کد خبر : 6701
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۸:۵۵

نکاتی درباره طرح استیضاح سه وزیر

نکاتی درباره طرح استیضاح سه وزیر

زهرا ساعی: طرح استیضاح سه وزیر کار، راه و کشاورزی در هفته جاری آنهم تنها ۷ماه پس از جلسه رای اعتماد سئوالاتی ایجاد می‌کند که چرا با این شتاب و در روزهای پایانی سال قرار است، صورت گیرد. با توجه به زمان این اقدام شائبه‌های سیاسی … به گزارش نگاه، زهرا ساعی نماینده تبریز گفت:

زهرا ساعی: طرح استیضاح سه وزیر کار، راه و کشاورزی در هفته جاری آنهم تنها ۷ماه پس از جلسه رای اعتماد سئوالاتی ایجاد می‌کند که چرا با این شتاب و در روزهای پایانی سال قرار است، صورت گیرد. با توجه به زمان این اقدام شائبه‌های سیاسی …

به گزارش نگاه، زهرا ساعی نماینده تبریز گفت: طرح استیضاح سه وزیر کار، راه و کشاورزی در هفته جاری آنهم تنها ۷ماه پس از جلسه رای اعتماد سئوالاتی ایجاد می‌کند که چرا با این شتاب و در روزهای پایانی سال قرار است، صورت گیرد. با توجه به زمان این اقدام شائبه‌های سیاسی ایجاد کرده است.

بدیهی است که امروز وزارت کار روی مواردی مانند دستمزد کارگران و مساله سه جانبه گرایی میان کارگر، کارفرما و دولت و حقوق بازنشسته‌ها و وزارت کشاورزی به مساله خرید و فروش میوه و مشکلات کشاورزان و نیز وزارت راه به مساله حمل و نقل باید متمرکز باشند. اما این سه وزیر کلیدی به جای تمرکز بر مسئولیت و وظایف‌شان در وزارتخانه‌ها، دنبال رایزنی و لابی برای پاسخ به نمایندگان مجلس هستند.

بنابراین خواه و ناخواه قسمت اعظم انرژی وزرا در این روزهای پایانی سال با توجه به حجم مطالبات در جامعه، صرف استیضاح خواهد شد. اگرچه به هر سه وزیر نقدهای جدی وارد است. علاوه بر این، درصورت وجود مشکل در سه وزارتخانه کار، راه و جهاد کشاورزی اساسا با استیضاح نمی‌توان کاری از پیش برد. همچنین بسیاری از مسائل، مربوط به معاونان و سازمان‌های تابع این وزارتخانه‌هاست که باید وزرا نسبت به آن پاسخگو باشند.

به هر روی تغییرات لازم در زیرمجموعه و بدنه وزارتخانه‌ها باید توسط معاونان و وزرا آنهم بدون نیاز به اعمال فشار انجام شود. فارغ از هر چیز، همکاران نماینده در مجلس باید تامل و رایزنی بیشتری با کمسیون‌های مجلس و معاونان وزرا داشته باشند. اگرچه رایزنی‌هایی از سوی نماینده‌ها با کمیسیون‌ها صورت گرفته است اما اگر این تعاملات بیشتر بود امروز دیگر نیازی به استیضاح نبود. در نهایت باید تاکید کرد که اعلام وصول طرح استیضاح سه وزیر در هفته پایانی اسفندماه روی به‌صلاح نیست زیرا هنوز زمان چندان زیادی از آغاز کار دولت دوازدهم نگذشته تا ثابت شود که وزرا آن طور که باید به وظایف‌شان عمل نکرده‌اند.

لازم است در رابطه با مساله استیضاح نمایندگان اندکی بیشتر تامل کنند و فارغ از هرگونه نگاه جناحی مصلحت کشور را در اولویت قرار دهندو به نگرانی‌ها دامن نز‌نند. وکلای مردم در خانه ملت می‌توانند با تعامل و پیگیری نقایص را رفع کنند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 4 =