کد خبر : 20185
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۳۰

مردم با ۱۹۰ تماس گرفته و محل داروی خاص خود را شناسایی نمایند/ آمارهای سازمان ملل درباره گرسنگی، اغلب درباره کشورهای آفریقایی است!

مردم با ۱۹۰ تماس گرفته و محل داروی خاص خود را شناسایی نمایند/ آمارهای سازمان ملل درباره گرسنگی، اغلب درباره کشورهای آفریقایی است!

نشست خبری هفته جهانی غذا با شعار جهانی “رفتار ما آینده ما را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی” و همچنین با عنوان ملی “اصلاح الگوی تغذیه، برای حفظ و ارتقای سلامت” امروز (چهارشنبه) در تبریز برگزار شد. “محبوب نعمتی” در جمع خبرنگاران با ذکر این نکته که امروزه تلاش دولت‌های جهان

نشست خبری هفته جهانی غذا با شعار جهانی “رفتار ما آینده ما را می سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی” و همچنین با عنوان ملی “اصلاح الگوی تغذیه، برای حفظ و ارتقای سلامت” امروز (چهارشنبه) در تبریز برگزار شد.

“محبوب نعمتی” در جمع خبرنگاران با ذکر این نکته که امروزه تلاش دولت‌های جهان برای تامین گرسنگی مردم است گفت: باید غذای سالم برای مردم تهیه شود، زیرا غذای سالم اولین دارو بوده و می‌تواند نیاز بدن انسان به دارو را کاهش دهد.

وی ادامه داد: کاهش قند، نمک، اسیدهای چرب ترانس در محصولات غذایی و آشامیدنی، اطلاع‌رسانی عمومی درخصوص نشانگرهای رنگی تغذیه ای، معرفی نشان ایمنی و سلامت به عنوان بالاترین نشان ایمنی و کیفیت در کشور، معرفی و حمایت از محصولات غذایی ویژه و فراسودمند، مبارزه با قاچاق محصولات غذایی و معرفی برچسب اصالت و سلامت کالا از جمله اهداف دانشگاه در این حوزه می باشد.

وی افزود: حدود ۱۸۴۴ واحد شامل کارخانجات آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، سردخانه ها و تولید ظروف غذایی، ۶۰۰ داروخانه و دو هزار واحد عطاری و مواد غذایی در آذربایجان شرقی وجود دارد که معاونت های دانشگاه بر آنها نظارت می کنند.

نعمتی از معدوم شدن ۹۱ مورد مواد غذایی فاسد در نیمه اول سال جاری در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: کاهش مقادیر قند، نمک و اسید چرب ترانس در بیش از ۲۲۰۰ محصول استان شامل انواع تولیدات صورت گرفته تا سلامت مردم تامین گردد.

وی در خصوص مشکلات ناشی از کمبود داروهای خاص بیماران در داروخانه ها نیز گفت: هر شهروندی که از لحاظ تهیه داروی خاص به مشکل برخورد کرد می تواند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و در جریان موجودیت داروهای موردنظر خود قرار گیرد.

نعمتی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی در خصوص اتفاقات رخ داده در شرکت داروسازی زهراوی پرسید هم تاکید کرد: ماجرایی که در این شرکت روی داد مختومه شد زیرا دادستانی به موضوع ورود کرده و به این نتیجه رسید که مواد اولیه فاسد در تهران معدوم شده اند.

وی با بیان اینکه در ایران گرسنگی آشکار نداریم یادآور شد: علیرغم اضافه وزن های خطرناک، گاهاً در کشور ما فقط گرسنگی پنهان به وجود می‌آید لذا آمارهایی که از سوی سازمان ملل درباره گرسنگی منتشر می‌شود، بیشتر درباره کشورهای آفریقایی صادق است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان خاطرنشان کرد: در تامین مواد اولیه داروها مشکلاتی وجود دارد اما بخشی از این مشکلات به خاطر تشدید تحریم‌هاست، لذا وزارت بهداشت دائم با بانک مرکزی در حال تعامل است تا مواد اولیه را خریداری نموده و مشکلات به حداقل برسد.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =