کد خبر : 2572
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

ممنوع شدن فروش کفش خارجی در تبریز

ممنوع شدن فروش کفش خارجی در تبریز

فروشندگان و عرضه کنندگان کفش تبریز در اقدامی ابتکاری از عرضه کفش خارجی در مغازه های خود اجتناب کردند. به گزارش  نگاه، رئیس اتحادیه کفاشان تبریز از طرح ابتکاری اتحادیه کفاشان در عرضه نکردن کفشفروش کفش خارجی در تبریز ، ممنوع های خارجی در مغازه ها خبر داد. جباریان‌ فام گفت : براساس تصمیم صنوف

فروشندگان و عرضه کنندگان کفش تبریز در اقدامی ابتکاری از عرضه کفش خارجی در مغازه های خود اجتناب کردند.

به گزارش  نگاه، رئیس اتحادیه کفاشان تبریز از طرح ابتکاری اتحادیه کفاشان در عرضه نکردن کفشفروش کفش خارجی در تبریز ، ممنوع های خارجی در مغازه ها خبر داد.
جباریان‌ فام گفت : براساس تصمیم صنوف این اتحادیه ، فروشندگان کفش در تبریز در اقدامی هماهنگ ، تنها کفش ایرانی عرضه می کنند.
وی خاطرنشان کرد : این موضوع باعث تقویت تولید داخلی و مقابله با قاچاق کفش خارجی خواهد شد.
رئیس اتحادیه کفاشان تبریز افزود: بیش از ۶۰ درصد کفش صنعتی و ۸۰ درصد کفش دست دوز کشور در تبریز تولید می‌شود و از این صنعت بیش از ۱۴۰هزار نفر ارتزاق می کنند.
وی گفت : صنعت کفش تبریز به عنوان ظرفیت مهم اشتغال و تولید با قدمت طولانی یکی از صنایع مهم و تاثیرگذار در عرصه اقتصاد و تجارت آذربایجان‌ شرقی است و با وجود مشکلات اقتصادی که گریبانگیر فعالان این بخش شده است، این صنعت در سایه تلاش تولیدکنندگان و فعالان به عنوان یک نشان مشهور در کشور مطرح است.
جباریان‌ فام با اشاره به اینکه واردات بی‌ رویه کفش خارجی موجب تعطیلی برخی کارگاه‌ های تولید کفش در تبریز شده است افزود:در سالهای گذشته ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی کفش در تبریز تعطیل شده و روز به روز بر این آمار افزوده می شود.
به گفته وی اگر مسئولان به حمایت و ارایه تسهیلات مناسب در این بخش اقدام نکنند، آینده صنعت کفش تبریز نامشخص خواهد بود.
وی نبود تنوع در تولیدات داخلی، فرسودگی ماشین آلات، نبود شرکت های تخصصی در واردات و صادرات و نبود نشان سازی برای کفش ایران و تبریز را از دیگر عوامل رکود در صنعت کفش تبریز برشمرد.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + چهار =