کد خبر : 42529
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲

آغاز طرح سامانه «بهروب» در مدارس شهرداری منطقه ۶ تبریز

آغاز طرح سامانه «بهروب» در مدارس شهرداری منطقه ۶ تبریز
شهردا منطقه ۶ تبریز از آغاز طرح سامانه جمع‌آوری پسماندهای خشک «بهروب» در مدارس سطح حوزه استحفاظی شهرداری این منطقه خبر داد.

به گزارش نگاه، رضا جان‌فشان نوبری با بیان این مطلب اظهار کرد: سامانه «بهروب» در راستای جمع آوری پسماندهای خشک، در مدارس سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۶ تبریز آغاز به کار کرده و در زمینه حفظ محیط زیست و شادابی شهر گام بلندی خواهد برداشت.

وی افزود: در این طرح دانش‌آموزان و فرهنگیان با نصب اپلیکیشن «بهروب» بر روی تلفن‌های همراه خود با انجام روش تفکیک از مبدا پسماندها، به کاهش زباله‌های خشک و بازیافت آن‌ها کمک خواهند کرد.

شهردار منطقه ۶ تبریز در تشریح روند مشارکت مدارس سطح منطقه اذعان کرد: مدارس سطح منطقه زباله‌های خشک و تر را در مبدا از هم جدا می‌کنند؛ سپس با ثبت درخواست فروش خود در اپلیکیشن، زباله‌های خشک را به مامور بهروب تحویل داده و در ازای آن نیز پول و امتیاز دریافت کنند که البته به خواسته خود مدارس بستگی دارد.

وی همچنین ادامه داد: در این طرح، ۱۰ مدرسه به صورت پایلوت، کار تفکیک زباله از مبدا را آغاز کردند که امیدواریم در آینده نزدیک تمامی مدارس در راستای تفکیک زباله اقدام نمایند.

جان‌فشان نوبری در ادامه نقش مدارس در ترویج و فرهنگ سازی تحویل پسماند خشک و رواج یافتن استفاده از سامانه جمع آوری پسماند بهروب را اساسی عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش از جمله نهاد های مهم و بنیادی در کشور است که وظیفه تربیت نسل جدید را دارد، از این‌ رو اگر بخواهیم در مدیریت شهری به یک جایگاهی برسیم نباید از نقش پررنگ آموزش و پرورش غافل شویم.

وی در ادامه تأکید کرد: آموزش‌های شهروندی به صورت مستمر در مدارس سطح حوزه به همت مربیان امور فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 13 =