به شورای حل اختلاف ارجا خواهد داد. فرمانداری در خصوص مصوبه شورای شهر در مورد مشارکت در پروژه مسجد حاج آخوند، خواستار توضیح شهرداری در مورد نحوه مشارکت در این پروژه شده بود. اعضای شورای شهر دلیل این مشارکت را عمومی شدن کتابخانه و سرویس های بهداشتی عنوان کردند.
اعضای شورا درباره ابهامات واگذاری زمین به سازمان تامین اجتماعی برای ساخت بیمارستان در منطقه خاوران با ارائه توضیح بر مصوبه قبلی خود اصرار کرد. بر این اساس مقرر شد استانداری ظرف مدت ۲ سال از واگذاری زمین، زمین معوض را در منطقه خاوران، فتح آباد، و یا شهرک طلائیه را به شهرداری واگذار کند

در ادامه جلسه علنی شورا چندین لایحه تسوط اعضا شورای اسلامی شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در اکثریت موارد تصویب شد.

عودت  لایحه خرید تندیس استاد شهریار به دلیل بر طرف نشدن ابهامات موجود

در ادامه جلسه علنی شورای شهر تبریز، لایحه خرید تندیس استاد شهریار به دلیل بر طرف نشدن ابهامات موجود در متن لایحه، جهت ابهام زدایی عودت داده شده و تصمیم اتخاذ نشد.
لایحه بعدی که در صحن علنی شورا مطرح شد کمک مالی ششصد میلیون ریالی به اصلاح تندیس مقبره الشعرا در یکی از میدان های سوسنگرد بود که با اکثریت آرا به تصویب رسید.
در ادامه جلسه اعضا شورا به بررسی  عدم موافقت فرمانداری نسبت به هزینه کرد شهرداری تبریز در خصوص ورزشهای قهرمانی  پرداخته و با اصلاحات سعید نیکوخصلت عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر مصوبه مذکور تاکید کردند.
در توضیح این لایحه جانشین شهردار تبریز گفت: ادغام سازمان ها به دلیل نامرتبط بودن سازمانهای مورد ادغام برای شهرداری تبریز چندان قابلیت اجرایی شدن ندارد.
رسول موسایی گفت: در صورت ادغام برخی سازمانها همچون سازمان ورزش، این سازمان در حاشیه قرار گرفته و برخی از وظایف آن بطور صحیح انجام نخواهد شد.

کمک مالی به شهروندی که در استخر شهرداری غرق شده بود/خرید ۳۰ قطعه از آثار خوشنویسی استاد بخت شکوهی/ مجوز تاسیس مراکز فرهنگی شهرداری تبریز بامشارکت بخش خصوصی

لایحه کمک مالی به مبلغ ۳۰میلیون تومان برای شهروندی که در استخر شهرداری بر اثر غرق شدن دار فانی را وداع گفته بود نیز مورد تصویب اعضا شورا قرار گرفت.
خرید ۳۰ قطعه از آثار خوشنویسی مرحوم استاد ابراهیم بخت شکوهی لایحه دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که پس از ساخت موزه برای نگهداری این آثار نسبت به خرید آن اقدام شود.
مجوز تاسیس مراکز فرهنگی توسط شهرداری تبریز با مشارکت بخش خصوصی پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در صحن علنی شورا نیز مورد بحث قرار گرفته و به تصویب رسید.
موضوع لایحه بعدی که به تصویب اعضا شورا رسید حذف بند “ب” چک های برگشتی و حذف تبصره ی این لایحه بود که به دلیل مرتبط بودن با بند ” ب” این لایحه تبصره محلی از اعراب نداشته و حذف می شد.

شهین باهربه عنوان  رئیس هیئت مدیره سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز انتخاب شد

به گزارش تبریزبیدار،در جلسه صبح امروز شورای شهر لایحه شهرداری مبنی بر تایید اعضای هیئت مدیره پیشنهادی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز مطرح و پس از بررسی تا پایان سال تایید شد.
بر اساس پیشنهاد شهردار تبریز، شهردار تبریز به عنوان رئیس هیئت مدیره، رسول موسایی، محمدرضا روشنی، میرعلی ثابتی و علی کاشتکار نیز به عنوان اعضای هیئت مدیره برای تایید به شورای شهر پیشنهاد داده شده بودند.
موافقین تایید این اعضا، با بیان اینکه سازمان در شرایط فعلی به تایید شورا نیاز دارد گفتند: برخی پرونده ها در دادگستری مطرح است که نیاز به تایید شدن اعضای هیئت مدیره از طرف شورای شهر دارد. مخالفین تایید نیز، ادغام سازمان پارکها با سازمان زیباسازی و در حال بررسی بودن اساسنامه این سازمان را دلیل مخالفت خود با ادامه کار این هیئت مدیره می دانستند.
پس از بررسی، اعضای شورای شهر عضویت این افراد را تا پایان سال به عنوان عضو هیئت مدیره سازمان تایید کردند.

انتقاد شهردارتبریز از عملکرد برخی اعضای شورای شهر/ شهرداری۱۳ هزار پرسنل دارد نمی توان با تک تک افراد برخورد کرد

ایرج شهین باهر صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح شفاف سازی قراردادها توسط خود شهرداری به شورای شهر پیشنهاد شده که شهرداری تبریز در این راستا اقدامات موثری انجام داده است.

وی افزود: آیتم های قرارداد در پرتال شهرداری تبریز قابل رویت است اما اگر شورای شهر تبریز آیتم های دیگری مورد نظرشان است، ما می توانیم این آیتم ها را اضافه کنیم.

شهردار تبریز در پاسخ به انتقاد یکی از اعضای شورای شهر تصریح کرد: شهرداری کلانشهر تبریز ۱۳ هزار پرسنل دارد و ممکن است برخی اعضای محترم شورای شهر نسبت به عملکرد آنان انتقاداتی داشته باشند.
وی ادامه داد: بدیهی است که نمی توان با تک تک این افراد برخورد کنم اما اگر انتقاد بجا باشد باید شنیده شود و اگر انتقاد غیرقانونی باشد، باید از مراجع قانونی اقدام شود.

شهین باهر با بیان اینکه شهرداری تبریز بارها مورد هجمه و حاشیه سازی های فراوانی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: بنده انتقادهای صادقانه و بدون غرض را با دل و جان می پذیرم اما وقتی انتقادات بر علیه شهرداری و مدیرانش غیرمنصفانه و توهین آمیز است چرا برخی از آقایان اعتراض نمی کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + هفده =