کد خبر : 8703
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

ارزان قیمت ،بادوام ،با کیفیت!

ارزان قیمت ،بادوام ،با کیفیت!

برای اینکه بفهمیم چگونه باید کالای ایرانی مصرف کنیم، باید ببینیم که ما چگونه زندگی می‌کنیم و توصیه‌های این چنینی چه نوع زندگی‌ای را می‌طلبد؟ به عبارتی باید بفهمیم چگونه زندگی کردنی با مصرف کالای داخلی تناقض پیدا کرده و چگونه زندگی کردنی ما را به این امر تشویق می‌کند؟         با توجه به

برای اینکه بفهمیم چگونه باید کالای ایرانی مصرف کنیم، باید ببینیم که ما چگونه زندگی می‌کنیم و توصیه‌های این چنینی چه نوع زندگی‌ای را می‌طلبد؟ به عبارتی باید بفهمیم چگونه زندگی کردنی با مصرف کالای داخلی تناقض پیدا کرده و چگونه زندگی کردنی ما را به این امر تشویق می‌کند؟

ارزان قیمت ،بادوام ،با کیفیت!
    

  
با توجه به اینکه ،رهبرمعظم انقلاب ،امسال را سال حمایت ازکالای ایرانی نامگذاری کرده اند،ما هم به خودتکانی داده وبرای حمایت ازکالای ایرانی وداخلی ،در خرید هایمان حتما وبا تعصب بسیار ،برند کالای ایرانی با قیمت مناسب وارزان وبا کیفیت را اختصاص دهیم.
برای جلب توجه مردم به خرید کالاهای داخلی باید از راه های مختلفی مانند استفاده از ابزار هنر برای ترغیب تولیدکنندگان و مردم به گسترش تولیدات و خرید داخلی بهره گرفت.
بکارگیری ابزار هنر برای بیان اهمیت خرید محصولات داخلی که می تواند در قالب آثار سینمایی و تلویزیونی ویا کلیپ هم به تصویر کشیده شود، از ضرورت های حرکت جامعه به سوی رشد تولیدات کالاست.
برای افزایش مصرف کالاهای داخلی باید مثلث مردم، تولیدکننده و دستگاه های دولتی در رفع موانع پیش روی تولید و مصرف کالای داخلی گام بردارند که در صورت تحقق این مهم می توان نسبت به افزایش تولید و رفع معضلاتی مانند اشتغال و موانع رونق اقتصادی امیدوار بود.
تحقق شعار ما می‌توانیم
دست‌یابی به خودکفایی و استقلال درصورتی محقق خواهد شد که همه‌ ابزارهای استقلال در کنار یکدیگر فراهم شود.
“ما می‌توانیم” از شعارهای اصولی و واقعیتی است که طی سال‌های اخیر و در دولت نهم مطرح شد که باید بر اساس آن ،نیازهای خودمان توسط تولیدات داخلی تامین شود.
ایران به عنوان کشور مصرف کننده عظیم مواد خوراکی و ابزار و وسایل از سوی برخی کشورها هدف گرفته شده و همین مسأله عزم و توجه ویژه دولت‌مردان را می‌طلبد.
نوع نیازهای داخل باید سنجیده شود و باید با شناخت کافی به سمت تولید گام برداشت. البته تولیدکنندگان داخلی هم باید با کیفیت بهتر اجناس ارزان‌تری را عرضه کنند که این اهداف جز با تحقق شعار ما می‌‌توانیم میسر نخواهد شد.
برای اینکه بفهمیم چگونه باید کالای ایرانی مصرف کنیم، باید ببینیم که ما چگونه زندگی می‌کنیم و توصیه‌های این چنینی چه نوع زندگی‌ای را می‌طلبد؟ به عبارتی باید بفهمیم چگونه زندگی کردنی با مصرف کالای داخلی تناقض پیدا کرده و چگونه زندگی کردنی ما را به این امر تشویق می‌کند؟
در زندگی کنونی ما تقویت اقتصاد داخلی جایگاهی ندارد، در حالی که امر به مصرف کالای ایرانی به عنوان یک دستور دینی و الهی تذکری است به اینکه باید چنان سازوکار زندگی را تنظیم کنیم که تقویت اقتصاد داخلی جایگاه و شأنیت داشته باشد.
نبود امکان مصرف کالای ایرانی در زندگی کنونی، یک نشانه است، نحوه‌ زندگی ما با دین و مصلحت‌های اجتماعی جامعه‌ی دینی تعارض دارد. چه‌بسا حتی برای حفظ دینمان، این زندگی باید تغییر کند و نوع جدیدی از زندگی ایجاد گردد.
مشکل زندگی ما بسیار عمیق‌تر از عدم امکان خرید کالای ایرانی است. آرمان زندگی ما روالی مشابه زندگی آمریکایی دارد. ما شغل کارمندی را می‌پسندیم، مسکن آپارتمانی را دوست داریم، شهرهای بزرگ و دسترسی راحت به بازار و نظم‌و ‌ترتیب در حمل‌ونقل و… را طلب می‌کنیم.
جالب توجه
تعصب کره‌ای‌ها در استفاده از کالای داخلی
کره ای ها حساسیت و تعصب بالایی نسبت به کالاهای بومی خود دارند؛ به نحوی که به سادگی حاضر نمی شوند کالاهای خارجی مشابه مصرف کنند، حتی گاهی با کیفیت بسیار بالاتر. در واقع کره ای ها مفاهیم «تعاملات خارجی» و «اقتصاد جهانی» را به زبان خود در واژگان «صادرات بیشتر» ترجمه کرده اند. مردم این کشور در ابتدای دوره تولید تلویزیون های رنگی، خود از تلویزیون های سیاه و سفید استفاده می کردند تا بتوانند تلویزیون های رنگی بیشتری صادر کنند.
امیداست ما هم با توجه به حساسیت خیلی ازکشورها ار تولیدات داخلی شان ،با الگوگیری از آنها ، وبا تعصب، کالای داخلی را به کالای خارجی وحتی بی کیفیت ،ترجیح دهیم .

محرم محمدیان/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + سه =